قیمت اینترنت

رگولاتوری نحوه محاسبه قیمت اینترنت کاربران را بررسی کرد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت نحوه محاسبه قیمت اینترنت بر اساس ترافیک داخلی و خارجی در اپراتورهای ارتباطی را بررسی کردیم و اپراتورها در این زمینه تخلفی انجام نداده‌اند.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت وزیر ارتباطات دستور داد تا اپراتورها برای محاسبه قیمت اینترنت باید از 3 مدل تعرفه نیم‌بها برای سایت‌های داخلی، تعرفه یک‌سوم برای پیام رسان های داخلی و تعرفه کامل برای ترافیک بین‌الملل و سایت‌های خارجی استفاده کنند که تاکنون در این زمینه شکایتی انجام نشده است، اما خیرا یکی از مدیران پیام رسان های داخلی عنوان کرده بود که برای پیام رسان این شرکت تعرفه اینترنت یک‌سوم اعمال نمی‌شود. به همین دلیل وزیر ارتباطات دستور داد تا نحوه محاسبه قیمت اینترنت کاربران بررسی شود.

اپراتورها باید قیمت اینترنت را به تفکیک مصرف اعلام کنند

فلاح جوشقانی در ادامه افزود بر اساس مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مقرر شد تا اپراتورها برای پیام رسان های داخلی قیمت اینترنت را یک‌سوم و برای سایت‌های داخلی نیم‌بها محاسبه کنند که بر اساس بررسی‌های انجام شده تا پایان آذرماه یا در 4 ماه اخیر این مدل قیمت‌گذاری از سوی اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت به درستی رعایت شده است. در واقع این مصوبه یک الزام قانونی محسوب می‌شود که اپراتورها می‌بایست آن را رعایت کنند؛. به بیانی دیگر برای کاربرانی که از سایت‌های داخلی استفاده می‌کنند نصف قیمت اینترنت محاسبه می‌شود و اپراتورها باید در انتهای بسته مصرف و یا پایان مصرف منصفانه مشترک به کاربر اعلام کنند که به چه میزان از حجم اینترنت خود را برای ترافیک داخلی و چه میزان را برای ترافیک خارجی مصرف کرده است. حتی باید اعلام شود که حجم استفاده کاربر از پیام رسان های داخلی به چه میزان بوده است.

قیمت اینترنت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه بیان کرد اپراتورها موظفند که جزئیات ترافیک کاربران را به مشترکان خود ارائه کنند. البته نحوه محاسبه قیمت اینترنت مشخص است و حتی مشترکان می‌توانند با برقراری ارتباط با مرکز تماس اپراتورها یا با اپلیکیشن حساب شخصی خودشان از میزان مصرف اینترنت خودشان اطلاع پیدا کنند. همچنین اگر مشترکان با موردی غیر از مصوبه قیمت‌گذاری اینترنت مواجه شدند، می‌توانند این موضوع را به رگولاتوری اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود.

قیمت اینترنت

کاربران از فیلترشکن استفاده نکنند

معاون وزیر ارتباطات در ادامه عنوان کرد در گذشته برخی از آی‌ پی‌ها یا آدرس‌های داخلی به عنوان ترافیک داخلی محاسبه نمی‌شد؛‌ چراکه این آدرس‌ها در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت نشده بودند، اما در حال حاضر این سایت‌ها آی‌ پی‌های خود را ثبت کرده‌اند و این مشکل برطرف شد. همچنین برخی از کاربران با فیلترشکن‌ها یا VPN وارد سایت‌های داخلی می‌شوند و چون آی پی آن‌ها خارجی تشخیص داده می‌شود، بدیهی است قیمت اینترنت آن‌ها نیز بر اساس ترافیک خارجی محاسبه می‌شود. به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود در هنگام استفاده از سایت‌های داخلی فیلترشکن خود را خاموش کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تف به تفکیک دروغین!