نسل هفتم آیپاد تاچ در دست تولید

اپل نسل هفتم آیپاد تاچ را می‌سازد؛ درگاه‌ USB-C سرانجام به آیفون‌ها می‌آید

اپل در حال کار بر روی نسل هفتم آیپاد تاچ (iPod Touch) است. این شرکت همچنین تصمیم گرفته تا در آیفون‌های سال 2019 به جای درگاه لایتنینگ٬ از درگاه USB-C استفاده کند.

بر اساس اطلاعات تازه‌ای که امروز توسط سایت ژاپنی Mac Otakara منتشر شده٬ اپل احتمالا در حال کار بر روی نسل هفتم آیپاد تاچ است. تامین کنندگان مختلفی در CES 2019 به این سایت اعلام کرده‌اند که اپل می‌خواهد نسل هفتم این دیوایس را جایگزین ششمین نسل آن٬ در آینده‌ای نزدیک کند. البته این سایت اشاره‌ای به جزئیات این نسل و یا قابلیت‌هایی که می‌تواند ارائه کند٬ نکرده است.

آخرین به‌روزرسانی سخت افزاری آیپاد تاچ به جولای سال 2015 همراه با تراشه ٬A8 یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و عرضه در شش رنگ٬ بازمی‌گردد. اپل مجددا در جولای سال 2017 دستی به سر و روی این دیوایس کشید و آن را در نسخه‌های 32 و 128 گیگابایتی و با قیمتی تازه روانه‌ی بازار کرد. در حال حاضر نسخه 32 گیگابایتی آیپاد تاچ با قیمت 199 دلار عرضه می‌شود٬ در حالی که مدل 128 گیگابایتی آن 299 دلار قیمت دارد که اختلاف قیمتی آن با آیپد 9.7 اینچی 329 دلاری زیاد نیست. اپل همچنین در سال 2017 نسخه‌های شافل و نانو آیپاد را بازنشسته کرد تا آن را تنها در یک نسخه‌ی اصلی به فروش برساند.

تغییرات احتمالی نسل هفتم آیپاد تاچ

به نظر می‌رسد آیپاد آخرین نفس‌هایش را می‌کشد و مشتریان اپل بیش از آن به دنبال خرید محصولی همچون آیفون یا آیپد هستند٬ اما شاید هنوز هم کاربرانی باشند که توقع عرضه یک آیپاد تاچ با سخت افزاری مدرن‌تر نظیر دوربین اصلی بهبود پیدا کرده و تراشه‌ی سرعی‌تر سری A را داشته باشند.

آیفون های 2019 با درگاه USB-C

علاوه بر در حال تولید بودن نسل هفتم آیپاد تاچ ٬ این سایت ژاپنی همچنین گزارش داده است که سال 2019 می‌تواند سال خوبی برای حضور درگاه مدرن و بین‌المللی USB-C بر روی آیفون های آینده‌ی اپل باشد. با این حال٬ هنوز مشخص نیست که آیا اپل به این قدرت رسیده است تا به طور کامل درگاه لایتنینگ را از آیفون‌های جدید خود حذف کرده و به طور کلی آن را با USB-C تعویض کند یا خیر. این نخستین باری نیست که ما در مورد حضور این درگاه در آیفون‌ها می‌شنویم. تحلیلگران دیگری نیز در سال گذشته مدعی شده بودند٬ آیفون‌ها و آیپدهای جدید اپل به چنین درگاهی تجهیز می‌شوند.