ساعت Move ECG

ساعت Move ECG با سنسور EKG در نمایشگاه CES 2019 شگفتی آفرید

ساعت Move ECG توسط شرکت Withings در نمایشگاه CES 2019 با قابلیت‌های مهم همانند الکتروکاردیوگرام و کنترل ضربان قلب معرفی شد. در ادامه شما را بیشتر با این دستگاه شگفت‌انگیز آشنا خواهیم کرد.

شرکت Withings محصولاتی همانند یک ساعت جدید با قابلیت الکتروکاردیوگرام (EKG) و عمر باتری 12 ساعت را در نمایشگاه CES 2019 معرفی کرد. ساعت Move ECG بخشی از سری محصولات Move بوده که شامل EKG به منظور اندازه‌گیری الگوهای ریتم قلب است.

این ساعت دارای سه الکترود جهت اندازه‌گیری است، دو الکترود در عقب و یک الکترود در حاشیه ساعت هوشمند قرار دارد. کاربران به منظور اندازه‌گیری ریتم قلب، باید هر دو سمت ساعت را لمس کنند. توجه داشته باشید که در هنگام اندازه‌گیری، احساس لرزش خواهید کرد؛ نتایج پس از پایان کار در برنامه Health Mate که توسط شرکت ارائه می‌شود، نمایش داده خواهد شد.

هم اکنون ویژگی الکتروکاردیوگرام (EKG) ساعت هوشمند، تحت نظارت سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا (FDA) قرار دارد؛ با توجه به این که شرکت Withings نیازی به تاییدیه FDA برای فروش دستگاه ندارد، اما این مسئله می‌تواند در بازاریابی و همچنین تقویت برند تجاری سلامت، موثر باشد.

شرکت اپل تاییدیه FDA برای قابلیت الکتروکاردیوگرام را در آخرین مدل ساعت خود دریافت کرد، اما سازمان غذا و داروی آمریکا یک اخطار در تاییدیه با مضمون زیر قرار داد:

این دستگاه نمی‌تواند جایگزین روش‌های فعلی تشخیص و درمان شود.

به طور کلی شما نمی‌خواهید از ساعت هوشمند خود برای تشخیص مشکلات جدی استفاده کنید.

ساعت هوشمند Move ECG فعالیت کاربران  را بر اساس GPS پیگیری و حتی بر روی خواب هم نظارت خواهد داشت. هم اکنون شرکت Withings مدل پایین‌تر ساعت Move ECG را هم به فروش می‌رساند، تنها تفاوت میان Move ECG و Standard Move را می‌توان قابلیت الکتروکاردیوگرام (EKG) یا نوار قلب دانست.

ساعت Move ECG

مدل استاندارد با 18 ماه عمر باتری دارای قیمت 69 دلار است و در 5 رنگ برای پیش فروش در دسترس قرار دارد، اما از تاریخ 5 فوریه عرضه خواهد شد. مدل Move ECG هم با قیمت 129 دلار از نیمه دوم سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.

شرکت Withings در کنار ساعت‌های مچی هوشمند، موفق به ساخت فشارسنج های هوشمند هم شده است که قابلیت کنترل ریتم قلب و گوش دادن به ضربان از طریق استتوسکوپ (Stethoscope) یا گوشی پزشکی را دارد.

فشارسنج هوشمند برای اندازه‌گیری فشار خون سیستولیک، فشار خون دیاستولیک و ضربان قلب همانند فشارسنج‌های موجود در مطب پزشکان عمل می‌کند. یکی از سنسورهای ضد زنگ استیل دستگاه را می‌توان به عنوان سنسور الکتروکاردیوگرام مورد استفاده قرار داد، همچنین کاربران می‌توانند صدای ضربان قلب خود را با قرار دادن سنسور بر روی قفسه سینه گوش دهند.

این دستگاه با Micro USB شارژ می‌شود و می‌تواند صدها اندازه‌گیری فشار خون را تنها با یک بار شارژ، انجام دهد. قیمت محصول Withings در حدود 249 دلار بوده و در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، همچنین دارای تاییدیه FDA است.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*