سونی اکسپریا XZ4 به دوربین لبخند زد؛ کشیده‌ترین گوشی ژاپنی بازار اینجاست!

سونی اکسپریا XZ4 به دوربین لبخند زد؛ کشیده‌ترین گوشی ژاپنی بازار اینجاست!

ما پیش‌تر شایعاتی شنیده بودیم مبنی بر اینکه سونی اکسپریا ایکس XZ4 ممکن است مدل عجیبی در میان کشیده‌ترین گوشی های بازار باشد و حالا به لطف تصویر جدیدی که از این پرچمدار ژاپنی لو رفته است، احتمالا این شایعات تایید شده‌اند.

گزارش‌ هایی در روزهای گذشته منتشر شده بود مبنی بر اینکه به پرچمدار جدید سونی به جای نسبت نمایشگر ۱۸ به ۹ یا ۱۹.۵ به ۹ از یک نسبت تصویر عجیب و غریب ۲۱ به ۹ برخوردار است و حالت تصویر جدیدی که از این گوشی لو رفته است، نشان می‌دهد که اکسپریا ایکس زد 4 (Sony Xperia XZ4) می‌تواند به معنای واقعی کلمه، یک گوشی دراز و کشیده باشد!

این اولین تصویری است که به طور واضح پرچمدار بعدی سونی را نشان می‌دهد و می‌بینیم که حالا بعد از چند طراحی مکعبی، سونی اکسپریا ایکس زد ۴ طراحی کاملا متفاوتی با نسل‌های قبلی دارد.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، این نمونه عکس دارای کیفیت و شفافیت لازم نیست و احتمالا حاصل دست‌کاری‌های نرم افزاری باشد، اما خب در گذشته به ما ثابت شده است که بسیاری از این تصاویر لو رفته، در واقعیت از روی محصولات واقعی الگو گرفته شده‌‌اند. البته بلند بودن این گوشی کمی بیش از اندازه و مصنوعی به نظر می‌رسد. قطعا کار کردن با آن با یک دست کاملا غیر ممکن خواهد بود و شما نمی توانید زمانی که گوشی را در دست خود گرفته‌اید، منوی نوتیفیکیشن‌ها را از بالای صفحه به پایین بکشید:

سونی اکسپریا XZ4 به دوربین لبخند زد؛ کشیده‌ترین گوشی ژاپنی بازار اینجاست!

بلندگوها از روی پنل جلویی سونی اکسپریا XZ4 حذف می‌شوند

در تصویری که از رابط کاربری اکسپریا XZ4 نیز دیده می‌شود، شاهد یک محیط کاملا سبک و با تغییرات اندک نسبت به اندروید خام هستیم که البته این موضوع به به نوعی به امضای سونی در گوشی های پرچمدار این برند تبدیل شده است. خط کوچک پایین صفحه نشان می‌دهد که احتمالا این گوشی از سیستم‌های ناوبری مبتنی بر ‌میانبرهای لمسی اندروید ۹ پای به طور کامل پشتیبانی خواهد کرد؛ هرچند که شما می‌توانید همان نوار کلاسیک ناوبری که حاوی سه دکمه‌ی لمسی بازگشت به عقب، هوک و برنامه‌های در حال اجرا بود را با سوایپ کردن از پایین صفحه داشته باشید.

اگر به تصویر دقت کنید، در لبه‌ی سمت راست یک کادر نیمه شفاف دیده می‌شود که احتمالا وجود Sense drawer در این رابطه کاربری را تایید می‌کند. اگر یادتان باشد این قابلیت در اکسپریا ایکس زد ۳ به شما اجازه می‌داد که تعدادی از ابزارها و اپلیکیشن‌ها را با تپ کردن بر روی کناره‌های صفحه اجرا کنید.

سونی اکسپریا XZ4 به دوربین لبخند زد؛ کشیده‌ترین گوشی ژاپنی بازار اینجاست!

نکته‌ی مهم دیگری که در این تصویر دیده می‌شود، حذف اسپیکرهای جلوی صفحه است که بسیاری از کاربران در پرچمداران قبلی سونی آنها را نمی‌پسندیدند. سونی احتمالا مثل خیلی از سازندگان دیگر تصمیم گرفته است که به بلندگوهای لبه‌ی پایینی صفحه مهاجرت کند و مشابه پرچمداران سامسونگ، اپل و هواوی، حالا این بار اکسپریا ایکس زد فور نیز می‌تواند از آنها استفاده کند.

از تاریخ عرضه پرچمدار جدید سونی اطلاعات چندانی در دسترس نیست، اما احتمالا در رویداد کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹ که تا کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود، شاهد آن خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یکم شبیه کنترل تلویزیونه
    ولی باید عکسهای واقعی رو دید
    مطمئنا نا امید کننده نیست