لپ تاپ گیمینگ ایسوس راگ مادرشیپ

لپ تاپ گیمینگ ایسوس راگ مادرشیپ با تمام لپ تاپ هایی که دیده‌اید، تفاوت دارد!

لپ تاپ گیمینگ ایسوس راگ مادرشیپ جی زد 700 (ASUS ROG Mothership GZ700) با طراحی منحصربه‌فرد در نمایشگاه CES 2019 پیش روی همگان قرار گرفت. این محصول جدید با تمام لپ تاپ های گیمینگی که تا به امروز دیده‌اید، تفاوت دارد.

سال گذشته، لپ تاپ ها باریک‌تر و سبک‌تر از قبل شدند و امسال، حالا ما با محصولاتی رام‌نشده و خشن روبه‌رو هستیم. ایسوس راگ مادرشیپ یک لپ تاپ مخصوص بازی 17 اینچی است که احتمالا ظاهر تهاجمی آن توجه شما را به خود جلب کرده باشد. کافی‌ست دکمه روی این لپ تاپ عجیب را فشار دهید تا ناگهان یک پایه بزرگ، از پشت دستگاه بالا بیاید. شما همچنین می‌توانید با جدا کردن کیبورد از نمایشگر، به صورت وایرلس از آن استفاده کنید. اساسا، ایسوس یک آل این وان گیمینگ را در قالب یک لپ تاپ توسعه داده و تلاش کرده است تعریفی جدید از «جایگزین دسکتاپ» را ارائه کند.

ایسوس راگ مادرشیپ یکی از اولین لپ تاپ های گیمینگ با بهره‌گیری از کارت ‌های گرافیک سری -RTX 20 انویدیا است و حتی می‌توان آن را با قوی‌ترین کارت یعنی RTX 2080 Max-Q خریداری کرد. این یعنی در کنار فناوری رهگیری پرتو (یک تکنیک رندرینگ که می‌تواند جلوه بصری بازی‌ها را به چیزی نزدیک کند که از فیلم‌های هالیوودی انتظار دارید)، کاربران از قدرت پردازشی بسیار بالا نیز برخوردار خواهند شد. هنوز تعداد توسعه‌دهندگانی که از آن ویژگی پشتیبانی می‌کنند، بالا نیست و فعلا فقط عناوینی مثل “Shadow of the Tomb Raider” و “Battlefield V” از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. کارت‌های گرافیک اخیر انویدیا را می‌توان یکی از دلایلی در نظر گرفت که سبب شد ایسوس بتواند چنین لپ تاپ منحصربه‌فردی را تولید کند زیرا این محصولات می‌توانند قدرت پردازشی بسیار بالایی را برای حتی لپ تاپ های باریک به ارمغان آورند. به علاوه، این امکان برای سازندگان فراهم می‌شود تا تکنیک‌های خنک‌کننده محصولات خود را برای کارت‌های نسل جدید به‌روز کنند.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس راگ مادرشیپ

کارشناسان وب‌سایت “Engadget” موفق نشدند در نمایشگاه CES 2019، عملکرد لپ تاپ گیمینگ ایسوس راگ مادرشیپ را در دنیای واقعی محک بزنند؛ ولی قطعا ما نیز مثل آنها از دیدن این محصول غول‌پیکر مبهوت خواهیم شد. همانند مانیتورها، مادربورد و دیگر سخت افزاری مورد نیاز در پشت نمایشگر دستگاه تعبیه شده است. با وزن 10.3 پوندی (4.6 کیلوگرمی) و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم، می‌توان گفت ما با یک تانک واقعی روبه‌رو هستیم. با این تفاسیر، احتمالا متوجه نیاز به پایه برای نگه داشتن صفحه شده باشید.

مهندسان ایسوس می‌گویند در توسعه این لپ تاپ، آنها چندین طرح مفهومی مختلف را بررسی کرده و تلاش کردند نسل جدیدی از لپ تاپ ها را تولید کنند. در یک مرحله، آنها لپ تاپ را عمودی نگه داشتند و متوجه شدند که این جهت می‌تواند بهترین حالت برای خنک نگه داشتن لپ تاپ باشد. با این طراحی، آنها قادر بودند گرما را به شکل موثرتری به بیرون هدایت کنند زیرا هوای گرم به بالا می‌رود. این در حالی‌ست که در طراحی‌های معمول، هواوی گرم در یک سطح قرار می‌گیرد.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس راگ مادرشیپ

شما می‌توانید با اتصال کیبورد به مانیتور، از ایسوس راگ Mothership به عنوان یک لپ تاپ بسیار بزرگ استفاده کنید. به محض جدا کردن کیبورد، پنجره‌ای کاملا جدید از امکانات تازه به روی شما گشوده می‌شود. اساسا، هیچ تفاوتی میان این محصول و یک دسکتاپ مجهز به نمایشگر 17 اینچی وجود ندارد. کار کردن با کیبورد، حس خیلی خوبی را به شما القا می‌کند و پاسخگویی اتصال وایرلس 2.4 گیگاهرتزی آن نیز بسیار خوب است. در صورت تمایل، حتی می‌توان کیبورد را جمع کرد تا ضمن ایجاد فضای خالی بیشتر بر روی میز کار، استفاده از کیبورد در زاویه‌ ارگونومیک هم امکان‌پذیر باشد. در نهایت، کاربران همچنین قادر به جدا کردن آن و اتصال کیبورد مکانیکی مورد نظر خود به سیستم هستند.

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ ایسوس راگ مادرشیپ

همان‌طور که انتظارش را دارید، ایسوس در تلاش است تا تجربه‌ای بسیار خوب را از اجرای بازی‌ها در نمایشگر 17.3 اینچی آن برای کاربران به ارمغان آورد. خرید این لپ تاپ با صفحه نمایش 1080p و 144 هرتز با زمان پاسخگویی 3 میلی‌ثانیه و پشتیبانی از فناوری G-SYNC امکان‌پذیر است. البته با توجه به اندازه بزرگی که صفحه نمایش دارد، احتمالا نسخه‌ای دیگر با صفحه نمایش 4K هم ارائه خواهد شد. زیر قاب، پردازنده بسیار قدرتمند Core i9-8950HK را می‌توان پیدا کرد که به صورت کارخانه‌ای اورکلاک شده است و فرکانس کاری آن در حالت بوست به 4.78 گیگاهرتز می‌رسد.

بازی‌خورها می‌توانند لپ تاپ مخصوص بازی ASUS را با حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم خریداری کنند. این لپ تاپ همچنین می‌تواند سه هارد جامد 512 گیگابایتی NVMe را در آرایه Raid 0 اجرا کند. اگر قصد اجرای بازی‌های سنگین را ندارید و فعلا می‌خواهید روی ویرایش اسناد متمرکز شوید، کافی‌ست یک دکمه مخصوص را فشار دهید تا به صورت پیش‌فرض از کارت گرافیک مجتمع استفاده شود. البته، این کار به ری‌استارت سیستم هم نیاز دارد، ولی احتمالا چند ساعت شارژدهی بالاتر ارزش انجام آن را داشته باشد.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس راگ مادرشیپ

ایسوس هنوز زمان عرضه و قیمت لپ تاپ گیمینگ ایسوس راگ مادرشیپ را اعلام نکرده است، ولی قطعا برای خرید آن باید پولی بسیار بیشتر از یک نوت بوک مخصوص بازی معمولی پرداخت کنید. به نظر می‌رسد ROG Mothership در تعداد محدود عرضه خواهد شد؛ ایسوس فعلا برنامه‌ای برای عرضه دستگاه از فروشگاه‌های مختلفی مثل Best Buy ندارد. ساخت هر دستگاه نیز کمی طول می‌کشد زیرا بسیاری از اجزای آن دست‌ساز هستند. با این وجود و حتی محدود بودن قیمت و زمان عرضه، راگ مادرشیپ را می‌توان نشانه خوبی برای صنعت نوت بوک ها در نظر گرفت. در شرایطی که همه به دنبال کاهش اندازه و وزن دستگاه هستند، ایسوس می‌خواهد در نحوه تولید لپ تاپ های مخصوص بازی تجدید نظر کند.

گالری عکس لپ تاپ گیمینگ ایسوس راگ مادرشیپ

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. خدایی خیلی خوبه

  2. در شرایط فعلی کارآمد نیست

  3. تفاوت دارد ولی ن چندان زیاد

  4. کبوردش بل جی کار میکنه بهش وصل نیست