تعویض باتری آیفون ها در سال 2018

تعویض باتری آیفون ها در سال ٬2018 پنج برابر انتظار بوده است

برنامه‌ی تعویض باتری آیفون ها در سال ٬2018 پنج برابر انتظارات کمپانی اپل بوده است. این برنامه٬ حتی بر روی فروش آیفون های جدید اپل نیز تاثیر منفی گذاشته است.

اپل با فروش آیفون‌های جدید خود نتوانسته در بالاترین جای جدول فروش جهانی قرار گیرد و به هدف‌گذاری‌های خودش نیز نرسیده است. همانطور که از سوی تیم کوک٬ مدیرعامل اپل نیز شنیده‌ایم٬ یکی از دلایل این نتایج غیرمنتظره٬ برنامه‌ی تعویض باتری آیفون ها در اوایل سال 2018 بوده است.

اپل این برنامه را زمانی آغاز کرد که به خاطر افتضاح آیفون‌های قدیمی (آن‌ها طوری تنظیم شده بودند٬ زمانی که باتری آن‌ها به درجه‌ی مشخصی رسید٬ خراب شوند) تحت فشار کاربران بود٬ راه اندازی کرد. در طول مدت اجرای این برنامه (که تا آخرین روز سال 2018 نیز ادامه داشت)٬ مشتریان می‌توانستند باتری گوشی آیفون 6 به بالاتر خود را با یک تخفیف قیمتی بسیار مناسب٬ تعویض کنند.

11 میلیون مورد تعویض باتری آیفون در سال 2018

ما حالا پاسخ روشنی بر تعداد تعویض باتری آیفون ها در سال 2018 پیدا کرده‌ایم. سایت اپل اینسایدر اطلاعاتی را از حدود 11 میلیون کاربر که در برنامه تعویض باتری سال گذشته اپل شرکت کرده‌اند٬ به دست آورده است. به گفته‌ی منابع٬ برآورد اپل برای این تعداد تعویض٬ 1 الی 2 میلیون نفر بوده است که تفاوت زیادی بین انتظارات و واقعیت وجود دارد. البته ما نمی‌توانیم فرض کنیم تمام این 9 میلیون نفر اضافی٬ صاحب آیفون‌های جدیدی بوده‌اند٬ اما می‌توانیم برای خود گمانه زنی‌هایی داشته باشیم. حتی اگر فقط یک سوم این تعداد هم آیفون‌های جدیدی خریداری کرده باشند٬ با میانگین 800 دلار٬ اپل سودآوری 2.4 میلیون دلاری را از دست داده است!

از آنجایی که فروش اپل تا پایان سال همچنان ادامه داشت٬ واضح نبود برنامه‌ی تعویض باتری آیفون ها چه مقدار بر روی فروش آیفون ها تاثیر خواهد گذاشت. حالا وقتی که این تاثیر گذاشته شد٬ دیگر نمی‌توانیم متعجب شویم. اکنون پس از اینکه سینک درآمدی بسته شده٬ ممکن است طی ماه‌های آینده شاهد افزایش فروش آیفون‌ها باشیم و مطمئن هستیم که مدیران کمپانی کوپرتینویی از دیدن آن خوشحال خواهند شد.