مرورگر کروم

مرورگر کروم به زودی شما را از نشانی‌های وب مشابه آگاه می‌کند

مرورگر کروم (Google Chrome) به زودی شما را از نشانه‌های وب مشابه با آنچه به قصد رفتن به آن‌ها را دارید، مطلع خواهد کرد تا به دام سایت‌های مخرب نیفتید. این قابلیت هم اکنون در نسخه‌ی Canary کروم قرار دارد.

سایت‌های مخربی زیادی وجود دارد که از تایپ اشتباه نشانی‌های وب کاربران سوء استفاده می‌کنند. ما مطمئنیم که این اتفاق، زمانی که آدرس یک سایت را نوشته‌اید، اما به سایت دیگه‌ای منتقل شده‌اید برای شما بارها رخ داده است. به طور مثال زمانی که یک حرف را در نشانی وب مورد نظر کم یا زیاد می‌گذارید و یا از دامنه‌ی net. یا org. به جای com. پس از آن استفاده می‌کنید.

افراد سودجو معمولا این نشانی‌ها را به نام خود ثبت می‌کنند تا بتوانند از بی‌توجهی شما سودجویی کنند. فرض کنید اگر قصد رفتن به سایت بانک خود را دارید و به یک آدرس اشتباهی بروید، سپس تمامی اطلاعات کاربری مهم خود را در آنجا وارد کنید، چه اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد! با این حال گوگل در حال فکر بر روی این قضیه است. گزارشی در ZDNet منتشر شده که نشان می‌دهد، کاربران قابلیتی را در مرورگر کروم پیدا کرده‌اند که می‌تواند در چنین مواقعی به کمک کاربران بیاید. در واقع زمانی که کاربر آدرس را به اشتباه وارد کرده باشد و قصد دسترسی به سایتی مشابه با سایت اصلی مد نظرش را داشته باشد، مرورگر به وی هشدار خواهد داد.

خط و نشان مرورگر کروم برای سودجویان

مرورگر کروم

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید،‌ کاربری که قصد داشته به دامنه‌ای بسیار نزدیک به دامنه‌ی یک سایت واقعی منتقل شود، اختاری را از سوی کروم مبنی بر این که آیا منظورش سایتی با مشخصات واقعی (که نوشته می‌شود) است یا خیر، دریافت کرده است. همانطور که ما گفتیم ممکن است شما به دامنه‌ی خطرناکی پای بگذارید، پس در اینجا مرورگر کروم وارد می‌شود تا شما را از موضوع مطلع کند و اشتباه احتمالیتان را به شما گوش‌زد خواهد کرد.

گفته می‌شود این قابلیت در حال حاضر تنها در نسخه‌ی Canary کروم موجود است؛ این بدان معناست که شما همچنان باید منتظر بمانید تا بتوانید آن را در نسخه‌ی پایدار کروم اصلی ملاقات کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. معصومه منافی ورکیانی

    سلام الان یکسال هست که درست نیستش ونمیشه استفاده کرد