سیستم عامل ویندوز مایکروسافت

سیستم عامل ویندوز ٬ پیشنهاد مایکروسافت برای دیوایس‌های منعطف

مایکروسافت یک تیم را برای تطبیق دادن سیستم عامل ویندوز با دیوایس‌های منعطف و سخت افزارهایی با نمایشگر دوگانه تشکیل داده است. این شرکت به دنبال همه‌گیر کردن سیستم عامل کامپیوتری خود است.

شکل و ظاهر خمیده احتمالا چیزی باشد که امسال به رواج می‌رسد. سامسونگ نخستین گوشی هوشمند منعطف خودش را در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد کرد و ما انتظار داریم دیگر کمپانی‌ها نیز دنباله رو آن باشند. بر اساس یک گزارش جدید٬ مایکروسافت در حال آماده شدن برای پشتیبانی کردن از این سبک دیوایس‌ها است. حتی گفته می‌شود این کمپانی٬ سیستم عامل ویندوز را نیز گزینه‌ی مناسبی جهت پشتیبانی دیوایس‌های منعطف معرفی کرده است.

البته این بدان معنا نمی‌تواند باشد که گوشی‌های هوشمند خمیده با سیستم عامل ویندوز را در بازار ملاقات خواهیم کرد. سایت The Verge به نقل از منابع نزدیک به مایکروسافت می‌گوید که این کمپانی قصد دارد سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در سخت افزارهای دو نمایشگره و دیوایس‌های منعطف برای ویندوز و سرفیس٬ انجام دهد. این تلاش شامل تطبیق دادن ویندوز برای کار با دیوایس‌هایی با نمایشگرهای منعطف و یا سخت افزارهایی می‌شود که از نمایشگرهای دوگانه بهره می‌برند.

مایکروسافت یک تیم اختصاصی را برای کار روی این وظیفه برگزیده است. این نخستین باری نیست خبری اینچنینی را می‌شنویم. در گذشته نیز شایعاتی وجود داشت که ادعا می‌کردند مایکروسافت مشغول کار بر روی دیوایس‌هایی با نمایشگر دوگانه تحت کدنام اندرومدا (Andromeda) است. مایکروسافت احتمالا به شدت در حال کار بر روی این قضیه است تا بتواند ویندوز را در دیوایس‌های هوشمند نسل آینده که گفته می‌شود امسال عرضه می‌شوند نیز٬ بقبولاند.

تجربه کار سیستم عامل ویندوز در دیوایس‌های منعطف چگونه خواهد بود؟

ما کنکجاویم تا ببینیم این محصولات تولیدی٬ چگونه سیستم عامل ویندوز را اجرا می‌کنند و تجربه‌ی کاربری آن‌ها چگونه خواهد بود. احتمالا در ادامه‌ی سال جاری میلادی٬ اخبار بیشتری از این موضوع را خواهیم شنید.