اچ پی کروم بوک 14

اچ پی کروم بوک 14 ، نخستین کروم بوک دنیا با پردازنده AMD معرفی شد

اچ پی کروم بوک 14 (HP Chromebook 14) به عنوان اولین کروم بوک جهان با پردازنده AMD در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد. اگر می‌خواهید با مشخصات، امکانات و قیمت کروم بوک ۱۴ آشنا شوید، همراه گجت نیوز باشید.

اچ پی با به‌کارگیری پردازنده‌های AMD در کروم بوک جدید خود قصد دارد رقابتی تازه را در این زمینه آغاز کند. محصول جدید این شرکت یعنی کروم بوک 14، نخستین کروم بوک دنیا با بهره‌گیری از پردازنده‌های AMD است. این در حالی‌ست که عمده محصولات موجود با بهره‌‌گیری از پردازنده‌های اینتل یا پردازنده‌های مبتنی بر ARM در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

مشخصات فنی اچ پی کروم بوک 14

کروم بوک جدید HP قرار است از اواخر ماه آینده میلادی با قیمت 269 دلار و پردازنده دو هسته‌ای A4 به فروش رسد (مدل مجهز به پردازنده A6 نیز در بازار برخی کشورها عرضه خواهد شد). چیپ‌های سری A شرکت ای ام دی در یک سطح با چیپ‌های Celeron اینتل قرار می‌گیرند. به بیان دیگر، این‌ها پردازنده‌هایی رده پایین هستند که برای ماشین‌های ساده و کم‌مصرف ساخته شده‌اند. اج پی طول عمر تقریبا 9 ساعته باتری را برای لپ تاپ تخمین زده است. به علاوه، اچ پی کروم بوک 14 به صفحه نمایشی 14 اینچی با وضوحی بالاتر از 720p در کنار 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

شاید با خود بگویید که چرا سازندگان به استفاده از پردازنده‌های AMD در کروم بوک های خود روی آورده‌اند. این، سوال ما نیز هستی و متاسفانه جواب درستی برای آن نداریم. هنوز با اطمینان نمی‌توان گفت که استفاده از پردازنده‌های شرکت ای ام دی، کاهش قیمت یا ارائه مدل‌های متنوع‌تر را امکان‌پذیر می‌کند یا نه.

اچ پی کروم بوک 14

رقابت بیشتر برای اینتل می‌تواند به انتخاب‌های ارازن‌تر منتهی شود زیرا چیپ‌های AMD در مقابل با قیمتی که دارند، ارزش بالاتری در مقایسه با محصولات مشابه شرکت اینتل دارند؛ اما علت کامل و اصلی این تصمیم هنوز مشخص نیست. هرچند، گزارش Chrome Unboxed نشان می‌دهد که اچ پی تنها شرکت عرضه‌کننده کروم با پردازنده‌های AMD نیست و ممکن است تا سه شرکت دیگر نیز در این راه گام بردارند. در این صورت، اچ پی تنها عرضه‌کننده این محصولات نخواهد بود.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. پردازنده های جدیدی اومده همشونم ساخت چینه

  2. داخل مطلب نشوته شده : [سری celeron شرکت اینتل، هم رده سری A شرکت ای ام دی هست]

    که این کاملا غلط هست و سری A قدرت بسیار بیشتری داره و celeron رو حتی کشورهای فقیر هم استفاده نمی کنند

    در ضمن پردازنده های سری A، پردازنده گرافیکی به ارزش 500 هزار تومن درون خود دارند

    با سپاس

    • سلام دوست عزیز
      ممنون از توجهتون. اما پردازنده‌های سری A چند نسخه مختلف دارن و قدرتشون «بسیار بیشتر» از پردازنده‌های سلرون نیست.
      در حال حاضر هم بسیاری از محصولات روز که توسط بزرگترین شرکت‌ها عرضه میشن هم به پردازنده‌های سلرون مجهز شدن
      این رو هم اضافه کنم که منبع فقط به دو هسته‌ای بودن پردازنده اشاره کرده و مدل پردازنده مشخص نشده؛ تا امروز نزدیک به 20 مدل از پردازنده‌های A4 معرفی شدن!
      موفق باشید