فیلترشکن

گردش مالی فروش فیلترشکن در ایران به 50 میلیارد تومان رسید

با گسترش فیلترینگ در جامعه، میزان استفاده از فیلترشکن نیز افزایش پیدا کرده و با توجه به حضور 40 میلیونی کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی، گردش مالی فروش فیلترشکن‌ها به رقم 50 میلیارد تومان می‌رسد.

امروزه دامنه فیلترینگ در ایران گسترش پیدا کرده و تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها توسط مراجع قضایی فیلتر شده‌اند که به همین دلیل بسیاری افراد از فیلترشکن استفاده می‌کنند. فیلترشکن‌ها حتی در بین قشر کودک و نوجوان نیز رواج پیدا کرده که آسیب‌های بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت، اما در این بین کسب‌وکار بسیاری از فروشندگان فیلترشکن‌های پولی یا وی پی ان (VPN) رونق پیدا کرده و توانسته‌اند به بازار 50 میلیارد تومانی دست پیدا کنند.

فیلترشکن

افزایش فروش فیلترشکن با فیلترینگ

در شرایط فعلی و با گسترش اینترنت، حدود 72 میلیون و 941 هزار کاربر اینترنت پهن باند به صورت فعال در کشور وجود دارد که از میان آن‌ها حدود 60 میلیون کاربر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. همچنین بر اساس آمارهای منتشر شده حدود 40 میلیون کاربر موبایل در شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت می‌کنند که به طور متوسط از میان هر 8 کاربر حداقل یک نفر از فیلترشکن‌های پولی یا وی پی ان استفاده می‌کند. بنابراین از 40 میلیون کاربر موبایل، 5 میلیون کاربر فیلترشکن پولی می‌خرند تا به شبکه های اجتماعی و سایت‌های فیلتر شده وارد شوند. از این رو اگر میانگین اشتراک ماهانه یک فیلترشکن را 10 هزار تومان در نظر بگیریم، فروشندگان فیلترشکن‌ها به صورت ماهانه از گردش مالی 50 میلیارد تومانی برخوردار هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینم یه جور کاسبیه هم برا تجار تحریم هم برا پورسانت بگیراشون

  2. خب دیگه مردم مجبورن