کیفیت هوا

7 برنامه موبایلی با قابلیت‌های تشخیص کیفیت هوا

برنامه و روش‌های زیادی برای مطلع شدن از وضعیت هوا و میزان آلودگی آن طراحی و در دسترس قرار گرفته‌اند. در این مقاله قصد داریم 7 برنامه تشخیص کیفیت هوا را معرفی و بررسی کنیم.

هوایی که روزانه تنفس می‌کنید را می‌توان سمی‌تر از هر زمان دیگری دانست، زیرا سطح آلودگی در سراسر جهان افزایش یافته است. در صورتی که قصد دارید از منزل خارج شوید، بهتر است از کیفیت هوا اطمینان حاصل کنید تا در صورت نیاز اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

در این مقاله قصد داریم سرویس‌های بررسی کیفیت هوا در اسمارت فون یا رایانه را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه کیفیت هوا اندازه‌گیری می‌شود؟

عوامل زیادی در تعیین کیفیت هوا موثر هستند که با هم تشکیل متریک جهانی با نام شاخص کیفیت هوا (AQI) را می‌دهند. شاخص کیفیت هوا برای یک مکان خاص به ویژگی‌هایی همانند زمان، متمرکز شدن آلودگی و نوع آلاینده‌های موجود در هوا بستگی دارد.

از آن جایی که یک عامل زمانی در این رابطه وجود دارد، شاخص کیفیت هوا به طور معمول در محدوده‌ها دسته‌بندی می‌شود؛ هر یک از محدوده‌ها را می‌توان یک توصیف‌گر، کد رنگ و عباراتی همانند ضعیف، ناسالم و سایر موارد دانست.

1: برنامه AirVisual

یکی از برنامه‌های جامع کیفیت آب و هوا که همواره بروزرسانی می‌شود را می‌توان AirVisual معرفی کرد. این برنامه طیف وسیعی از ویژگی‌ها را در کنار ارائه دسترسی به کیفیت هوا در اختیار شما قرار خواهد داد. توصیه موارد بهداشتی همانند ماسک زدن، بستن پنجره‌های منزل، اجتناب از دوچرخه سواری یا سایر موارد مشابه را می‌توان یکی از ویژگی‌های برنامه عنوان کرد که در پیشگیری از بیماری موثر است.

برنامه AirVisual می‌تواند هشدارهایی برای شما در صورت نوسان شاخص کیفیت هوا ارسال کند؛ همچنین می‌توانید این هشدار را در صفحه اصلی و به عنوان ویجت مشاهده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه را می‌توان در اختیار داشتن نمای کلی جهان و قابلیت مقایسه سایر شهرها دانست. برای اشتراک‌گذاری در شبکه های اجتماعی تنها کافی‌ست عکس بگیرید و فیلترهای برنامه را روی آن اعمال کنید؛ این کار باعث اضافه شدن جزئیاتی همانند AQI و موقعیت روی تصویر خواهد شد.

لینک دانلود: AndroidiOS

2: Plume Air Report

این برنامه مخصوص کسانی‌ست که می‌خواهند فعالیت‌های فضای باز خود را بر اساس کیفیت هوا تنظیم کنند. برنامه Plume Air Report به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به درستی برای کارهای خود زمان‌بندی کنید. یک جدول زمانی در نیمه پایین برنامه وجود دارد و همچنین یک تصویر در بالای صفحه که نشان‌دهنده کیفیت هوا، درجه حرارت و سایر موارد است.

انتخاب بخش فوقانی می‌تواند جزئیات بیشتری همانند غلظت ذرات، بهترین روز سال از نظر کیفیت هوا و سایر موارد را نشان دهد، شما حتی می‌توانید یک فعالیت را قبل از انجام آن انتخاب کرده تا برنامه زمان مناسب را به شما اعلام کند. این برنامه همانند AirVisual ابزار تصویری اجتماعی، هشدارهای دوره‌ای و یک دیدگاه جهانی را ارائه می‌دهد.

لینک دانلود: AndroidiOS

3: Sh**t! I Smoke

این برنامه کوچک، رویکرد منحصر به فردی را برای نشان دادن کیفیت هوا در منطقه سکونت شما ارائه می‌دهد.

لینک دانلود: AndroidiOS

4: کیفیت هوا را از نوار منوی Mac بررسی کنید

کیفیت هوا

اگر می‌خواهید از بهترین وضعیت هوا در سیستم مک مطلع شوید، برنامه‌ای با نام Air را امتحان کنید. این برنامه کیفیت هوا را در نوار منو نشان می‌دهد و به صورت خودکار موقعیت و عملکرد شما را تعیین می‌کند. تصویر زمینه برنامه با شرایط آب و هوا سازگار است، به عنوان مثال برای هوای ناسالم به رنگ قرمز در خواهد آمد. برنامه Air فقط در ایالات متحده آمریکا کار می‌کند.

5: بررسی کیفیت هوا از طریق ویندوز رایانه‌های شخصی

کیفیت هوا

بهترین برنامه کیفیت هوا در ویندوز را می‌توان Airqualiter معرفی کرد؛ این برنامه استانداردهای شاخص کیفیت هوا را دارد و تمام اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه خواهد داد.

برنامه Airqualiter قابلیت افزودن چند شهر، مرور کردن وضعیت آب و هوای جهان و حتی امکان پیشبینی ساعتی را هم دارد، با این ویژگی می‌توانید به راحتی برنامه‌های کاری خود را تنظیم کنید.

6: بررسی آب و هوا به وسیله مرورگر

در صورتی که تمایل به نصب برنامه اختصاصی جهت کنترل آب و هوا ندارید، می‌توانید آن را از مرورگر خود دنبال کنید. وب سایت‌های زیادی هستند که مجموعه‌های مشابه بدون نیاز به نصب ابزار را ارائه می‌کنند.

BreezoMeter و Aqicn دو مورد از ارائه‌دهندگان اطلاعات آب و هوا هستند که نتایج دقیقی اعلام خواهند کرد. Aqicn یک پروژه اجتماعی با نام شاخص جهانی کیفیت هوا است.

7: یک سنسور تشخیص آلودگی هوا تهیه کنید

برای افرادی که در یک شهر آلوده زندگی می‌کنند، خرید یک سنسور تشخیص آلودگی هوا می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ این سنسور دقیق‌ترین اطلاعات را در مدت زمان اندک ارائه خواهد داد. یکی از قابلیت‌های این سنسورها را می‌توان قابلیت اتصال به گوشی دانست تا کاربران در تمام موقعیت‌های مکانی بتوانند کیفیت هوا را بررسی کنند.

با افزایش میزان آلودگی هوا تا حد هشدار، احتمالا هیچ کدام از وب سایت‌ها خبرهای خوشی برای شما ندارند. به منظور دور ماندن از هوای آلوده و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری، بهتر است از تصفیه‌کننده آب و هوا استفاده کنید. تعداد زیادی از دستگاه‌های تصفیه هوا وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس توان مالی و محیطی که قصد پوشش آن را دارید، تهیه و استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. هوای ما میدونم ک کیفیت نداره