فرازمینی ها

نخستین تماس با فرازمینی ها انسان را حیرت زده خواهد کرد

اولین تماس انسان با فرازمینی ها چگونه خواهد بود؟ به یقین اکثر شما تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که نخستین تماس فرازمینی ها با انسان به چه شکل خواهد بود. مدیر دپارتمان ستاره شناسی دانشگاه هاروارد این سناریو را شوکه کننده توصیف می کند.

اگر به این موضوع که نخسیتن تماس فرازمینی ها با انسان ها به چه شکل خواد بود فکر کرده اید به یاد داشته باشید که در این زمینه تنها نیستید و بسیاری به کیفیت این تماس اولیه فکر کرده اند. یکی از این افراد مدیر دپارتمان ستاره شناسی دانشگاه هاروارد است که معتقد است اولین تماس با فرازمینی ها شوکه کننده خواهد بود.

هالیوود سعی کرده است با تولید و نمایش فیلم های مختلف به این مقوله بپردازد و تماس اولیه انسان با فرازمینی ها را به تصویر درآورد. از سال ۱۹۵۱ شاهد تولید فیلم هایی از سوی هالیوود بوده ایم که تماس اولیه انسان با فرازمینی ها را خشن و گاها صلح آمیز نشان داده است و سعی کرده تا تصویری از این تماس اولیه را نشان دهد. فیلم هایی نظیر ET و روز استقلال و بسیاری دیگر از فیلم های علمی و تخیلی از این دسته هستند.

برای بسیاری فرازمینی ها وجود ندارند و برای برخی نیز انسان تنها موجود زنده سراسر کیهان نیست، بلکه موجودات دیگری نیز در گستره جهان و بر روی سیارات دیگر زندگی می کنند و برخورد انسان با آنها می تواند یک تراژدی و یا جنگی تمام عیار به همراه داشته باشد. به اعتقاد برخی ستاره شناسان عجیب است که کیهان به این عظمت تنها انسان را به عنوان موجود زنده در خود جای داده باشد و زمین تنها ماوای موجوات زنده سراسر کیهان بوده و مابقی آن هیچ استفاده ای نداشته باشد.

اولین تماس انسان با فرازمینی ها چگونه خواهد بود؟

آوی لوئب (Avi Loeb) مدیر دپارتمان ستاره شنای هاروارد با این ایده موافق است و تماس اولیه بین فرازمینی ها با انسان را شوکه کننده عنوان می کند. از نظر لوئب انسان تاکنون دستاوردهای بسیاری را رقم زده است، اما بزرگترین دستاورد انسان در تمامی دوران کشف حیات فرازمینی ها خواهد بود.

از دیدگاه این ستاره شناس انسان باید مرزهای واقعیت را توسعه دهد و خود را به مرزهای حال حاضر محدود نکند. بشر می بایست این حق را برای خود قائل باشد که به دیگران و وجود فرازمینی ها بیاندیشد و اینکه آنها چگونه موجوداتی می توانند باشند و در برخورد با زمینی ها چه رفتاری خواهند داشت.

از نظر وی انسان دچار نوعی تعصب در زمان فکر کردن به فرازمینی ها است و بر این اساس آنها را مشابه خود و در هیبتی شبیه به انسان تصور می کند، اما زمان آن رسیده تا آنها را در هیبتی کاملا متفاوت تصور کنیم. انسان باید خود را برای رویارویی شوکه کننده با فرازمینی ها آماده کند.

بر طبق دیدگاه لوئب ما نباید به تصویر قالب از فرازمینی ها که در فیلم ها ارائه می شود بسنده کنیم و تصور نماییم آنها به رنگ سبز بوده و چشمان بزرگی به مانند حشرات دارند، ممکن است فرازمینی ها دارای شکل و هیبتی کاملا متفاوت باشند و بر این اساس تصور خود از سناریوهای تماس با آنها را نیز باید تغییر دهیم. اینکه تصور کنیم آنها به مانند انسان و با آنتن هایی بر روی سر به سمت ما می آیند تا با ما صحبت کنند تصور غلطی است.

ممکن است شیوه برقراری تماس آنها کاملا متفاوت باشد و شاید هم قبلا فرازمینی ها با انسان در تماس بوده اند. به نظر لوئب فرازمینی ها ممکن است در سیارات بسیار دور دست زندگی کنند و با چنین فاصله ای ما به هیچ عنوان نمی توانیم تصویر دقیق و شفافی از آنها داشته باشیم.

لوئب تنها راه غلبه بر این محدودیت و چالش را سرمایه گذاری در حوزه فناوری های جدید در جهت جستجو و مشاهده فرازمینی ها و نیز دریافت سیگنال های مختلف از سیارات دور دست عنوان می کند.

اگر دیدگاه لوئب را قبول کنیم باید بپذیریم این احتمال وجود دارد که برخی از پدیده های حال حاضر موجود بر روی کره زمین مانند استون هنج و دیگر سازهای مرموز را نمادهایی از تماس فرازمینی ها با انسان در دوران گذشته تلقی کنیم.

اما باید توجه داشت این مهم  که فرازمینی ها واقعیت داشته و در جهت تماس با زمین بوده و یا قبلا با زمینی ها در ارتباط بوده اند می تواند منجر به شکل گیری یک بحران جدی بر روی زمین شود. دنیای سیاست  و اقتصاد در صورت برملا شدن چنین رازی فرو می پاشد و وحشت بر انسان ها حاکم می شود، زیرا همه در آن زمان با ترس این سوال را از خود و دیگران می پرسند که آیا فرازمینی ها خطرناک هستند یا خیر. همچنین اگر فرازمینی ها واقعیت داشته باشند جهان بینی انسان ها دچار تغییرات و بحرانی جدی خواهد شد.

از همه اینها که بگذریم باید با دیدگاه لوئب همنوا شویم که می گوید تماس انسان با فرازمینی ها عجیب ترین مرحله از زندگی انسان در طول تاریخ خواهد بود. ما هنوز هیچ چیز نمی دانیم و هر آنچه در  مورد فرازمینی ها می خوانیم و یا می نویسیم جملگی حدس و گمانه زنی محض است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. از نظرم این واقعا درسته که ما قراره با فضایی ها ارتباط داشته باشیم بهتره ذهنمون رو گسترش بدیم اگه تا ۱۰ سال پیش میگفتی چیزی به نام آیفون بیاد هیچکس باور نمیکرد حالا هم اگه بگی ما فضایی ها رو میبینیم بعضیا میگن غیر مممکنه و اینا ولی ممکنه واقعا ببینیمشون

  2. چرا باید تصاویر ذهنی ما از آدم فضایی ها شبیه جنی باشه که آلیستر کرولی شیطان پرست توی هرم جزیه ملاقات کرد باشه ؟؟؟؟؟
    آیا غیر از اینکه آلیستر کرولی به عنوان یکی از نظریه پردازان صهونیسم به افراد صاحب نفوذ این دستگاه عظیم در سراسر جهان دستور داده که با استفاده از تبلیغات و تصاویر شبیه همون جن و با عناوین دیگه مثل آدم فضایی طی سالیان ذهن ها رو برای دیدن جنیان و شیاطین آماده کنند ؟؟؟؟
    و الله که غیر این نیست
    گجت نیوز از این کامنت اسکرین میگیرم ببینم منتشر میشه یا نه

  3. ما همین الانشم حیرت زده ایم