امکانات ساینا

امکانات ساینا باز هم کم شد؛ رینگ فولادی و قالپاق به جای رینگ آلیاژی اسپورت

شرکت سایپا باز هم امکانات ساینا را کاهش داد. پس از حذف رکاب پلاستیکی اسپورت، حالا خودرو ساینا با رینگ فولادی و قالپاق به جای رینگ آلیاژی اسپورت عرضه خواهد شد.

تمامی خودروسازان جهان هرساله امکانات جدیدی را به محصولات خود اضافه می‌کنند تا میزان رضایت مشتریان را افزایش دهند، اما خودروسازان داخلی مانند سایپا روز به روز امکانات محصولات خود را کاهش می‌دهند. اکنون با کاهش امکانات ساینا تفاوت‌های این خودرو با تیبا و پراید کمتر شده و این محصولات بیش از پیش به یکدیگر شبیه می‌شوند؛‌ چرا که خودرو ساینا دنده‌ای در روزهای آغازین با زه بالای پلاک و رکاب پلاستیکی هم‌رنگ بدنه عرضه می‌شدند و با وجود این‌که پلتفرم آن با تیبا مشترک بود، اما در بخش‌هایی نظیر الگوی ظاهری جلو، عقب و کابین تفاوت‌هایی وجود داشت.

کاهش امکانات ساینا

شرکت سایپا از ابتدای سال 97 امکانات ساینا را کاهش داده است. برای مثال رکاب پلاستیکی این خودرو که از طرح اسپورتی برخوردار بود، حذف شده و در مدل‌های جدید این قطعه را مشاهده نمی‌کنیم. همچنین در گذشته پلاستیک بالای پلاک خودرو ساینا که جای دستگیره در صندوق و چراغ‌های پلاک است، هم رنگ بدنه بود که در مدل سال 97 رنگ آن مشکی شده است. شرکت سایپا به تازگی باز هم امکانات ساینا را کاهش داده و رینگ آلیاژی اسپورت را از این خودرو حذف کرده و به جای آن رینگ فولادی و قالپاق را در نظر گرفته است. به طور کلی با تمام تغییراتی که در این خودرو ایجاد شده، خودرو ساینا بیش از پیش به پراید و تیبا شبیه شده است. در ادامه، تصاویری از تفاوت‌های مدل 1395 و 1397 ساینا را مشاهده می‌کنید.

ساینا مدل 1395

ساینا مدل 1397