اندروید 10 از تشخیص چهره سخت افزاری مشابه فیس آیدی اپل پشتیبانی می‌کند

اندروید 10 از تشخیص چهره سخت افزاری مشابه فیس آیدی اپل پشتیبانی می‌کند

طبق گزارشی که از سوی کاربران دو وب سایت XDA و 9to5Google منتشر شده است، جدیدترین سیستم عامل موبایل گوگل یعنی اندروید 10 (Android Q) به طور پیش‌فرض از تشخیص چهره سخت افزاری پشتیبانی می‌کند.

تا به این لحظه سازندگان تلفن ‌های همراه هوشمند اندرویدی اگر می‌خواستند قابلیت تشخیص چهره را در محصولات خود قرار دهند، یا باید سیستم‌های امنیتی آن را به طور کامل و اختصاصی خودشان طراحی می‌کردند و یا از قابلیت های تشخیص چهره‌ی بسیار ساده بهره می‌بردند که شما می‌توانید آنها را با یک عکس هم گول بزنید؛ اما به زودی این مشکل فراموشی خواهد سپرده شد.

طبق گزارشی که لحظات پیش از یک نسخه ابتدایی از سیستم عامل اندروید 10 منتشر شده است، این ورژن از پلتفرم موبایل گوگل به طور پیش‌فرض از قابلیت تشخیص چهره سخت افزاری پشتیبانی می‌‌کند. این قابلیت تنها برای باز کردن قفل گوشی استفاده نخواهد شد و شما می‌توانید برای این که برای تایید هویت خود در خرید‌های‌تان و ورود به اپلیکیشن‌های مختلف از قابلیت‌های امنیتی آن برخوردار شوید. این قابلیت‌ها، ویژگی جدید اندروید ۱۰ را به سیستم فیس آیدی در آیفون های اخیر اپل نزدیک‌تر می‌کند، اما انعطاف آن در موقعیت‌های مختلف بیشتر خواهد بود.

اندروید 10 احتمالا اواخر تابستان سال آینده عرضه می‌شود

البته هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که پشتیبانی از تشخیص چهره به صورت سخت افزاری به ورژن نهایی اندروید Q نیز منتقل شود و طبق تجربه احتمالا این نسخه از سیستم‌ عامل گوگل اواخر تابستان سال آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در آن زمان اگر شاهد این قابلیت در نسخه نهایی باشیم، این موضوع می‌تواند امنیت سیستم تشخیص چهره در دیوایس های ساخته شده توسط گوگل را به شدت افزایش دهد.

با وجود اینکه سازندگان بزرگ نظیر سامسونگ و هواوی، سیستم های امنیتی بایومتریک خود را توسعه داده‌اند، اما همه سازندگان گوشی های هوشمند نیز از منابع کافی برای توسعه‌ی سیستم‌های اختصاصی برخوردار نیستند و این قابلیت جدید اضافه شده به اندروید می‌تواند به تمام برندها اجازه دهد که سنسورهای تشخیص عمق و سیستم‌های سخت افزاری مشابه برای تشخیص چهره را در گوشی های خود را تعبیه کنند؛ که البته همین هم در رقابت در میان سازندگان را به شدت افزایش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه