تلویزیون های جدید سونی

تلویزیون های جدید سونی سری 4K و 8K از اپل ایرپلی و هوم کیت پشتیبانی می‌کنند

تلویزیون های جدید سونی شامل مدل‌های 4K و 8K به زودی از سرویس های اپل ایرپلی (Apple AirPlay) و هوم کیت (HomeKit) پشتیبانی می‌کنند. قابلیت‌های اپل در نمایشگاه CES 2019 به تلویزیون های سامسونگ و ال جی نیز اضافه شده بودند.

اپل در نمایشگاه CES 2019 همکاری خود با برندهای مختلف را اعلام کرده و قرار است قابلیت‌ها و سرویس‌های مختلف این کمپانی که قبلا فقط در اپل تی وی شاهد آن‌ها بودیم، به تلویزیون های سایر برندها از جمله سامسونگ و ال جی برود. حالا پس از سامسونگ و ال جی، در سی ای اس 2019 اعلام شده که تلویزیون های جدید سونی از سری 8K و 4K نیز قرار است از سرویس اپل ایرپلی و هوم کیت پشتیبانی کنند.

این تلویزیون های جدید سونی از سرویس های اپل پشتیبانی می‌کنند

سونی اعلام کرده که ال سی دی‌های سری Z9G 8K، اولدهای سری A9G و ال سی دی X950G 4K به زودی از اپل ایرپلی 2 (Apple AirPlay 2) و هوم کیت (HomeKit) پشتیبانی خواهند کرد. هنوز زمان دقیقی برای اضافه شدن این قابلیت‌ها به تلویزیون های جدید سونی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود این اتفاق تا اواخر سال جاری میلادی رخ بدهد.

قابلیت HomeKit به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی با سایر دستگاه‌های هوشمند که با پروتکل‌های اپل سازگار هستند، ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را کنترل و مدیریت کنند. با استفاده از سرویس AirPlay نیز امکان پخش فایل‌های صوتی، تصویری و ویدیویی از آیفون یا آیپد روی صفحه تلویزیون فراهم می‌شود.

در تلویزیون های سونی، تکنولوژی اپل با پلتفرم اندروید تی وی ترکیب می‌شود و کاربران از گزینه‌های زیادی برای انتخاب بین Google Cast و تکنولوژی اپل بهره می‌برند. البته اعلام شده بود که برنامه آیتونز (iTunes) نیز به تلویزیون های هوشمند سامسونگ اضافه خواهد شد، اما فعلا صحبتی درباره پشتیبانی تلویزیون های جدید سونی از آیتونز شنیده نشده است. همچنین احتمال دارد به زودی تعداد تلویزیون های سونی که از سرویس های اپل پشتیبانی می‌کنند هم بیشتر شود.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :