دوربین ‌های بدون آینه فول فریم LUMIX S1R و LUMIX S1 پاناسونیک

پاناسونیک از دوربین ‌های بدون آینه فول فریم LUMIX S1R و LUMIX S1 رونمایی کرد

پاناسونیک از دوربین های فول فریم بدون آینه جدیدی از سری LUMIX S خود به نام‌های LUMIX S1 و LUMIX S1R و با لنزهای قابل تعویض رونمایی کرده است که مشخصات و امکانات هرکدام از آنها را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

پاناسونیک ساعاتی پیش از دوربین های فول فریم بدون آینه جدید خود رونمایی کرده است که این دوربین ها برای تعویض لنز از سیستم L-Mount استفاده می‌کنند که در ابتدا توسط لایکا توسعه یافت و سپس پاناسونیک و سیگما روند تکامل آن را ادامه دادند.

مشخصات دوربین ‌های بدون آینه فول فریم LUMIX S1R و LUMIX S1

دوربین ‌های بدون آینه فول فریم LUMIX S1R و LUMIX S1 پاناسونیک

اولین سری از این دوربین ها مدل های LUMIX S1 و LUMIX S1R هستند: دوربین LUMIX S1R پاناسونیک دارای یک سنسور ۴۷.۳ مگاپیکسلی است که بالاترین رزولوشن ارائه شده برای یک دوربین بدون آینه فول فریم با هدف عرضه برای مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود. این سنسور دارای هیچ‌گونه فیلتر پایین گذر (low-pass filter) نیست بنابراین شما می توانید بیشترین جزئیات ممکن را از آن انتظار داشته باشید. عکاسانی که در حوزه عکاسی از طبیعت و محیط زیست فعالیت می‌کنند، هدف اصلی عرضه‌ی این مدل بوده‌اند که بیشترین جزئیات را از هر شات طلب می‌کنند.

اما مدل LUMIX S1 پاناسونیک دارای یک سنسور کوچکتر ۲۴.۲ مگاپیکسلی است که گستره دینامیکی بهتر و عملکرد قدرتمندتر در شرایط کم نور را برای آن به ارمغان می‌آورد. این مدل برای عکاسان عمومی عرضه خواهد شد. طبق اعلام کمپانی سازنده هر دو دوربین بدون آینه جدید از سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر کنتراست و سیستم DFD پاناسونیک استفاده می‌کنند که فوکوس خودکار سریع‌تر و دنبال کردن سوژه به شکل قابل اعتماد را در اختیارتان قرار می‌دهد. قابلیت فوکوس خودکار با دنبال کردن چشم و صورت سوژه و البته بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای تشخیص دادن سوژه‌ها به طور دقیق‌تر و قفل کردن بر روی آنها حتی زمانی که سوژه می‌چرخد و به عقب برمی‌گردد، از قابلیت‌های این سیستم محسوب می‌شوند.

دوربین ‌های بدون آینه فول فریم LUMIX S1R و LUMIX S1 پاناسونیک

هر دو مدل جدید از دوربین های فول فریم بدون آینه پاناسونیک از سیستم تثبیت تصویر ۵ محوره در داخل خود برخوردارند. این قابلیت در کنار سیستم پایدارسازی تصویری که داخل لنزها تعبیه شده است، تصویربرداری پایدار را حتی در سرعت‌های پایین شاتر و در زمان فیلم‌برداری ارائه می‌دهد. این دوربین های جدید هر دو از حالتی به نام حالت «رزولوشن بالا» برخوردارند که با بهره‌گیری از تکنولوژی پیکسل شیفت، با حرکت دادن سنسور تصویر اجازه می‌دهد که عکس‌هایی با جزئیات بسیار بیشتر ثبت کنید. در این حالت مدل S1R قادر است تصاویری با رزولوشن ۱۸۷ مگاپیکسل ثبت کند و مدل S1 نیز تصاویر ۹۸ مگاپیکسلی را برایتان به ارمغان می‌آورد؛ البته برای اینکه این قابلیت به درستی کار کند، بهتر است که از آن برای عکاسی از سوژه‌های ثابت مانند طبیعت و معماری ساختمان‌ها استفاده کنید و البته لازم است که آن را بر روی سه پایه قرار دهید.

در حالت های تصویربرداری 6K و 4K نیز قابلیت عکاسی متوالی (High speed burst mode) در اختیارتان است. شما می‌توانید تصاویر 6K را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و عکس های 4K را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به ثبت برسانید.

امکانات فیلم‌برداری برای ضبط تصاویر 4K

دوربین ‌های بدون آینه فول فریم LUMIX S1R و LUMIX S1 پاناسونیک

از نظر قابلیت های ضبط ویدئو این ۲ مدل جدید بهبود‌های فراوانی داشته‌اند. هر دو دوربین بدون آینه فول فریم پاناسونیک قادرند تصاویر با رزولوشن ۴k و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای با برش APS-C crop ثبت کنند. شما می‌توانید همچنین تصویر‌برداری ۴k را در نرخ‌های ۲۴، ۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه و یا تصویربرداری فول اچ دی ۱۰۸۰ پیکسلی را بدون هیچ برش و بدون هیچ محدودیت زمانی تجربه کنید. ویدیوهای فول اچ دی امکان ضبط تا نرخ ۱۸۰ فریم بر ثانیه برای برای حالت اسلوموشن ۶ برابری را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

این دوربین های بدون آینه چه پورت‌هایی دارند

دوربین ‌های بدون آینه فول فریم LUMIX S1R و LUMIX S1 پاناسونیک

برای گرفتن خروجی ویدیو، این دوربین های بدونه آینه از پورت HDMI-A به همراه پورت خروجی میکروفون و جک هدفون برخوردارند. در آینده شما قادر خواهید بود ویدیوهای با رزولوشن 4K 30p ده بیتی 4:2:2 را به صورت داخلی و ویدیوهای 4K 60p را به صورت از طریق اچ دی ام آی به همراه V-log و یک آپدیت نرم افزاری پولی که در ماه های آینده عرضه خواهد شد، را ضبط کنید.

هر دو دوربین جدید پاناسونیک از ویوفایندر لایو 5760k dot OLED با بالاترین رزولوشن جهان برخوردارند که نرخ فریم ۶۰ یا ۱۲۰ فریم بر هر ثانیه را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین یک نمایشگر لمسی 2100k dot articulating بر روی پشت بدنه و یک نمایشگر ال سی دی برای نمایش اعداد و ارقام تنظیمات در قسمت بالایی وجود دارد. بدنه این دو مدل جدید در برابر نفوذ آب مقاوم است و فریم منیزیمی آنها پایداری فوق‌العاده‌ای را برایشان به ارمغان می‌آورد. از نظر دمایی دوربین‌ های بدون آینه فول فریم پاناسونیک می‌توانند تا منفی ۱۰ درجه سلسیوس در برابر یخ زدن مقاومت کنند.

دوربین ‌های بدون آینه فول فریم LUMIX S1R و LUMIX S1 پاناسونیک

دوربین های LUMIX S1R و LUMIX S1 پاناسونیک از دو خشاب سیم‌کارت برخوردارند که در مقایسه با سری EOS R کانن و مدل‌های Z7/Z6 نیکون که تنها از یک خشاب کارت حافظه برخوردارند، برتری مهمی محسوب می‌شود. مدل‌های این سری پاناسونیک از کارت‌های حافظه جانبی SDXC و XQD به صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند که این یک برگ برنده بزرگ برای عکاسی از مجالس عروسی، محیط زیست و عکاسی از مسابقات ورزشی و دیگر حوزه‌هایی که از دست دادن یک شات از یکی از کارت‌ها می‌تواند به معنای یک فاجعه‌ی جبران‌نشدنی باشد، به شمار می‌رود.

برخورداری از بلوتوث 4.2 LE و وای فای 4.2 LE برای اتصال به تلفن های همراه هوشمند و پورت یو اس بی تایپ سی ۳.۱ USB-PD برای اتصال شارژر سریع به به صورت مستقیم به بدنه خود دوربین از دیگر قابلیت‌های ارتباطی آن خواهد بود.

لنزهای قابل خریداری برای دوربین های جدید پاناسونیک

دوربین ‌های بدون آینه فول فریم LUMIX S1R و LUMIX S1 پاناسونیک

قطعا مهمترین ویژگی فنی یک دوربین پشتیبانی از لنزهای مختلف است و محصولات فول فریم جدید سری S این کمپانی به همراه سه لنز جدید عرضه خواهند شد. لنز ۵۰ میلی‌متری LUMIX S PRO با گشودگی دیافراگم اف ۱.۴،  لنز ۷۰-۲۰۰ میلی‌متری LUMIX S PRO با سیستم تثبیت اپتیکال و گشودگی دیافراگم F4 و لنز ماکرو ۲۴-۱۰۵ میلی‌متری LUMIX S با قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر و با گشودگی F4 این گروه را تشکیل می‌‌دهند.

همچنین شما از طریق سیستم L-Mount می‌توانید هر لنزی از لایکا، پاناسونیک و سیگما که از این اتصال پشتیبانی می‌کنند را به دوربین های فول فریم جدید پاناسونیک متصل کنید. اما سه مدل لنز ارائه شده به صورت پیش‌فرض، به طور اختصاصی برای این دو مدل ساخته شده و عملکرد دقیق‌‌تری خواهند داشت. در ضمن پاناسونیک تعهد داده است که ۱۰ مدل یا تعداد بیشتری لنز را تا سال ۲۰۲۰ برای این سیستم ارائه دهد.

قیمت دوربین های LUMIX S1R و LUMIX S1 چقدر است؟

دوربین ‌های بدون آینه فول فریم LUMIX S1R و LUMIX S1 پاناسونیک

از نظر قیمت‌گذاری دوربین های LUMIX S1R و LUMIX S1 نسبت به قابلیت‌ها و امکانات‌شان، مدل های نسبتا جذابی به نظر می‌رسند و شما می‌توانید دوربین فول فریم بدون آینه LUMIX S1R را با قیمت ۳ هزار و ۶۹۹ دلار تنها برای بدنه و ۴۵۹۹ دلار به همراه لنز ۲۴-۱۰۵ میلی‌متری خریداری کنید. برای خرید بادی مدل S1 نیز لازم است که ۲۴۹۹ بپردازید که البته با پرداخت ۳۳۹۹ دلار می‌توانید لنز ۲۴-۱۰۵ میلی‌متری را نیز به همراه بدنه دریافت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نگاه این دوربینارو