خودروهای ارزان تر از پراید

با خودروهای ارزان تر از پراید در بازارهای جهانی آشنا شوید

امروزه با افزایش قیمت خودرو در بازار ایران، بسیاری از مردم حتی قدرت خرید پراید را ندارند و این خودرو در بازار آزاد با قیمت 38 میلیون تومان معامله می‌شود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم خودروهای ارزان تر از پراید در بازارهای جهانی را معرفی کنیم.

پس از نوسان نرخ ارز و افزایش قیمت دلار، بسیاری از خودروسازان برای تامین قطعات خود با مشکل مواجه شدند و ناچارند مواد اولیه را با قیمت بیشتری خریداری کنند. از این رو افزایش قیمت خودرو به امری طبیعی تبدیل شد و ارزان‌ترین خودروی بازار ایران یعنی پراید با قیمت حدود 38 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد. این افزایش قیمت‌ها باعث شده به بازارهای جهانی نگاهی بیندازیم و خودروهای ارزان تر از پراید را بررسی کنیم. شما با پولی کمتر از 20 میلیون تومان می‌توانید خودروهای دست‌دوم یا کارکرده با کیفیت خوب که بهتر از نمونه‌های داخلی هستند را در بازارهای جهانی خریداری کنید.

وضعیت این روزهای پراید

حدود دو دهه از ورود پراید به بازار ایران می‌گذرد و این محصول کیا موتورز به سرعت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت، اما این روزها حاشیه‌های زیادی پیرامون این خودرو شنیده می‌شود. قرار بود تا پایان سال خط تولید پراید متوقف شود، اما در مدت کوتاهی که به پایان سال مانده، شرکت سایپا قیمت آن را افزایش داده است. قیمت کارخانه‌ای پراید در حال حاضر بیش از 29 میلیون تومان اعلام شده است، اما در بازار آزاد تا 38 میلیون تومان هم معامله می‌شود. هرچند در بازار خودرو ایران شما تنها خودرویی که در رده قیمتی کم‌تر از 25 میلیون تومانی پیدا می‌کنید، همین پراید است و بدون شک به دلیل نبود گزینه‌ای دیگر مردم از این خودرو استقبال می‌کنند، اما مشتریان در بازارهای جهانی با همین سرمایه انتخاب‌های زیادی خواهند داشت.

خودروهای ارزان تر از پراید در بازار ایران

اگه به سایت‌های خرید خودرو مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که قیمت خودرو روزانه و شاید هم لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند و اگر در هفته گذشته یک آگهی خرید خودرو با قیمت 20 میلیون تومان را مشاهده کرده باشید، امروز همان خودرو با قیمت 22 میلیون تومان به فروش می‌رسد و نوسان‌های ارزی و التهاب بازار در این زمینه نقش زیادی داشته است. اما شما می‌توانید در بازارهای جهانی فقط با سرمایه 12 تا 15 میلیون تومان خودروهایی چون مزدا MX-5، اشکودا اوکتاویا vRS، آلفارومئو GTV و فولکس‌ واگن پاسات را بخرید.

البته با چنین بودجه‌ای در بازار ایران انتخاب‌های شما بسیار محدود است. برای مثال اگر به آگهی‌های خرید خودرو نگاهی بیندازید می‌توانید خودرو پژو 405 مدل 78 را با 13 میلیون تومان، پراید آلبالویی که 15 سال عمر دارد را 14 میلیون تومان، پراید صندوق‌دار مدل 84 بدون تخفیف بیمه را 15 میلیون تومان و پراید صندوق‌دار مدل 83 را با 13 میلیون تومان خریداری کنید.

خودروهای ارزان تر از پراید در بازارهای جهانی

1.‌ مزدا MX-5

خودروهای ارزان تر از پراید

در حال حاضر مزدا MX-5 با قیمت حدود 800 پوند فروخته می‌شود که با پوند 14 هزار تومانی حدود 11 میلیون و 200 هزار تومان می‌شود؛‌ یعنی با نصف قیمت کارخانه‌ای یک پراید می‌توانید یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اسپورت تاریخ را بخرید. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به فرم بدنه رودستر و دو نفره، پیشرانه 4 سیلندر و دیفرانسیل عقب اشاره کرد که همه این موارد مزدا ام ایکس 5 را به یک خودرو هیجان‌انگیز و خوش‌استایل تبدیل کرده است.

موتور 4 سیلندر مزدا MX-5 می‌تواند قدرتی معادل 146 اسب بخار و گشتاور 168 نیوتن‌متر تولید کنید. این خودرو آنقدر محبوب است که حتی در بازارهای دست‌دوم نیز مشتریان زیادی دارد و با قیمت حدود 10 میلیون تومان می‌توانید نسخه مناسبی از آن را خریداری کنید. البته باید در هنگام خرید با یک کارشناس خودرو یا یک مکانیک باتجربه مشورت کنید تا از عملکرد و سلامت پیشرانه آن مطمئن شوید.

2. اشکودا اوکتاویا vRS

خودروهای ارزان تر از پراید

اشکودا اوکتاویا vRS یکی دیگر از خودروهای ارزان تر از پراید است که با قیمت 900 پوند یا 12 میلیون و 600 هزار تومان می‌توانید آن را بخرید. البته این خودرو از لحاظ ظاهری شاید گزینه جذابی محسوب نشود، اما اولین نسل از اوکتاویا vRS است و به نسل اول آئودی TT شباهت زیادی دارد. اشکودا اوکتاویا وی آر اس مانند آئودی تی تی به موتور 1.8 لیتری مجهز است و قدرتی معادل 180 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن‌متر تولید می‌کند. کابین این خودرو جادار و برای 5 نفر مناسب است و صندوق عقب آن نیز بزرگ به نظر می‌رسد. این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف 7.6 ثانیه طی کند.

3. آلفارومئو GTV

خودروهای ارزان تر از پراید

آلفارومئو GTV با استایل ایتالیایی، هندلینگ تیز و موتوری فوق‌العاده با قیمتی حدود 900 پوند یا 12 میلیون و 600 هزار تومان در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. این خودرو مانند یک فراری ارزان‌قیمت به نظر می‌رسد. البته مدل‌های 6 سیلندر آلفارومئو GTV با چنین قیمتی در دسترس نخواهند بود، اما مدل‌های 2 لیتری این خودرو ارزان‌تر هستند. این خودرو به موتور 4 سیلندر 2 لیتری مجهز است که قدرتی معادل 148 اسب بخار تولید می‌کند و می‌تواند صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 8.4 ثانیه طی کند.

4. مرسدس CDI S320

خودروهای ارزان تر از پراید

برای آن دسته از خریدارانی که به دنبال خودروهای ارزان تر از پراید می‌گردند، مرسدس CDI S320 با قیمت 995 پوند گزینه مناسبی است. این خودرو مصرف سوخت 7.9 لیتر را به همراه دارد. بدون شک خرید یک مرسدس بنز S کلاس انتخاب هیجان‌انگیزی محسوب می‌شود. این خودرو سواری بسیار راحتی را به همراه موتور پرقدرت خود ارائه می‌دهد. هرچند باید قبل از خرید از عملکرد صحیح سیستم‌های برقی و الکترونیکی آن اطمینان حاصل کنید.

5. فولکس واگن پاسات

خودروهای ارزان تر از پراید

فولکس‌ واگن پاسات یکی دیگر از خودروهای ارزان تر از پراید است که می‌توانید با مبلغی حدود 14 میلیون تومان آن را خریداری کنید. هرچند پاسات نسل B5 از نظر هندلینگ در برابر فورد موندئو حرفی برای گفتن ندارد، اما فضای جاداری را برای سرنشیان به همراه دارد. همچنین سیستم تعلیق نرم و صندلی‌های فوق‌العاده، راحتی زیادی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. یکی از نقاط قوت محصولات فولکس واگن، کابین‌های باکیفیت آن است و به همین دلیل نسخه‌های کارکرده این خودرو نیز برای چند سال قابل استفاده خواهند بود.

6. مزدا RX-8

خودروهای ارزان تر از پراید

مزدا R-X8 جزو آن دسته از خودروهایی است که با سرمایه‌ای کم‌تر از 20 میلیون تومان می‌توانید آن را خریداری کنید. شما با صرف هزینه‌ای معادل هزار پوند یک خودرو با قدرتی معادل 228 اسب بخار به دست می‌آورید که صفر تا 100 کیلومتر را ظرف 6.4 ثانیه می‌پیماید. این خودرو به پیشرانه تویین روتاری مجهز است و با داشتن همین ویژگی‌ به یک خودرو منحصربه‌فرد تبدیل شده است. اگر بتوانید مدل سالم این خودرو را بخرید، علاوه بر مصرف سوخت کم، به یک موتور قدرتمند و سرحال می‌رسید.

7. فورد پوما

خودروهای ارزان تر از پراید

فورد پوما با قیمت 995 پوند یا کمتر از 10 میلیون تومان در بازارهای جهانی معامله می‌شود. البته اگر در بازار بتوانید نسخه سالم آن را بدون پوسیدگی با موتور 1.7 لیتری پیدا کنید، بدون شک خوش‌شناس بوده‌اید. موتور این خودرو با همکاری شرکت یاماها تهیه شده و قدرتی معادل 123 اسب بخار تولید می‌کند و دور موتور آن نیز به سرعت بالا می‌رود. فورد پوما به گیربکس 5 سرعته دستی مجهز است و تعویض دنده‌ها نیز به خوبی انجام می‌شود. فرمان این خودرو نیز در وضعیت خوبی قرار دارد و با آن سواری خوبی را تجربه خواهید کرد.

8. تویوتا راو 4 1.8 VVT-I

خودروهای ارزان تر از پراید

تویوتا راو 4 1.8 VVT-I جزو محصولات ارزان‌قیمت شرکت تویوتا شناخته می‌شود که می‌توانید آن را با مبلغی حدود 995 پوند بخرید. این خودرو به موتور 123 اسب بخاری مجهز بوده و به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 7.4 لیتر را به همراه دارد. نسل اول این خودرو جزو اولین شاسی بلندهای کوچکی محسوب می‌شود که می‌تواند سواری لذت‌بخشی را برای راننده فراهم کند. البته با تولید خودروهای مدرن‌تر، ظاهر این خودرو آنچنان جذاب به نظر نمی‌رسد، اما باز هم کارایی خوبی دارد. این خودرو از موتور 1.8 لیتری بهره می‌برد و فقط دیفرانسیل جلو است. به همین دلیل طراحی مکانیکی ساده‌تری را نسبت به مدل‌های دو دیفرانسیل دارد و عمر آن بیشتر است.

9. آئودی TT 1.8T کواترو

خودروهای ارزان تر از پراید

آئودی TT 1.8T کواترو یکی دیگر از خودروهای ارزان تر از پراید محسوب می‌شود که می‌توانید آن را با مبلغ حدود هزار پوند بخرید. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 9.5 لیتری را ارائه می‌کند و به همین دلیل یک خودرو پرمصرف است، اما سواری مناسبی ارائه می‌دهد. این خودرو به موتور 117 اسب بخاری مجهز است و کیفیت کابین و استایل خودرو نیز در وضعیت خوبی قرار دارد. با تمام این ویژگی‌ها آئودی TT پس از 20 سال هنوز هم یک خودرو مدرن شناخته می‌شود.

10. فیات پاندا

خودروهای ارزان تر از پراید

خودرو فیات پاندا در سال 2005 با قیمت پایه 9 هزار و 995 پوند به بازار عرضه شد و اکنون این خودرو 99 اسب بخاری با مبلغی کمتر از 2 هزار پوند معامله می‌شود. برخی از مدل‌های این خودرو به سیستم کنترل پایداری یا ESP مجهز هستند که البته این سیستم قابلیت خاموش شدن ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. حالم من که دگرگون شد!!!

  2. کسی نمیدونه احمدرضا کجاست ؟
    چند وقتی نیستش نگرانشم

  3. سمند مثلا ملی دقیقا کپی بسیار ضعیف اشکودا هست که سال 88 یکی از مجله های خودرو در موردش مطلب نوشته بود البته شاید تاریخ دقیق نباشه.
    تویین روتاری یه نوع کمپرسر هم هست ولی نوع موتورش هم خیلی جالبه به کلی با موتوری که ما میشناسیم فرق داره
    ائودی تی تی هنوز هم جزو خودرو های به شدت لوکس و اسپرت حساب میشه ولی سواری به شدت خشکی داره

  4. واسه همینه که گمرک از مکاسب محرمه

  5. کشوری که به ماشینای از دور خارج شده آلمان فرانسه… هنوز میگه سوپر لوکلس😕😕چی انتظار داری
    عقب افتادگی به معنای واقعی یعنی همین
    وقتی قدر موتور آبشن ایمنی ماشین 10 سال پیش یه شرکت سازنده از مدرن ترین ماشین ایرانخودرو سایپا سرتر باشه😕چی باید گفت؟!
    همه در حال پیشرفت و این کشور هنوز😴😴👋✋

  6. اندکی صبر، سحر نزدیک است…

  7. امیدوارم ایران خودرو و سایپا ورشکست بشن تا واردات خودرو دسته دوم رو آزاد کنند

    با 10 میلیون آلفارومئو GTV می خریم!!!

    باید گریست

    با سپاس

  8. برای خریدن اینا باید ایران نباشیم حالا که هستیم تکلیف چیه اینا قدرت موتوراشون از ماشینای لوکس ایرانخودرو وسایپا سرتره پس با پول یه پرشیا میشه بهترین ماشینای دنیارو سوارشدولی ما پرشیا هم دیگه سقف ارزوهامون شده با قیمت فضایی 80میلیون

  9. 11. شتر
    با 375 پوند معادل 5 میلیون تومان میه این موجود رو خرید که یه سر و گردن از پراید بالاتره

  10. اینارو باید از کجا خرید؟؟؟

  11. خاک تو سرموون……
    امیدوارم این حروم خوریا سرطان بشه