اینترنت 4.5G همراه اول

راهنمای تنظیمات اینترنت 4.5G همراه اول

اینترنت 4.5G همراه اول با سرعت و کیفیت خوب به مشترکان ارائه می‌شود. در این راهنما با نحوه فعال‌سازی و انجام تنظیمات اینترنت نسل 4.5 همراه اول آشنا می‌شوید.

اپراتور همراه اول سرویس اینترنت نسل سوم (3G)، نسل چهارم (4G) و نسل چهار و نیم (4.5G) را با نام تجاری نوترینو به مشترکان خود ارائه می‌کند. با استفاده از سرویس نوترینو، امکان اتصال به شبکه اینترنت با سرعت و قابلیت اطمینان بالا فراهم شده است. اینترنت 4.5G آخرین نسل اینترنت و در واقع سرویسی بین نسل 4 و 5 است. نسل چهار و نیم را می‌توان مدل به‌روز شده و پیشرفته‌تر 4G دانست و به همین دلیل سرعت بسیار بالاتر و پایداری بیشتری را نسبت به 4G در اختیار مشترکان قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید:

اینترنت 4.5G چیست؟

همراه اول اولین اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت 4.5G در کشور است و در حال حاضر بیش از 11 هزار سایت شبکه نسل چهار و نیم را در سراسر کشور راه انداخته است. برای راه‌اندازی و استفاده از اینترنت 4.5G همراه اول باید چند قدم ساده بردارید که در این مقاله مراحل آن را به شما آموزش می‌دهیم.

فعالسازی اینترنت 4.5G همراه اول

برای این که از اینترنت پرسرعت نسل 4 و 4.5 همراه اول استفاده کنید باید اول از همه گوشی‌تان قابلیت پشتیبانی از شبکه 4.5G را داشته باشد. همچنین شما باید در محدوده تحت پوشش شبکه 4 و نیم حضور داشته باشید. برای آگاهی از مناطق تحت پوشش اینترنت 4.5G همراه اول می‌توانید به سایت این اپراتور مراجعه کنید.

مرحله بعد خرید یک سیم کارت یوسیم (USIM) همراه اول است. USIM سیم کارتی است که امکان بهره‌مندی از اینترنت نسل 4 و 4.5 را فراهم می‌کند. شما می‌توانید به صورت رایگان و از طریق سامانه پیامکی 8962، سامانه پیامکی 990009 و فروشگاه‌ها و دفاتر مشترکان، سیم کارت خود را به یوسیم تعویض و یک بسته هدیه اینترنت (20 گیگابایت برای مشترکان دائمی و 15 گیگابایت برای مشترکان اعتباری) دریافت کنید.

اینترنت 4.5G همراه اول

در مرحله بعدی باید سرویس نوترینو را فعال و تنظیمات اینترنت همراه اول را روی گوشی خود تنظیم کنید. شما باید با ارسال کد دستوری #231*10* یا ارسال پیامک به شماره 8088 سرویس اینترنت خود را فعال کنید. سپس با ارسال نوع و مدل گوشی یا شماره سریال IMEI گوشی از طریق پیام کوتاه به شماره 8008 تنظیمات مربوطه را دریافت کنید. اگر به شماره سریال ده رقمی گوشی خود دسترسی ندارید، می‌توانید با وارد کردن کد #06#* آن را مشاهده کنید. برای ست کردن دستی این تنظیمات، مراحل زیر را انجام دهید:

1. به منوی Setting بروید.

2. گزینه Mobile Networks را انتخاب کنید. (در سیستم عامل آی او اس گزینه Cellular را انتخاب کنید.)

3. وارد Access Point Names شوید. (در سیستم عامل آی او اس وارد Cellular Data Options شوید.)

4. گزینه Add را انتخاب کنید. (در سیستم عامل آی او اس Cellular Data Network را انتخاب کنید.)

5. یک APN جدید بسازید.

6. در قسمت Name، عبارت MCI-Internet را وارد کنید.

7. در قسمت APN عبارت mcinet را وارد کنید و سایر قسمت‌ها را خالی بگذارید.

8. برای انتخاب APN جدید، روی دایره بغل آن بزنید تا آبی شود.

گفتنی است، اگر تنظیمات اینترنت در گوشی شما فعال بود، برای استفاده از اینترنت 4.5G نیاز به تنظیمات جدید نخواهید داشت و می‌توانید با همان تنظیمات قبلی، به شرط برخورداری از سیم کارت USIM و حضور در مناطق تحت پوشش، از اینترنت نسل 4.5 استفاده کنید. همچنین اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، برای اتصال به اینترنت 4.5G باید گزینه Cat6 یا Carrier Aggregation را در تنظیمات گوشی خود فعال کنید. در نهایت، علامت 4.5G یا +4G در بالای صفحه، نشان‌دهنده اتصال شما به اینترنت نسل 4.5 است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. هزینه اش چقدره؟
    قطعا باید پولی باش که نت هدیه میدن؟

  2. سلام چرا اینترنت گوشی من بوسم نمیشه مدل گوشی من a30هست

  3. خوب روی چ گوشی هایی هست؟؟

  4. چرا نگفتی حد اقل سرعت 4.5 چقدره؟