ایسوس استودیو بوک اس

ایسوس استودیو بوک اس ؛ یک نمایشگر 17 اینچی در بدنه‌ی مک بوک پرو 15 اینچی

لپ تاپ باریک ایسوس استودیو بوک اس (Asus StudioBook S) در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد. مهم‌ترین مشخصه‌ی این اولترابوک، استفاده از یک نمایشگر 17 اینچی در بدنه‌ای مشابه با لپ تاپ مک بوک پرو 15 اینچی اپل است.

آخرین لپ تاپ های مک بوک پرو اپل شاید برخلاف اسمشان خیلی مناسب کاربران حرفه‌ای نباشند و تولیدکنندگان لپ تاپ های ویندوزی نیز از همان ابتدا، از لغزش اپل استفاده کرده‌اند. حالا ایسوس لپ تاپی را معرفی کرده که به شدت مک بوک پرو را به چالش می‌کشد. ما از ایسوس استودیو بوک اس صحبت می‌کنیم. مهم‌ترین وجه این چالش، استفاده از یک نمایشگر 17 اینچی در بدنه‌ای به ابعاد مک بوک پرو 15 بوده است. این نمایشگر با نسبت ابعاد 16:10، رنگ کالیبره شده، سیستم رنگ تایید شده پانتون، پشتیبانی 97 درصدی از فضای رنگ DCI-P3 و با قابلیت تاشوندگی 180 درجه‌ای، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مشخصات فنی ایسوس استودیو بوک اس

ایسوس استودیو بوک اس می‌تواند از ظرفیت رم حداکثری 64 گیگابایتی و حافظه داخلی 4 ترابایتی PCIe SSD میزبانی کند که در کنار این‌ها پردازنده شش هسته‌ای Intel Xeon E-2176M و کارت گرافیک Nvidia Quadro P3200 قرار دارد. البته با توجه به ابعاد منتشر شده، این لپ تاپ خیلی هم یکسان با مک بوک پرو 15 نیست؛ نمایشگر آن 1.25 اینچ عریض‌تر و 1.75 اینچ عمیق‌تر است. علاوه بر این وضوح آن نیز به جای رتینای اپل، فول اچ دی (1920×1200 پیکسل) است که نمی‌تواند نکته‌ی خوبی برای این لپ تاپ باشد.

ایسوس استودیو بوک اس

اما از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به پشتیبانی از اتصال Wi-Fi 6 به علاوه درگاه‌های بیشتر نسبت به مک بوک پرو اشاره کرد. همچنین شما برای استفاده از اترنت با این لپ تاپ، نیازمند خریداری یک دانگل USB مخصوص هستید.

تبدیل تاچ پد به کلیدهای شماره

ایسوس دو فن ویژه را برای این لپ تاپ طراحی کرده و پنج لوله‌ی حرارتی نیز در زیر قاب آن قرار دارند که می‌توانند تراشه‌های داخلی را خیلی آرام و خنک نگه دارند. صدای قابل شنیدن از این لپ تاپ، در بالاترین سرعت ممکن فقط 35 دسیبل است! در اینجا یک تاچ پد جذاب نیز وجود دارد که در صورت دلخواه، می‌تواند به کلیدهای شماره نیز تبدیل شود.

ایسوس استودیو بوک اس

به گفته‌ی ایسوس، “NumberPad” می‌تواند مشکل قدیمی فقدان کلیدهای شمارشی در لپ تاپ های کامپکت را حل کند. آیکون NumberPad در بالا، سمت راست صفحه کلید را بفشارید تا کلیدهای شمارشی گرافیکی روی تاچ پد ظاهر شوند. ما حدس می‌زنیم این راه حل ایسوس، مناسب و خوب باشد. ایسوس همچنین زمان عرضه لپ تاپ ایسوس استودیو بوک اس را اواخر سه ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی اعلام کرده است، اما همچنان خبری از قیمت آن نیست.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ولی بازم جای شکرش باقیه فک نمیکردم اینجور باشه😂

  2. خدایی چجوری ب ذهنشون میرسه اینا