فروش گوشی های گران قیمت در سال ۲۰۱۸ به رهبری اپل، هواوی و سامسونگ افزایش یافته است

فروش گوشی های گران قیمت در سال ۲۰۱۸ به رهبری اپل، هواوی و سامسونگ افزایش یافته است

بازار جهانی تلفن‌ های همراه هوشمند در سال گذشته به طور کلی ۲ درصد کوچک‌تر شده ، اما بر خلاف انتظارات اکثر کاربران، بازار فروش گوشی ‌های گران‌ قیمت رونق نسبت به ۲۰۱۷ رونق بیشتری داشته است.

گزارشی که اخیرا از سوی موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research منتشر شده است، نشان می‌دهد که بازار فروش اسمارت فون های گران قیمت که ۴۰۰ دلار یا بیشتر قیمت دارند، سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته که بخش عظیمی از این رشد مدیون اپل و سامسونگ بوده است که مجموعه ۷۳ درصد از فروش کل جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

فروش گوشی های گران قیمت در سال ۲۰۱۸ به رهبری اپل، هواوی و سامسونگ افزایش یافته است

هواوی نیز طی یک عملکرد خیره‌کننده نسبت به عملکرد سال گذشته‌ی خود، ۹۷ درصد در این بخش رشد داشته که بخش عظیمی از آن را مدیون فروش بالای گوشی‌های پی بیست و سری میت ۲۰ بوده است؛ این آمار در مجموع سهم کمپانی از فروش گوشی های گران قیمت را به ۱۰ درصد رسانده است.

اگر بخواهیم به صورت جزئی‌تر به فروش پرچمداران گران قیمت نگاه کنیم، بخش عظیمی از این فروش‌ها به گوشی‌های با رنج قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار مربوط می‌شود. طبق معمول اپل در این بخش در سال ۲۰۱۸ پیشتاز بوده ، اما کمپانی وان پلاس برندی بود که بیشترین رشد را نسبت به دوره‌های قبلی از خود نشان داده است که قطعا به این موضوع مربوط به محبوبیت بالای آن در بازار گسترده کشور هند می‌شود. همچنین همکاری اخیر آنها با اپراتور تی موبایل در کشور آمریکا نیز در موفقیت آنها نقش داشته است.

اپل، متخصص گوشی های فوق گران قیمت

فروش گوشی های گران قیمت در سال ۲۰۱۸ به رهبری اپل، هواوی و سامسونگ افزایش یافته است

با نگاه به آمار فروش گوشی های فوق گران قیمت که با قیمت ۸۰۰ دلار و بالاتر به فروش می‌رسند، اپل پیشتاز بی‌چون و چرای این قسمت بوده و ۸۰ درصد از فروش این گوشی ها متعلق به این برند آمریکایی بوده است؛ هر چند که سهم سامسونگ و هواوی به طور دقیق اعلام نشده است اما فروش آنها به طور کلی در این بخش افزایش یافته است.

زمانی که عرضه‌ی این رنج قیمتی در سال ۲۰۱۷ رسما با معرفی گوشی های گران قیمت آغاز شد، سهم فروش آنها تنها ۸ درصد از بازار کلی بود اما تا اکتبر ۲۰۱۸، این سهم به ۴۸ درصد رسیدخ تا نشان دهد کاربران چندان هم برای خرج پول‌های گزاف برای اسمارت فون های قدرتمند خساست به خرج نمی‌دهند.

طبق تحلیل‌های موسسه Counterpoint Research سهم این بخش از بازار اسمارت فون ها همچنان هم افزایش خواهد یافت و به لطف عرضه دیوایس‌های 5G و گوشی های قابل انعطاف، خریداران حاضر به پرداخت پول‌های بیشتر برای داشتن آنها خواهند بود.

همچنین همزمان که کاربران برای خرید گوشی های گران‌تر تمایل نشان می‌دهند، این نتایح بیان می‌کند که کاربران نسبت به گذشته برای مدت طولانی‌تری از یک محصول استفاده می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. مثلث دست نیافتی ها

  2. البته واسه اونا خیلیم گرون نیست فوقش 1500 دلار میدن بهترین گوشی ممکن با کلی خدمات و ….
    ولی ما چی
    گوشی زیر دو تومن پیدا نمیشه