تاکسی هوایی بل نکسوس

تاکسی هوایی بل نکسوس در راه تسخیر آسمان به لاس‌وگاس رسید

نمایشگاه CES 2019 محلی برای حضور تاکسی هوایی بل نکسوس (Bell Nexus) با تمامی متعلقات بود. کمپانی «بل» طراح این وسیله نقلیه عمود پرواز که گنجایش 5 سرنشین را دارد، یکی از شرکای اصلی اوبر برای راه‌اندازی سرویس حمل و نقل هوایی است.

سال گذشته در CES، کابین تاکسی هوایی بل نکسوس به نمایش درآمده بود؛ اما کمپانی سازنده در نمایشگاه امسال، مدل کاملی از این وسیله هیبرید-الکتریکی برخوردار از 6 پروانه کج‌محور را به نمایش گذاشته است.

مدیرعامل بل «میچ اسنایدر» ضمن ترسیم دورنمایی روشن برای این محصول گفت:

از آنجایی که بر روی زمین با محدودیت فضا روبه‌رو هستیم؛ باید راهکار مساله حمل و نقل را در بُعد عمودی جستجو کنیم. مدتی بود که این صنعت، انتظار رونمایی از تاکسی پرنده ما را می‌کشید و اکنون بل مفتخر به انجام این مهم شده است. معتقدیم طراحی نکسوس که برگرفته از رویکرد استراتژیک ماست، آن را به وسیله‌ای قابل اتکا در صنعت حمل و نقل دنیا بدل خواهد کرد.

بنابر گزارش CNBC، سران اوبر طراحی بل را گامی بلند در راستای اهداف خود برای تاسیس خطوط تاکسی هوایی توصیف کرده‌اند. البته اوبر در کنار این شریک تجاری مهم، همزمان با کمپانی‌های دیگری نیز کار می‌کند؛ کمااینکه در بهار سال 2018 و در جریان گردهمایی Uber Elevate، نمونه‌ آزمایشی یکی از تاکسی‌های پرنده خود را که گفته می‌شود تا سال 2023 به بهره‌برداری خواهید رسید، نمایش داده بود.

هم‌سو با برنامه‌های اوبر، مدیر نوآوری بل نیز در گفتگو با Verge از عملیاتی شدن پروژه نکسوس تا نیمه‌های دهه 2020 خبر داده است. به گفته‌ی اسکات درینان:

این یک اسباب بازی نیست؛ شما می‌توانید با خیال راحت و در نهایت امنیت، خانواده خود را سوار تاکسی پرنده نکسوس کنید.

البته ظاهرا تا زمان نزدیک شدن به موعد بهره‌برداری، این کمپانی قصد کار روی یک پروتوتایپ را ندارد.

تاکسی هوایی بل نکسوس در نمایشگاه CES 2019

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چرت و پرت نگو،ایران نمیتونه اینو تولید کنه

  2. اینا همش شایعه س