فورد موستانگ شلبی GT500

فورد موستانگ شلبی GT500 مدل 2020 معرفی شد+عکس

فورد موستانگ شلبی GT500 مدل 2020 در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شد. در ادامه، مشخصات و امکانات محصول جدید شرکت فورد که با لقب هیولای خودروها معرفی شده را بررسی می‌کنیم.

شرکت فورد پس از مدت‌ها انتظار از نسل جدید فورد موستانگ شلبی GT500 در نمایشگاه خودرو دیترویت 2019 رونمایی کرد. شرکت فورد قدرتمندترین مدل موستانگ را برای رقابت با دو خودرو هم‌رده و رقیب یعنی شورولت کامارو ZL1 و دوج چلنجر SRT هل‌کت به بازار عرضه خواهد کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید فورد آشنا می‌شویم.

فورد موستانگ شلبی GT500

مشخصات فورد موستانگ شلبی GT500 

جالب است بدانید در نمایشگاه خودرو دیترویت 2019، خودرو فورد موستانگ شلبی GT500 را با لقب هیولای خودروها معرفی کرده‌اند. شاید بپرسید چرا به این خودرو هیولا می‌گویند؟ این خودرو به موتور 5.2 لیتری V8 مجهز شده که قدرتی معادل 700 اسب بخار تولید می‌کند و از همه مهم‌تر در کنار این موتور، یک سوپرشارژر غول‌پیکر تعبیه شده است که سایز آن از سوپرشارژرهای خودرو کامارو ZL1 و چلنجر هلکت هم بزرگ‌تر است و در این زمینه از این دو خودرو برتری دارد. شرکت فورد مدعی است این خودرو به عنوان پرشتاب‌ترین موستانگ جاده‌ای تاریخ است. فورد موستانگ شلبی GT500 می‌تواند در 3 ثانیه از سرعت صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد و در کمتر از 11 ثانیه مسافت 400 متری را بپیماید.

فورد موستانگ شلبی GT500

موتور فورد موستانگ شلبی GT500 مدل 2020 بسیار مدرن است و از سرسیلندر آلومینیومی و شاتون‌های فورج‌کاری شده بهره می‌برد. همچنین موتور این خودرو به سیستم پیشرفته روغن‌کاری مجهز شده که با افزایش شتاب‌های جانبی به صورت خودکار روان‌کاری می‌کند. یکی از ویژگی‌های این خودرو صدای منحصربه‌فرد موتور آن است که طراحان برای آن‌ طرح‌های جالبی را به‌کار برده‌اند.

فورد موستانگ شلبی GT500

طراحان شرکت فورد برای کاهش مرکز ثقل این خودرو دست به ابتکار جالبی زده‌اند و در موتور را به سمت بالا چرخانده و اینترکولر را نیز میان بلوک‌های سیلندر جای داده‌اند. شرکت فورد اعلام کرد از گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به همراه یک میل‌گردان فیبر کربنی ویژه برای انتقال قدرت تولید شده از موتور قدرتمند شلبی جی تی 500 به چرخ‌های عقب استفاده می‌کند. تعویض دنده‌ها توسط این گیربکس در 100 میلی‌ثانیه انجام می‌شود. این گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دارای 4 حالت مختلف از جمله اسپورت، درگ و پیست بوده و به امکانانی چون لانچ کنترل و قفل درگ مجهز است.

فورد موستانگ شلبی GT500

طراحان با اضافه کردن تعلیق اصلاح شده با فنرهای سبک‌تر، نسل جدید دامپرهای مغناطیسی و واحد الکترونیکی نیروی کمکی فرمان به شاسی به نوعی قدرت فورد موستانگ شلبی GT500 را کنترل کرده‌اند. همچنین شرکت فورد برای سیستم ترمز این هیولای قدرتمند از مجموعه‌ای از دیسک‌های ترمز سوراخ‌دار بسیار بزرگ 420 میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه برمبو استفاده کرده است. گفتنی است این دیسک‌های ترمز بزرگ‌ترین دیسک‌های ترمزی هستند که برای یک کوپه آمریکایی در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن، موستانگ شلبی جی تی 500 از رینگ‌های 20 اینچی با پوششی از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 بهره می‌برد.

فورد موستانگ شلبی GT500

شرکت فورد برای خودرو موستانگ شلبی جی تی 500 مدل 2020 دو پکیچ در نظر گرفته است. پکیج هندلینگ به عنوان اولین پکیج این خودرو است که به قابلیت‌هایی چون اسپویلر عقب با لبه سمت بالا مجهز است، اما پکیج دوم با نام فیبر کربن پیست، قابلیت‌های بیشتری نظیر رینگ‌های 20 اینچی فیبر کربنی جدید، لاستیک‌های جدید، اسپویلر عقب قابل تنظیم و اسپلیتر جلو با باله‌های جانبی فیبر کربنی و حذف صندلی‌های دارد.

فورد موستانگ شلبی GT500

ملوین بتانکورت (Melvin Betancourt)، مدیر طراحی شرکت فورد در خصوص محصول جدید این شرکت می‌گوید این خودرو به قطعات پیشرفته‌ای چون قطعات آیرودینامیکی و داون‌فورسی در تاریخ موستانگ مجهز بوده و هر میلی‌متر از این خودرو با هدف ارتقا‌ی عملکرد خودرو طراحی شده است. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به تریم فیبر کربنی داشبورد و رو دری‌های تاریک با دوخت برجسته، صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو و صندلی‌های راحت‌تر با تنظیم برقی اشاره کرد.

تصاویر فورد موستانگ شلبی GT500