تحریم های اینترنتی

ایران برای کاهش اثر تحریم های اینترنتی با ترکیه توافق می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت برای کاهش اثر تحریم های اینترنتی ایران با ترکیه توافق کرده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک با کشورهای همسایه مانند عراق و روسیه نیز مذاکره خواهیم کرد.

محمد جواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح هسته شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد بر اساس دستور مرکز ملی فضای مجازی کلیه دستگاه‌های آمریکایی از شبکه ملی اطلاعات حذف و مسیریاب‌ها و سوییچ‌های سیسکو نیز از هسته شبکه ملی اطلاعات جمع‌آوری شده است. از این رو در حال حاضر از هیچ یک از محصولات آمریکایی در کل شبکه ملی اطلاعات استفاده نمی‌شود. وی در ادامه از همه درخواست کرد که در شبکه ملی اطلاعات مطالبات سیاسی خود را وارد نکنند و گفت موضوع فیلترینگ نیز با شبکه ملی اطلاعات ارتباطی ندارد.

تحریم های اینترنتی

راهکارهای کاهش اثر تحریم های اینترنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راهکارهای بی‌اثر کردن تحریم های اینترنتی اظهار کرد:

بر اساس ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی در راستای کاهش اثر تحریم های اینترنتی با تعدادی از کشورهای همسایه توافق کرده‌ایم و حتی در آینده با چند کشور نیز در زمینه پیرینگ شبکه مذاکراتی را انجام خواهیم داد. در سال گذشته با کشورهای همسایه در زمینه پیرینگ، فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار دادیم؛ به عنوان مثال توافقی با کشورهای ترکیه، آذربایجان و عمان انجام داده‌ایم و از این پس ارتباطات به جای اینکه به کشورهای اروپایی منتقل شود، به صورت منطقه‌ای مبادله خواهد شد و با کشورهای روسیه، عراق، پاکستان و امارات هم مذاکراتی را انجام داده‌ایم تا در این زمینه به توافق برسیم. همچنین توافق چهارجانبه‌ای با حضور ایران، ترکیه، روسیه و آذربایجان منعقد شد تا از کسب‌وکارهای نوپا در بازارهای بین‌المللی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر حمایت شده و بازار کسب‌وکارهای خطرپذیر نیز در منطقه با رشد روبه‌رو شود.

آذری جهرمی در خصوص حمایت از پیام رسان های داخلی و وظایف دستگاه‌های مختلف عنوان کرد وزارت ارتباطات برای حمایت از پیام رسان های بومی مسئولیت‌هایی را بر عهده داشته و به خوبی از آن‌ها حمایت کرده‌ایم، اما برخی از دستگاه‌های مدعی وظایفی که بر عهده داشتند را انجام نداده‌اند و ادعا می‌کنند که وزارت ارتباطات کم‌کاری کرده است. در طول یک سال اخیر شبکه ملی اطلاعات با توسعه بسیار خوبی همراه بوده و امروز ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات از 6.8 ترابیت به 18 ترابیت بر ثانیه افزایش یافته و تاخیر بین‌استانی از 41 میلی‌ثانیه به 36 میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد از قابلیت‌های افتتاح هسته شبکه ملی اطلاعات می‌توان به افزایش قابلیت ارائه سرویس از 3 ترابیت بر ثانیه به بیش از 8 ترابیت بر ثانیه، افزایش نقاط ارائه خدمات به مشتریان از 90 نقطه به 105 نقطه، تمرکززدایی و توجه به ملاحظات پدافند غیرعامل در طراحی شبکه، پایداری و اطمینان شبکه، طراحی و راه‌اندازی سیستم مدیریت و مانیتورینگ یکپارچه اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هر روز با این ها منزوی تر و بدبختر از پیش میشیم. ایران رو خار و خفیف کردید