لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 15 ادونسد

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 15 ادونسد با کارت گرافیک Nvidia RTX معرفی شد

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 15 ادونسد (Razer Blade 15 Advanced) با بهره‌گیری از کارت های گرافیک سری RTX شرکت انویدیا در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد. این لپ تاپ جدید، هر بازی سنگینی را به راحتی اجرا می‌کند.

بعد از معرفی کارت های گرافیک سری RTX توسط انویدیا، حالا از این محصولات قرار است در لپ تاپ ها استفاده شود. این یعنی تمام محصولات آینده قرار است با سخت افزار روز روانه بازار شوند. ریزر یکی از اولین شرکت‌هایی است که در رویداد فناوری آمریکا، از امکان خرید لپ تاپ 15 اینچی خود با کارت‌های گرافیک RTX 2060 و RTX 2070 Max-Q خبر داده است. گیمرهایی که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت را از انجام بازی‌ها داشته باشند نیز می‌توانند لپ تاپ آینده خود را با کارت گرافیک RTX 2080 Max-Q سفارش دهند.

سایر مشخصه‌های فنی لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 15 ادونسد تفاوتی با مدل اولیه ندارد و سازندگان از همان طراحی، پردازنده نسل هشتمی Core i7-8750H و نمایشگر 4K 60Hz یا 1080p 144Hz بهره برده‌اند. شاید تنها تغییری که در این بین می‌توان به آن اشاره داشت، امکان خرید نسخه “Mercury Edition” این لپ تاپ با فقط کارت گرافیک RTX 2070 Max-Q باشد؛ در این صورت، مدل مشکی‌رنگ و اورجینال ریزر بلید، قوی‌ترین نسخه خواهد بود.

از آنجایی که اندازه این کارت‌های گرافیک با یکدیگر تفاوت دارد، وزن نهایی لپ تاپ نیز متفاوت خواهد بود. ظاهرا مدل‌های مجهز به RTX 2060 قرار است با وزن 4.56 پوند (2.06 کیلوگرم)، مدل‌های مجهز به RTX 2070 با وزن 4.63 پوند (2.10 کیلوگرم) و مدل‌های مجهز به RTX 2080 هم با وزن 4.72 پوند (2.14 کیلوگرم) در اختیار خریداران قرار گیرند. همچنین اگر نمایشگر 4K را برای لپ تاپ خود انتخاب کردید، باید وزن را 0.1 پوند (0.04 کیلوگرم) بیشتر در نظر بگیرید. افزون بر این، مدل‌های پیشرفته لپ تاپ گیمینگ ریزر حالا از حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم (کاربران قادر به ارتقا هستند) و پروفایل XMP برای آسان‌تر شدن اورکلاک پشتیبانی می‌کنند.

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 15 ادونسد

ریزر بلید 15 ادونسد با نمایشگر 4K OLED

جذاب‌تر از لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 15 ادونسد ، دو مدل آزمایشی دیگری بودند که Razer در نمایشگاه CES امسال نشان داد؛ محصولاتی که فعلا خرید آنها امکان‌پذیر نیست. یکی از این لپ تاپ ها به نمایشگر OLED با وضوح 4K مجهز شده بود که توانایی فوق‌العاده بالایی داشت و کنتراست و رنگ‌ها همان‌طور که انتظارش را از این فناوری دارید، نمایش داده می‌شوند. مدل دیگر به صفحه نمایش 1080p با نرخ بازخوانی 240 هرتز مجهز شده است. صحبت کردن در مورد این مدل شاید کمی دشوار باشد زیرا نرخ‌های بسیار بالا برای نمایش نرخ فریم‌های بسیار بالا در بازی‌ها هستند؛ اما ریزر، بازی بتلفیلد 5 را با فعال کردن رهگیری پرتو DXR در تنظیمات پیش روی ما قرار داد؛ گزینه‌ای که به توان بالایی برای پردازش نیاز دارد. این آزمایش قطعا به نیمی از نرخ فریمی که امکان دستیابی به آن در بازی وجود داشت، نرسید؛ به همین جهت صحبت در مورد عملکرد واقعی کمی دشوار است.

به هر صورت، امکان خرید هیچ‌کدام از این نمایشگرها با لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۵ ادونسد وجود ندارد؛ ولی این کانسپت‌ها می‌توانند چشم‌انداز بسیار خوبی از آنچه ریزر در سر دارد را به ما نشان دهند.

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 15 ادونسد

اجرای بازی بتلفیلد 5 در نرخ 240 هرتز

قیمت ریزر لپ تاپ بلید 15 ادونسد

همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، قیمت لپ تاپ جدید Razer بالاست. نسخه پایه از این خانواده جدید با بهره‌گیری از 16 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی،  کارت گرافیک RTX 2060 و نمایشگر 1080p 144Hz، با قیمت 2 هزار و 299 دلار به فروش می‌رسد. با همین مشخصات، قیمت مدل مجهز به کارت گرافیک RTX 2080 نیز به 2 هزار و 999 دلار می‌رسد.

تمام مدل‌های جدید از تاریخ 29 ژانویه (9 بهمن) از طریق وب‌سایت رسمی ریزر و همچنین خرده‌فروشی‌های مختلف در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، انگلستان و چین در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

گالری عکس لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 15 ادونسد

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. منتظر بهتریناش میمونیم

  2. چرا همش متمرکز شدن رو لپتاپ گیمینگ

  3. بازی با لب تاب حال نمیده