لاستیک چینی

لاستیک‌های چینی خطرناک است و باید از واردات آنها جلوگیری کنیم

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت عمر لاستیک‌های بازیافتی نسبت به لاستیک‌های استاندارد کوتاه‌تر بوده و احتمال ترکیدگی آن‌ها چندین برابر است. وی همچنین تاکید کرد که باید از واردات لاستیک چینی جلوگیری شود.

سید احسن علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد بر واردات لاستیک نظارتی انجام نمی‌شود و به همین دلیل با خطرهای زیادی روبه‌رو خواهیم شد؛ زیرا برخی از واردکنندگان، لاستیک خودروهای سبک و سنگین را از کشور چین وارد می‌کنند و در این بین برخی از لاستیک های وارداتی از محصولات بازیافتی تولید می‌شوند.

لاستیک چینی

لزوم جلوگیری از واردات لاستیک چینی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه عنوان کرد عمر لاستیک های بازیافتی نسبت به لاستیک‌های استاندارد کوتاه‌تر بوده و احتمال ترکیدگی آن‌ها چندین برابر است؛‌ زیرا سازندگان لاستیک های بازیافتی با جمع‌آوری لاستیک‌های کهنه و ایجاد عاج‌های جدید محصولات خود را تولید می‌کنند که میزان کیفیت و استقامت‌ آن‌ها از حد استاندارد بسیار پایین‌تر بوده و خطر ترکیدگی آن‌ها نسبت به لاستیک‌های استاندارد چندین برابر است. همچنین در سال‌های گذشته سفری به کشور چین داشتیم و از کارگاه‌های صنعتی آن‌ها بازدید کردیم. در یکی از بررسی‌ها ما را به یکی از مناطق تولیدی که در یک روستا قرار داشت، بردند که در آنجا از هرگونه زیرساخت‌های لازم بی‌بهره بودند. این در حالی است که متاسفانه برخی از محصولات این کارگاه‌های تولیدی به ایران صادر می‌شود.

لاستیک چینی

علوی در ادامه تاکید کرد باید از واردات لاستیک چینی جلوگیری شود و بهتر است لاستیک‌های مورد نیاز را از کشورهای اروپایی یا حتی کشورهای کوچک این قاره تامین کنیم؛‌ چرا که محصولات این کشورها از استاندارد‌های لازم برخوردار هستند و از لاستیک های چینی بهترند. وی افزود در روز‌های گذشته خبرهایی مبنی بر کاهش فرآیند بازرسی و آزمایش مرغوبیت لاستیک های وارداتی منتشر شده است که بدون شک اگر این اتفاق رخ دهد بسیاری از مصرف‌کنندگان به خصوص مردم متضرر خواهند شد. آزمایش و بازرسی لاستیک باید توسط سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان استاندارد اجرا شود.