زمین

گردش یک شی فضایی ناشناس به دور زمین، شگفتی دانشمندان را برانگیخت

یک شی فضایی ناشناس در مداری معکوس و ارتفاع 600 کیلومتری از زمین، در حال چرخش است و دانشمندان دقیقا نمی‌دانند چیست. فعلا از آن به عنوان یک «شی کیسه زباله‌ای خالی» یا ETBO یاد می‌شود؛ آن هم بیشتر به دلیل روشنایی زیادی که دارد.

منشا این شی فضایی ناشناس که چند روز قبل به وسیله تلسکوپ اطلس (ATLAS) مستقر در هاوایی کشف شد، همچنان مبهم است؛ اما برخی از کارشناسان آن را بقای به جای مانده از پرتاب یک راکت می‌دانند. با این حال دانشمندان مطمئن نیستند که باید آن را به کدام راکت فضایی ربط دهند.

اشیای کیسه زباله‌ای خالی (Empty Trash Bag Objects)، به داشتن یک الگوی چرخش غیر قابل پیش‌بینی معروف‌اند. آن‌ها چندان بزرگ نیستند و معمولا طول‌شان از چند متر تجاوز نمی‌کند؛ اما نسبت سطح به جرم بالایی دارند (همانند یک کیسه زباله خالی) و همین هم دلیل حرکت غیر عادی آن‌هاست. البته شی تازه کشف شده آن‌قدر بزرگ بود که تلسکوپ اطلس قادر به شکار آن باشد.

شی فضایی ناشناس

این شی فضایی ناشناس ، A10bMLz نام گرفته است

اخترشناسان رصدخانه Northolt Branch لندن نیز پس از آنالیز بیشتر، این شی فضایی ناشناس را دارای چندین متر طول؛ اما بسیار سبک وزن معرفی کردند و نام A10bMLz را روی آن نهادند. بر اساس نتیجه‌گیری آن‌ها، A10bMLz قطعه‌ای درخشان و جدا شده از یک راکت است (شاید تکه‌ای فویل فلزی)؛ هرچند که هنوز کسی نمی‌داند پرتاب آن به چه زمانی و کدام عملیات مربوط می‌شد.

البته معمای بزرگتری در مورد این شی وجود دارد؛ اینکه در یک مدار وارونه حرکت می‌کند. در واقع به جای اینکه خط سیر آن از غرب به سمت شرق (پاد ساعت‌گرد) باشد؛ در مسیری رو به عقب در حال حرکت است. بر اساس اعلام رصدخانه لندن:

این شی فضایی در مداری غیر عادی و معکوس (با شیب 121 درجه) و فاصله میانگین 262 هزار کیلومتر (0.68 فاصله قمری)، به دور زمین می‌چرخد. مدار حرکتش به شدت بیضوی است؛ به‌‌طوری که حضیض آن (نزدیک‌ترین نقطه نسبت به زمین) تنها 600 کیلومتر با سطح سیاره ما فاصله دارد و در عوض، نقطه اوج آن 1.4 برابر دورتر از کره ماه است. البته هنگام مشاهدات، A10bMLz در فاصله 293 هزار کیلومتری زمین قرار داشت.

شی فضایی ناشناس

کشف یک ETBO چیز جدیدی نیست و تاکنون اخترشناسان موفق به شناسایی صدها مورد از آن‌ها شده‌اند، اما یکی از نکاتی که A10bMLz را خاص جلوه می‌دهد، طول بلند مدار حرکتش است. از طرفی به گفته‌ی محققان، تقریبا تمامی ماهواره‌هایی که در بالای مدار نزیک زمین قرار می‌گیرند، حرکت پادساعت‌گرد دارند و خط سیر معکوس این شی فضایی ناشناس سوال‌برانگیز است.

به هر حال در مقطع فعلی، هیچ ایده‌ای درباره منشا A10bMLz وجود ندارد؛ چرا که مسیر حرکت گذشته‌ی آن نامشخص است. دقیقا مشابه یک کیسه زباله خالی در خیابان که با وزش باد، در مسیری زیگزاگ و غیر قابل پیش‌بینی به حرکت درمی‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. داداش شما اصلا نگران نباش و خودتو ناراحت نکن کاملا راس میگی ناسا وجود نداره ! اصلا خود غرب و استکبارم وجود نداره! منم خرزوخانم و اون شیئیم که داره وارونه میچرخه دور کره زمین یحتمل قوطی های خالی ساندیسه که مثلا صد هزار نفر ساندیس خور خوردنش بعد پاکتای خالیشو فرستادن فضا 😀 در ضمن جمعیت ایرانم هشتاد میلیون نفر نیست فقط پنج میلیون نفرن هفتاد و پنج میلیون نفر اصلا وجود ندارن و توطئه ست کلا گرانی و دزدی و اختلاس و چپاول مملکتم اصلا و ابدا وجود خارجی نداره و همش توطئه یهوده

  2. غرب استکبار داره در آخرین روزهای قبل نابودیش تلاش می کنه مغز هشتاد میلیون مردم انقلابی و اسلامی مارو تسخیر کنه ولی کورخونده . سازمان خیالی ناسا وجود خارجی نداره حتی اینو خود غربی ها هم میدونن

    • لطفا هر نظر چرت و پرتی را منتشر نکنید و اجازه ندهید این افکار مالیخولیایی در فضای وب و در تاریخچه سایت شما ماندگار شود

    • داداش شما اصلا نگران نباش و خودتو ناراحت نکن کاملا راس میگی ناسا وجود نداره ! اصلا خود غرب و استکبارم وجود نداره! منم خرزوخانم و اون شیئیم که داره وارونه میچرخه دور کره زمین یحتمل قوطی های خالی ساندیسه که مثلا صد هزار نفر ساندیس خور خوردنش بعد پاکتای خالیشو فرستادن فضا 😀 در ضمن جمعیت ایرانم هشتاد میلیون نفر نیست فقط پنج میلیون نفرن هفتاد و پنج میلیون نفر اصلا وجود ندارن و توطئه ست کلا گرانی و دزدی و اختلاس و چپاول مملکتم اصلا و ابدا وجود خارجی نداره و همش توطئه یهوده

  3. آشغالِ آدمای آشغال، از قعر اقیانوس تا اوج فلکُ آلوده

  4. یعنی چی میتونه باشه