فیلتر اینستاگرام

دستور قضایی فیلتر اینستاگرام در ایران صادر شده است

جاویدنیا، معاون دادستانی کل کشور اظهار کرد دستور قضایی فیلتر اینستاگرام در ایران صادر شده است. وی در خصوص آخرین وضعیت نسخه های غیررسمی تلگرام مانند هاتگرام و طلاگرام نیز توضیح داد.

مدتی است زمزمه‌های فیلترینگ اینستاگرام در ایران بیشتر از همیشه به گوش می‌رسد. اخیرا برخی از مسئولان کشور از راه‌اندازی جانشین داخلی اینستاگرام خبر داده‌اند و حتی یک شرکت ایرانی، نمونه‌‌ای مشابه از اینستاگرام را با نام جیک و پیک عرضه کرده است. اظهارنظرهای برخی علما و مسئولان قضایی و اعتراض آن‌ها به فعالیت شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران باعث شده شایعه مسدودسازی این شبکه در کشورمان قوت بگیرد.

فیلتر اینستاگرام

فیلتر اینستاگرام با دستور قضایی

جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در خصوص آخرین وضعیت Instagram اظهار کرد دستور قضایی برای فیلتر اینستاگرام صادر شده است. وی افزود در گذشته نیز مسدودسازی اینستاگرام را تجربه کردیم و دولت وعده داد که با فیلترینگ هوشمند این فضا را کنترل می‌کند و حتی هزینه‌ی زیادی هم برای آن صرف شد، اما به نتیجه‌ای نرسید.

معاون دادستان کشور در ادامه به اپلیکیشن‌های هاتگرام و طلاگرام اشاره کرد و گفت در دستور قضایی فیلترینگ تلگرام به مسدودسازی نسخه‌های غیررسمی از جمله هاتگرام و طلاگرام نیز اشاره شد، اما سازندگان نسخه‌های فارسی تلگرام عنوان کردند که این توانایی را دارند تا از نسخه اصلی جدا شوند و با حفظ کاربران خود، فعالیتشان را ادامه دهند. از این رو مسئولان فضای مجازی تصمیم گرفته‌اند تا به آن‌ها فرصت جداسازی از تلگرام داده شود.