قیمت بالای نسخه کلکسیونی مورتال کامبت 11 بخشی از یک مشکل در حال گسترش است

قیمت بالای نسخه کلکسیونی مورتال کامبت 11 بخشی از یک ویروس در حال گسترش است

تا همین یکی دو سال پیش نسخه های کلکسیونی بازی‌ها نهایتا ۱۰۰ دلار قیمت داشتند که شامل سیزن پس بازی و یک مجسمه یا یک قطعه‌ی کلکسیونی از همان بازی می‌شد. اما حالا این قیمت‌ها در حال رشد فزاینده‌ای هستند و نسخه کالکتور ادیشن بازی مورتال کمبت 11 نیز بخشی از این مشکل را نشان می‌دهد.

به نظر می رسد که افزایش قیمت نسخه‌های کلکسیونی بازی‌ها از کنترل خارج شده است و اگر مراسم رونمایی از بازی مورتال کمبت ۱۱ را در روزهای گذشته تماشا کرده باشید، نسخه کالکتور ادیشن این بازی را دیده‌اید که یک ماسک غول‌پیکر از کاراکتر Scorpion را درون خود جای داده است. البته قیمت این پکیج در آن زمان اعلام نشد, اما فروشگاه گیم استاپ به تازگی آن را بر روی سایت خود لیست کرده است و قیمت ۲۹۹ دلاری آن، تقریبا با قیمت یک کنسول نو برابری می کند! این نسخه، Kollector’s Edition نامیده می‌شود. طبق یک رسمی قدیمی در سری مورتال کامبت، به جای حرف C، از حرف K در نام‌گذاری‌ها استفاده می‌شود.

نسخه پریمیوم ادیشن بازی مورتال کمبت 11 که کد دانلود بازی و یک جعبه فلزی در آن قرار دارد، در با قیمت ۹۹ دلار به فروش می رسد. اما نسخه کالکتور ادیشن که ۲۹۹ دلار دارد، جعبه فلزی و کد دانلود بازی را دارد و تنها یک مگنت و ماسکی که اعلام کردیم، به همراه یک جعبه، محتویات اضافه‌ی آن را تشکیل می‌دهند. بنابراین قیمت‌گذاری این پکیج کمی عجیب به نظر می‌رسد و تشخیص آن سخت است که بدانیم ارزش قیمت ۲۹۹ دلار ایران را دارد یا نه. البته این اولین بار نیست که نسخه کالکتور یک بازی بیش از حد انتظار قیمت‌گذاری شده است؛ کپکام بازی Marvel vs Capcom: Infinite را با یک نسخه کالکتور ادیشن عرضه کرد که ۲۰۰ دلار قیمت داشت. در آن زمان این قیمت کمی عجیب و بالا به نظر می‌رسید، اما وجود ۴ مجسمه کلکسیونی و یک ست از سنگ های اینفینتی، ارزش آن را بالاتر برد.

قیمت بالای نسخه کلکسیونی مورتال کامبت 11 بخشی از یک مشکل در حال گسترش است

هرچند که بعد از دریافت پکیج‌هام مجسمه‌های کلکسیونی درون وجود داشت، اما سنگ‌های بی‌نهایت با کیفیت بسیار پایین و جنس پلاستیک نامرغوبشان، تنها یک شوخی بودند و همین هم باعث شد که به سرعت موج نارضایتی‌ها از این پکیج افزایش پیدا کند. اگر به همین چند وقت پیش و بازی فال‌ اوت ۷۶ برگردیم، احتمالا یادتان هست که کیفیت پایین کیف‌های درون پکیج بسیاری از کاربران را ناراضی کرد. قیمت‌گذاری نسخه کلکسیونی بازی هم در همین رنج قیمت بود که باعث شکست بزرگی برای کمپانی بتزدا شد و تعداد زیادی از هواداران از این کمپانی ناراضی شدند.

در رابطه با آن چیزی که شما از پکیج ۲۰۰ دلاری بازی Marvel vs Capcom: Infinite دریافت کردید، باید بدانید که این نسخه حالا ارزش بسیار کمتری دارد و نسخه کلکسیونی بازی رزیدنت اویل ۲ هم که ۲۰۰ دلار قیمت دارد، تنها از یک مجسمه لئون برخوردار است که یکی از دو شخصیت قهرمان داخل این بازی محسوب می‌شود؛ البته این پکیج با یک جعبه، پک محتویات اضافه‌ی داخل بازی و چند آیتم ریز دیگر می‌آید، اما حتی سیزن پس بازی داخل آن قرار ندارد!

سونی الگوی خوبی برای ارائه‌ی پکیج‌های باارزش است

قیمت بالای نسخه کلکسیونی مورتال کامبت 11 بخشی از یک مشکل در حال گسترش است

سونی نیز یک نسخه کلکسیونی برای بازی Days Gone معرفی کرده است. البته برخلاف مواردی که گفتیم، ارزش این پکیج کاملا بالاتر است و شامل یک مجسمه، تعدادی عکس‌‌برگردان، چند پین و برچسب، استیل بوک بازی، دیسک فیزیکی موزیک‌های داخل بازی و یک مجله کمیک ۴۸ صفحه‌ای می‌شود. همچنین مزایای پیش خرید بازی شامل یک تم داینامیک و چند اسکین برای کاراکتر بازی نیز در آن وجود دارد. قیمت‌گذاری ۱۴۰ دلاری این پکیج، کاملا ارزش بالاتر آن را نسبت به پکیج مورتال کمبت ۱۱ را نشان می‌دهد.

اقدام سازنده برای تعیین قیمت بالای نسخه کلکسیونی مورتال کامبت 11 (Mortal Kombat 11)، حرکت مهمی به نظر می‌رسد که می‌تواند نتایج بدی برای آنها داشته باشد. شایعاتی مطرح است مبنی بر اینکه این پکیج دارای ظرفیت محدودی برای فروش خواهد بود، اما گیم استاپ احتمالا آن را تا مدت‌ها در فروشگاه خود موجود خواهد کرد. طبق تجربه احتمالا این پکیج نیز حدود یک تا دو سال در فروشگاه موجود خواهد بود و بعد از آن ظرفیت آن رو به پایان خواهد رفت.

همچنین نکته مهمی که برای خریدان اهمیت دارد، کیفیت ماسک کاراکتر Scorpion در این نسخه کلکسیونی خواهد بود که با توجه به اقدامات کمپانی‌های دیگر که گاهی باعث گول زدن خریداران شده بود، ریسک پایین بودن کیفیت این ماست نیز بالا است. نسخه کلکسیونی مورتال کمبت ایکس یعنی ورژن قبلی این بازی نیز دارای یک مجسمه از کاراکتر اسکورپیون بود که قیمت آن تقریبا نصف قیمت این پکیج تعیین شده بود. طرفداران آیتم‌های کلکسیونی با کیفیت بالاتری را می خواهند و با توجه به قیمت بالای این پکیج آن‌ها دوست ندارند که با پایین بودن کیفیت آیتم‌های درون جعبه مواجه شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*