چری آریزو 6

مدیران خودرو تولید چری آریزو 6 را با امکانات کمتر شروع کرد

اخیرا تصاویری از خودرو چری آریزو 6 (Chery Arrizo 6) در داخل کشور منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت مدیران خودرو تولید آریزو 6 را با حذف برخی از امکانات و ایجاد تغییرات ظاهری شروع کرده است.

در روزهای گذشته در فضای مجازی تصاویری از خودرو چری آریزو 6 منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت مدیران خودرو تولید این خودرو را شروع کرده و تعدادی از آن را به نمایندگی‌ها ارسال کرده است. با بررسی تصاویر خودرو چری آریزو 6 داخلی متوجه تغییراتی نسبت به مدل وارداتی آن می‌شویم که نشان می‌دهد شرکت مدیران خودرو برخی از امکانات آن را حذف کرده است. در ادامه، تغییرات نسخه وارداتی و تولید داخلی آریزو 6 را بررسی می‌کنیم.

چری آریزو 6

تغییرهای چری آریزو 6 داخلی و وارداتی

یکی از تغییرهای چری آریزو داخلی نسبت به مدل وارداتی آن، نداشتن رادار نقطه کور است. گویا شرکت مدیران خودرو آپشن رادار نقطه کور را برای نمونه داخلی حذف کرده است. بنابراین چری آریزو 6 از لحاظ قابلیت‌های ایمنی در سطح آریزو 5 به بازار عرضه می‌شود. بدون شک وجود رادار نقطه کور در این خودرو می‌توانست آن را نسبت به آریزو 5 در شرایط بهتری قرار دهد. البته با وجود این قابلیت، ارزش افزوده در هنگام خرید افزایش پیدا می‌کرد.

مدیران خودرو برای آسانی کار خود گزینه سفارشی انتخاب تریم داخلی را هم از مدل داخلی آریزو 6 حذف کرده است. یکی دیگر از تغییرهای چری آریزو 6 نسبت به مدل وارداتی استفاده نکردن از سنسورهای هم‌رنگ بدنه در این خودرو است. این کار مدیران خودرو به معنای واقعی کلمه حس لوکس بودن را از این سدان لوکس چری از بین می‌برد و برای یک خودرو با قیمت بیشتر از 270 میلیون تومان، نبود این قابلیت یک نقطه منفی محسوب می‌شود.

چری آریزو 6

مدل‌های اولیه چری آریزو 6 که وارد بازار ایران شد از سنسورهای پارک هم‌رنگ بدنه بهره می‌برد و دارای اصول جدید خودروسازی جهان بود. البته این سنسورها حتی در مدل چری تیگو 7 هم مشاهده نمی‌شود، اما انتظار می‌رفت شرکت مدیران خودرو در طی این مدت بتواند شرایط نصب و سفارش‌گذاری سنسورهای هم‌رنگ بدنه را فراهم کند. گفتنی است برخی از خودروهای چینی که در داخل ایران مونتاژ می‌شدند از سنسورهای غیرهم‌رنگ بدنه برخوردار بودند، اما در شرایط فعلی برخی از همان خودروها به سنسورهای هم‌رنگ بدنه مجهز شده‌اند. مدیران خودرو ادعا می‌کند که خط تولید آریزو 6 بسیار مدرن است، اما در واقعیت خط تولید این شرکت فاقد سامانه نصب سنسورهای هم‌رنگ بدنه است و تا مدرن شدن فاصله زیادی دارد. همچنین انتظار می‌رود شرکت مدیران خودرو حداقل بتواند ظاهر خودروهای تولیدی خود را نسبت به مدل چینی و اصلی آن حفظ کند.

تصاویر چری آریزو 6 مدل داخلی

قیمت چری آریزو 6 در ایران

برخی از منابع خبری عنوان می‌کنند شرکت مدیران خودرو قصد دارد در نمایشگاه خودروی اصفهان مدل داخلی چری آریزو 6 را رونمایی کند و در حاشیه همان مراسم قیمت آن نیز اعلام می‌شود. بدون شک قیمت این خودرو یکی از پربحث‌ترین موضوع‌ها محسوب می‌شود، اما برخی از فعالان صنعت خودرو با توجه به شرایط فعلی بازار قیمت این سدان لوکس چینی را حدود 270 تا 300 میلیون تومان عنوان کرده‌اند. این خودرو احتمالا تا پایان سال جاری وارد بازار می‌شود.

خودرو چری آریزو 6 از قوای فنی بسیار خوبی بهره می‌برد، اما با توجه به تغییرهایی که شرکت مدیران خودرو در نسخه داخلی آن ایجاد می‌کند، باید منتظر بمانیم تا مشخصات نهایی آن اعلام شود. البته با وجود خودروهای 260 تا 340 میلیون تومان بازار ایران چون مزدا 3، هیوندای النترا 2018 و سایر خودروهای هم‌رده، فروش خودرو آریزو 6 بسیار سخت می‌شود، چرا که این خودروها از امکانات بیشتر، قوای محرکه قدرتمندتر، کیفیت بیشتر، ایمنی قابل قبول‌تر و برند مطرح‌تر بهره می‌برند.

تصاویر چری آریزو 6 مدل وارداتی