اینترنت 4.5G ایرانسل

راهنمای تنظیمات اینترنت 4.5G ایرانسل

اینترنت 4.5G ایرانسل در بسیاری از شهرهای کشور با سرعت و پایداری بالا به مشترکان ارائه می‌شود. در ادامه با نحوه فعال‌سازی و انجام تنظیمات اینترنت نسل چهار و نیم ایرانسل آشنا می‌شوید. همچنین می‌توانید از کد مکالمه رایگان ایرانسل ماهانه نیز با فعال کردن سیم کارت استفاده کنید.

4.5G آخرین نسل اینترنت همراه است و فناوری آن در بین نسل چهار و نسل پنج اینترنت قرار می‌گیرد. اینترنت نسل 4.5 سرعت و پایداری بیشتری را در مقایسه با 4G ارائه می‌کند و از جمله مزایای آن می‌توان به امکان انتقال سریع‌تر فایل‌های حجیم، تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فایل‌های صوتی و تصویری بدون وقفه، امکان انجام مکالمه در حین دانلود محتوا و تبدیل گوشی به یک باجه بانکی همراه با امکان انجام کلیه عملیات بانکی اشاره کرد. بهتر است پیش از فعال کردن ۴ جی ایرانسل، از فعالسازی سیم کارت ایرانسل به صورت اصولی مطمئن شوید.

همچنین بخوانید:

اینترنت 4.5G چیست؟

ایرانسل به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه در کشور، اینترنت 4.5G را با سرعت بالا، پوشش‌دهی گسترده و بسته‌های متنوع در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد. این سرویس ایرانسل اولین بار در فروردین‌ماه 95 در شهرهای تهران و مشهد راه‌اندازی شد و با استفاده از آن سرعت حدود 1.2 گیگابیت بر ثانیه را ارائه داد. برای فعال‌سازی اینترنت 4.5G ایرانسل فقط چند کار ساده را باید انجام دهید.

نحوه فعالسازی اینترنت 4.5G ایرانسل

برای برخورداری از اینترنت 4.5G ایرانسل یا همان اینترنت فورجی پلاس باید در ابتدا در مناطق تحت پوشش نسل چهار و نیم ایرانسل حضور داشته باشید. برای اطلاع از مناطق تحت پوشش اینترنت 4.5G می‌توانید با سایت ایرانسل مراجعه کنید، شبکه 4.5G را انتخاب کنید تا نواحی تحت پوشش با رنگ سبز کمرنگ برای شما به نمایش دربیاید.

شرط دوم، پشتیبانی گوشی یا دستگاه شما از فناوری 4.5G است. برای بررسی این موضوع به شناسه IMEI دستگاهتان نیاز خواهید داشت. این کد روی جعبه گوشی درج شده یا شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #06#* این کد را به دست بیاورید. سپس می‌توانید با مراجعه به سایت ایرانسل و بخش «بررسی قابلیت پشتیبانی از اینترنت 3G ، 4G و 4.5G گوشی‌ها» و ورود شناسه IMEI یا مدل گوشی،  از پشتیبانی گوشی خود مطمئن شوید. گفتنی است اینترنت نسل 4.5 در گوشی‌های نسل جدید که از پهنای باند CAT6 پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده خواهد بود. بنابراین می‌توانید مشخصات گوشی خود را پیدا کنید و اگر در بخش مشخصات شبکه، CAT6 و بالاتر را مشاهده کردید پس می‌توانید از اینترنت 4.5G در گوشی‌تان استفاده کنید.

اینترنت 4.5G ایرانسل

مرحله سوم برای بهره بردن از اینترنت 4.5G ایرانسل ، تهیه کردن یک سیم کارت USIM است. شما فقط با استفاده از یوسیم می‌توانید از اینترنت نسل 4 و 4.5 ایرانسل استفاده کنید و سیم کارت‌های قدیمی، فقط تا 3G را پشتیبانی می‌کنند. کاربران می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های ایرانسل یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من، سیم کارت خود را به صورت رایگان به یوسیم تعویض کنند.

در مرحله آخر باید تنظیمات اینترنت 4.5G ایرانسل را انجام دهید. البته این تنظیمات تفاوتی با تنظیمات معمولی اینترنت ندارند و شما با داشتن یوسیم و حضور در مناطق تحت پوشش نسل 4.5 به صورت خودکار از اینترنت پرسرعت 4.5G بهره‌مند خواهید شد، اما اگر گوشی شما به اینترنت وصل نمی‌شد، پس تنظیمات آن را به روش‌های زیر دریافت کنید:

1. کد #2*4*555* را شماره‌گیری کنید. تنظیمات اینترنت برای شما ارسال می‌شود.

2. به سایت ایرانسل مراجعه کنید و در بخش دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه، مدل گوشی خود و شماره تلفنتان را وارد کنید تا تنظیمات برای شما ارسال شود.

3. روش سوم، وارد کردن دستی تنظیمات است. برای این کار باید یک APN جدید بسازید. به مسیر Setting>more>mobile network>access point names بروید و گزینه add را انتخاب کنید. در قسمت APN عبارت mtnirancell و در قسمت Connection Name عبارت Irancell-Internet را وارد کنید و سایر قسمت‌ها را خالی بگذارید.

نکته آخر این که اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، برای اتصال به اینترنت 4.5G باید گزینه Cat6 یا Carrier Aggregation را در بخش تنظیمات گوشی خود فعال کنید. گوشی‌های آیفون با سیستم عامل آی او اس به صورت خودکار به اینترنت نسل 4 و نیم متصل می‌شوند و نیازی به تنظیمات خاصی ندارند. در نهایت، علامت 4.5G یا +4G در بالای صفحه نشان‌دهنده اتصال شما به شبکه نسل 4 و نیم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام گوشی من ردمی نوت ۸ پرو هستش ولی فورجی پلاس نمیشه فقط فورجی نشون میده میشه راهنمایی کنین ممنون میشم

  2. سلام دوست عزیز خیلی خیلی ممنون از راهنماییتون منظورتون از cat6یعنی جای گزینه 3G.LTEبایدcat6باشه قابلیت فورجی پلاس یاشه؟

  3. اینو خودمونم می دونستیم

    • دوست عزیز این مطلب گذاشته شده تا کسایی که نمیدونن یاد بگیرن، شماهم که بلدی نیاز نبود وارد این صفحه بشی،
      نظر به شدت الکی دادی ، متاسفم واقعا

  4. واسه همراه اول چطوریه