بازار خودرو

تغییرات احتمالی بازار خودرو پس از اعلام قیمت جدید خودروهای پرتیراژ

طبق اعلام مسئولان، قیمت خودروهای پرتیراژ و کمتر از 45 میلیون تومان تا روز چهارشنبه 19 دی‌ماه 1397 منتشر می‌شود. اما تغییرات احتمالی بازار خودرو پس از این اتفاق چگونه خواهد بود و ایران خودرو و سایپا چه برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اند؟

مدتی است دولت تصمیم دارد با تغییر روش قیمت‌گذاری، قیمت خودروهای داخلی را افزایش دهد، اما تاکنون این طرح از سوی دولت نهایی نشده و تاریخ دقیق آن نیز مشخص نیست، اما اخیرا یک منبع آگاه در سازمان حمایت اعلام کرد قیمت خودروهای پرتیراژ و کمتر از 45 میلیون تومان تا روز چهارشنبه 19 دی‌ماه 1397 اعلام می‌شود. اکنون این سوال مطرح می‌شود که پس از اعلام قیمت جدید خودروها، تغییرات احتمالی بازار خودرو چگونه خواهد بود؟ در ادامه، آخرین اقدامات احتمالی ایران خودرو و سایپا پس از اعلام قیمت‌های جدید را بررسی می‌کنیم.

بازار خودرو

تغییرات احتمالی بازار خودرو

سازمان حمایت اعلام کرده برای تعیین قیمت خودروهای پرتیراژ و کمتر از 45 میلیون تومان به حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده توجه ویژه‌ای خواهد داشت و حداقل افزایش را برای قیمت خودروهای پرتیراژ به نسبت سایر خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری نیستند، در نظر می‌گیرند. یکی دیگر از تغییرات احتمالی بازار خودرو این خواهد بود که اگر مشتریان خودرویی را به صورت قطعی خریده باشند، بر اساس قیمت قطعی تحویل می‌گیرند و قیمت آن تغییر نمی‌کند. هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو نیز در مصاحبه‌ای عنوان کرد برای قیمت خودروهای پرتیراژ افزایش کمی لحاظ شده و این افزایش قیمت به صورت پلکانی خواهد بود.

محمدرضا سروش، مدیرعامل سایپا نیز عنوان کرد بنگاه‌های خودروسازی قادر نیستند که خودروهای تولیدی خود را کمتر از قیمت تمام شده به فروش برسانند. از سویی بسیاری از مشتریان این سوال را می‌پرسند که با توقف خودروهای پیش فروش شده چینی و اروپایی، نحوه تحویل آن‌ها چگونه خواهد بود. مسئولان صنعت خودرو در پاسخ به این سوال می‌گویند برای حل این مشکل خودروهای جدیدی برای سفارش به مشتریان معرفی می‌شود. همچنین مشتریانی که محصولات خانواده رنو را پیش‌خرید کرده‌اند، می‌توانند خودروهای رده بالایی چون سراتو را به عنوان جایگزین انتخاب کنند.

همچنین پس از ترک شرکت پژو از ایران، پژو 301 با داخلی‌سازی 70 درصدی از اسفند سال جاری تولید خواهد شد و روند تولید و عرضه خودروهایی چون پژو 207 و دنا پلاس نیز تا پایان سال انجام می‌شود. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و خودروسازای داخلی، مشکل تامین قطعه را بحران اصلی بازار خودرو در شرایط تحریم می‌دانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه