نمایشگاه خودرو تهران 97

نمایشگاه خودرو تهران 97 بدون خودروسازان خارجی کم‌فروغ است

نمایشگاه خودروی تهران 97 از روز دوشنبه 17 دی‌ماه سال جاری افتتاح شد، اما به دلیل نامساعد بودن وضعیت بازار خودرو بسیار کم فروغ ظاهر شده و خودروسازان خارجی نیز در آن شرکت نکرده‌اند.

سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران در صبح روز دوشنبه 17 دی‌ماه 1397 با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت رسمی در شهر آفتاب افتتاح شد. این نمایشگاه در حالی آغاز به کار کرد که وضعیت بازار خودرو نامساعد است و در این دوره شرکت‌های خارجی و حتی چینی و بخش خصوصی فعالیت کمی داشتند. در روز افتتاحیه، مدیرعامل دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا در جمع خبرنگاران به پرسش‌هایی در خصوص قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ و نحوه پایبندی به تعهدات خود پاسخ دادند. در ادامه عملکرد برخی از خودروسازان داخلی حاضر در نمایشگاه خودرو تهران 97 نظیر ایران‌خودرو، سایپا، فوتون، هن تنگ و سیف خودرو با خودروهای بیسو و برخی از قطعه‌سازان را بررسی می‌کنیم.

عملکرد ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران 97

نمایشگاه خودروی تهران 97

ایران خودرو در غرفه خود محصولاتی چون پژو 207 صندوق دار، پژو 207 هاچ بک آپشنال و دنا را به نمایش گذاشت، اما با این تفاوت که دنا پلاس و پژو 207 هاچ بک و صندوق‌دار به سقف پانورامیک یا شیشه‌ای مجهز بودند که سبک طراحی این خودرو تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد. ایران خودرو امسال برای دستاوردهای قطعه‌سازی نیز برنامه‌هایی داشته و برخی از قطعات، پلتفرم‌ها و آپشن‌های جانبی را به نمایش گذاشت.

عملکرد سایپا

نمایشگاه خودروی تهران 97

گروه خودروسازی سایپا نیز محصولاتی نظیر رهام، ساینا برقی و پیکاپ ریچ را در غرفه خود رونمایی کرد. همچنین شرکت سایپا وانت نیسان را با ظاهری جدید به این نمایشگاه آورده بود که برای بسیاری از بازدیدکنندگان جالب به نظر می‌رسد. چند سالی است که زامیاد قصد دارد ظاهر نیسان را با تغییر اساسی همراه سازد، اما تاکنون موفق نبوده است و در نگاه اول با ضعف‌هایی نظیر اتصالات ضعیف و پیچ‌هایی روبه‌رو خواهید شد که به‌صورت کامل بسته نشده‌اند. زیرساخت این خودرو همانند نیسان وانت معروف است و بعید به نظر می‌رسد فراتر از آن باشد. سایپا نیز مانند ایران خودرو از آپشن‌ها و قطعات مختلف در بخش‌های بدنه، شاسی و کابین رونمایی کرد. گفتنی است در روبه‌روی غرفه سایپا تعدادی از مشتریان ناراضی این شرکت تجمع کرده بودند و نسبت به تحویل ندادن خودروهای ثبت نامی و قیمت‌ خودروهای جایگزین شده اعتراض داشتند.

عملکرد سیف خودرو

نمایشگاه خودروی تهران 97

شرکت سیف خودرو که نماینده محصولات بیسو در ایران است، در غرفه خود ثبت‌نام کراس اوورهای چینی بیسو T5 و T3 را انجام می‌دهد. البته برند بیسو در ایران ناشناخته است و جزو خودروسازان تازه‌کار چینی در ایران محسوب می‌شود.

عملکرد عظیم خودرو

نمایشگاه خودروی تهران 97

شرکت عظیم خودرو که اخیرا خودروهای چینی هن تنگ را به ایران آورده، با خودروهای هن تنگ ایکس 5 و ایکس 7 و خودروهای برند فوتون در نمایشگاه حضور فعالی داشته است.

به طور کلی نمایشگاه خودرو تهران 97 به دلیل وضعیت فعلی بازار، کم فروغ بوده و با توجه به غیبت خودروسازان خارجی، همانند دو دوره قبل خبرساز نبوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. الان بنظرم باید یه سرمایه خفنی باشهو یه برند تولید شه با کیفیت