آیفون SE 2

آیفون SE 2 در راه ورود به بازار است؟

بر اساس آخرین گزارش‌ها، این احتمال وجود دارد که سرانجام اپل با عرضه آیفون SE 2 در سال جاری، این سری از گوشی های هوشمند خود را به‌روزرسانی کند؛ هر چند که سران کمپانی کوپرتینویی هنوز هیچ‌گونه اظهار نظری در این مورد نکرده‌اند.

شایعات قبلی از تجهیز آیفون SE 2 به یک نمایشگر ناچ و تمام صفحه حکایت داشت؛ البته بدون پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره فیس آیدی. ظاهرا سایز این نمایشگر، 4.2 اینچی و بزرگتر از نسل پیشین خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه از تراشه A11 اپل در کنار 3 گیگ رم قدرت بگیرد و دارای یک دوربین در پنل پشتی خود باشد.

اما تحلیل‌گران وجود بریدگی ناچ در سری SE را بعید دانسته‌اند. از طرفی به نظر می‌رسد طراحی و مشخصات سخت افزاری نسل دوم آیفون SE در قیاس با نسل نخست، چندان ارتقا نیابد تا امکان عرضه آن با قیمت مشابه فراهم شود.

آیفون SE

چندی پیش نیز کمپانی اپل، مدل‌های 2016 آیفون SE را که همچنان در انبارهای خود موجود داشت، با تخفیف ویژه عرضه کرد؛ به طوری که نسخه‌ 32 گیگ با قیمت 249 دلار و نسخه 128 گیگ در ازای مبلغ 299 دلار به فروش رسید. این قیمت‌گذاری، به ترتیب 100 و 150 دلار ارزان‌تر از قیمت اصلی آن‌ها بود. بسیاری چنین اقدامی را یک سیگنال‌دهی از سوی اپل برای عرضه‌ی نسل دوم آیفون SE تعبیر کرده‌اند.