سایت دیوار

سایت دیوار به دستور پلیس فتا بسته می‌شود؟

سایت دیوار در آستانه مسدود شدن قرار دارد. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت به دلیل اینکه 20 درصد از جرایم در فضای سایت دیوار رخ می‌دهد و با تبلیغ فعالیت کلاهبرداران، بسیاری از مردم متضرر شده‌اند، از دستگاه قضا خواستار مسدودسازی آن هستیم.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ عنوان کرد حدود 20 درصد جرایم سایبری در سایت دیوار اتفاق می‌افتد. به گفته سرهنگ کاظمی، بسیاری از کلاهبرداران به راحتی با تبلیغ در این سایت باعث متضرر شدن مردم می‌شوند و به همین دلیل به صورت جدی باید آن را پیگیری کنیم. برای مثال اگر آگهی‌های دیوار را بررسی کنیم، مشاهده می‌شود که یک شماره تلفن زمانی به عنوان آگهی فروش خودرو، بار دیگر برای آگهی فروش یخچال و حتی برای فروش پرنده نیز استفاده شده است که بدون شک نشان می‌دهد این فرد کلاهبردار است.

سایت دیوار

دلایل بستن سایت دیوار

سرهنگ تورج کاظمی در ادامه عنوان کرد در خصوص کلاهبرداری در سایت دیوار پرونده‌های متعددی تشکیل شده است. البته باید این موضوع را بگویم که پلیس فتا برای فعالیت دیوار هیچ‌گونه مجوزی را صادر نکرده است و این سازمان توانایی نظارت تمامی آگهی‌های این سایت را ندارد. همچنین در 10 ماه اول سال جاری در پلیس فتا حدود 3 هزار پرونده کلاهبرداری در ارتباط با دیوار تشکیل شده است که در این رابطه بیش از 30 متهم را دستگیر کردیم. بر اساس برآوردها، تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان کلاهبرداری در این سایت انجام شده است. علاوه بر کلاهبرداری،‌ در دیوار اجناس ممنوعه نیز خرید فروش شده و خدمات نامتعارف هم ارائه می‌شود.

سایت دیوار

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه گفت اخیرا متوجه شده‌ایم که یک آزارگر، طعمه‌های خود را از دیوار انتخاب می‌کرد. به دلیل چنین مواردی درخواستی را به دادسرای جرایم رایانه‌ای ارسال کردیم تا با دستور قضایی از فعالیت این سایت جلوگیری کنند. مسئولان این سایت باید بتوانند برای امنیت مراجعه‌کنندگان این سایت سازوکاری را در نظر بگیرند. مسئولان سایت دیوار عنوان می‌کنند در این سایت بیش از 40 میلیون کابر وجود دارد و برای برطرف کردن چنین مشکلاتی راهکاری ندارند.

سایت دیوار

سرهنگ تورج کاظمی خاطرنشان کرد دیوار به عنوان بازاری محسوب می‌شود که مجرمان به راحتی در آن فعالیت می‌کنند، طعمه‌های خود را شناسایی می‌کنند و باعث آزار و آسیب‌های مالی شدیدی می‌شوند. این مقام مسئول تاکید کرد سایر سایت‌های مشابه نیز می‌بایست افزایش امنیت و نظارت سایتشان را در دستور کار قرار دهند تا کلاهبرداران در قالب خرید و فروش کالا مرتکب جرم نشوند.

آزار و اذیت زنان در سایت دیوار

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه افزود یکی دیگر از پرونده‌هایی که در خصوص دیوار در پلیس آگاهی تهران بررسی می‌شود، در ارتباط با مرد شیطان صفتی است که از دیوار طعمه‌های خود را انتخاب کرده و پس از بیهوشی، به آن‌ها تجاوز می‌کند. در حال حاضر دو زن پس از مراجعه به پلیس از این مرد شیطان صفت شکایت کرده‌اند. این متجاوزان با سوءاستفاده از آگهی‌های زنان نیازمند با آن‌ها تماس گرفته و در قالب یک فرد خیرخواه آن‌ها را در دام خود قرار دادند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. س لعنت به این سایت دیوار من نیازمند یه بردگوشی سامسونگ بودم درخواست اگهی زدم که هرکی این برد داره به من زنگ بزنه من میخرم که گوشی میراث افتادم درست کنم از زاهدان یه کلاهبردار به من زنگ زد گفت من این برد دارم سالم بدون هیچ موردی واست میفرستمش در خونه تحویل که گرفتی دیدی سالمه تست کن بعد پول واسم کارت به کارت کن .من گفتم این خیلی خوبه اصلا کلابرداری نیست خوبه دیدم زنگ زد گفت ماداخل سایتمون باید هزارتومن ثبت نام کنیم که بدونیم توجنس میخای تاواست بفرستیم جنس روگفتم باشه گفت سایت داخل واتساب میفرستم برو داخل سایت هزار تومان واریزکن کن تاثبت نام کرده باشی تادرکمترین زمان واست جنس بفرستم گفتم باشه زدم رفت داخل سایتی که برام فرستات زدم هزارتومان براش واریز کردم من همون لحظه بهم زنگ گفت چی شد رفتی داخل سایت گفتم اره زدم گوشیو قطع کردخداشاهده بعد 10دقیقه نشد دیدم یه500یه1ملیونی داره اسمس برام میاد که داره برداش میشه سریع فهمیدم چی بلای داره سرم میادسریع ماشین روشن کردم رفتم همون خودپرداز بانکم تارسیدم دربانک که رمزدوم عوض کنم 500هزاراخریشم برام اومد که برداش شدکارت زدم داخل خودپردازخداشاهده 2هزار داخل کارتم مونده بودبه قران 5ملیون پانصدهزارکل حساب بود که به هزار بدبختی این پول جمع کرده بودم ازمن بدبخت برد تورو به خدا ببین چه مملکتی داریم ما باید چجوری گیرش بیارم پولم ازش بگیرم به سرمن که اومداین بلا اما شما دیگه حواستون باشه.پلیس فتا تورو به خدا هرچه زودتر جلوی این برنامه دیوار بگیرد تورو به قران قسمتون میدم

  2. دولت و سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه های اصناف جلوی قیمت گذاری کالاها بخصوص خودرو و مسکن در سایت دیوار و شیپور را که بدون رعایت تعرفه های مصوب است و باعث التهاب بازار خرید و فروش شده است را بگیرند . سایت دیوار و شیپور حق درج قیمت کالاها و مسکن را نباید داشته باشند چون موجب می شود قیمتها بصورت کاذب و حبابی در سطح جامعه بالا روند . سایتهای دیوار و شیپور و مجازی دیگر در مورد قیمت فقط باید از واژه توافقی استفاده کنند و قیمتها در بیرون از فضای مجازی توسط خریدار و فروشنده تعیین گردد . سایتها دیوار و شیپور حق درج قیمت اعلامی توسط کاربران را نباید داشته باشند .

  3. دولت و سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه های اصناف جلوی قیمت گذاری کالاها بخصوص خودرو و مسکن در سایت دیوار و شیپور را که بدون رعایت تعرفه های مصوب است و باعث التهاب بازار خرید و فروش شده است را بگیرند . سایت دیوار و شیپور حق درج قیمت کالاها و مسکن را نباید داشته باشند چون موجب می شود قیمتها بصورت کاذب و حبابی در سطح جامعه بالا روند . سایتهای دیوار و شیپور و مجازی دیگر در مورد قیمت فقط باید از واژه توافقی استفاده کنند و قیمتها در بیرون از فضای مجازی توسط خریدار و فروشنده تعیین گردد . سایتها دیوار و شیپور حق درج قیمت اعلامی توسط کاربران را نباید داشته باشند .درج قیمت کالا مساوی است با سود جویی دلالان و رقابت در ترویج گرانی .

  4. دولت و سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه های اصناف جلوی قیمت گذاری کالاها بخصوص خودرو و مسکن در سایت دیوار و شیپور را که بدون رعایت تعرفه های مصوب است و باعث التهاب بازار خرید و فروش شده است را بگیرند . سایت دیوار و شیپور حق درج قیمت کالاها و مسکن را نباید داشته باشند چون موجب می شود قیمتها بصورت کاذب و حبابی در سطح جامعه بالا روند . سایتهای دیوار و شیپور و مجازی دیگر در مورد قیمت فقط باید از واژه توافقی استفاده کنند و قیمتها در بیرون از فضای مجازی توسط خریدار و فروشنده تعیین گردد . نباید در سایتها قیمتی برای کالاها توسط فروشندگان و خریداران تعیین گردد . سایتها دیوار و شیپور حق درج قیمت اعلامی توسط کاربران را نباید داشته باشند .درج قیمت کالا مساوی است با سود جویی دلالان و رقابت در ترویج گرانی .

  5. دولت و سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه های اصناف جلوی قیمت گذاری کالاها بخصوص خودرو و مسکن در سایت دیوار و شیپور را که بدون رعایت تعرفه های مصوب است و باعث التهاب بازار خرید و فروش شده است را بگیرند . سایت دیوار و شیپور حق درج قیمت کالاها و مسکن را نباید داشته باشند چون موجب می شود قیمتها بصورت کاذب و حبابی در سطح جامعه بالا روند . سایتهای دیوار و شیپور و مجازی دیگر در مورد قیمت فقط باید از واژه توافقی استفاده کنند و قیمتها در بیرون از فضای مجازی توسط خریدار و فروشنده تعیین گردد . نباید در سایتها قیمتی برای کالاها توسط فروشندگان و خریداران تعیین گردد . سایتها دیوار و شیپور حق درج قیمت اعلامی توسط کاربران را نباید داشته باشند .درج قیمت کالا مساوی است با سود جویی دلالان و رقابت در ترویج گرانی .

  6. دولت و سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه های اصناف جلوی قیمت گذاری کالاها بخصوص خودرو و مسکن در سایت دیوار و شیپور را که بدون رعایت تعرفه های مصوب است و باعث التهاب بازار خرید و فروش شده است را بگیرند . سایت دیوار و شیپور حق درج قیمت کالاها و مسکن را نباید داشته باشند چون موجب می شود قیمتها بصورت کاذب و حبابی در سطح جامعه بالا روند . سایتهای دیوار و شیپور و مجازی دیگر در مورد قیمت فقط باید از واژه توافقی استفاده کنند و قیمتها در بیرون از فضای مجازی توسط خریدار و فروشنده تعیین گردد . نباید در سایتها قیمتی برای کالاها توسط فروشندگان و خریداران تعیین گردد . سایتها دیوار و شیپور حق درج قیمت اعلامی توسط کاربران را نباید داشته باشند .درج قیمت کالا مساوی است با سود جویی دلالان و رقابت در ترویج گرانی .

  7. سلام دوست عزیز با توجه به اینکه هیچ مرجع قیمتگذاری قدرتمندی در ایران نیست این سایت بیشترین تاثیر رو در گرانیهای اخیر علی الخصوص در بخش مسکن رو داشت و برای درک این تاثیر روانی که از طریق فضای مجازی بر بازار حاکم شد بطوری که در مدت کوتاهی حدود 4 ماه در بخش مسکن افزایش قیمتی اتفاق افتاد که معادل این افزایش قیمت در سال 89 ،90 و 91 طی 3 سال اتفاق افتاد و این نشون میده که فضای مجازی با توجه به اینکه اکثریت مردم ما (با عرض پوزش) خوی دلالی دارند باعث شده ملت سرمایه های خودشون رو به سمت مسکن سوق بدن و از طریق فضاسازی در سایتهایی مثل دیوار و شیپور باعث بالا بردن قیمت بشن.کافیه یه نگاهی به روند افزایش قیمت در دیوار بندازین و آگهی های دو ماه اول سال رو با آگهی های سه ماه اخیر مقایسه کنین متوجه میشین چقدر تاثیر گذار بوده. من این آگهی ها رو با توجه به وضعیت شغلیم ذخیره میکنم فاصله افزایش قیمت 80 درصدی ملک طی 5 ماه اخیر برابر با افزایش حدود 50 درصدی در سه سال 89،90 و 91 اتفاق افتاده.

  8. سلام
    بسیار سایت و اپ خوبی است. اولین در خرید و فروش نو و کارکرده.
    دلیل های بسته شدن این سایت بی معنیست، چرا؟! چون خلاف هرجایی صورت میگیرد کم یا زیاد. با هر روشی.
    یکی گران میفروشد و یکی ارزان.
    اگر عاقل باشید میدانید ان جنس قیمتش گناسب است یا خیر. اینطور نگین قیمتهابالا میگویند. هر فروشنده ای میخواهد گران بفروشد و هر خریداری ارزان بخرد.
    با هر روشی هم میشود کسی را به تله انداخت اگر کارش ان چیز بد باشد.
    در کل منفعت این سایت و اپ دیوار بسیار بیشتر از ضرر ان است.
    همیشه موفق باشد کسی که برای نفع ملتش کاری انجام میدهد.

    • سلام دوست عزیز با توجه به اینکه هیچ مرجع قیمتگذاری قدرتمندی در ایران نیست این سایت بیشترین تاثیر رو در گرانیهای اخیر علی الخصوص در بخش مسکن رو داشت و برای درک این تاثیر روانی که از طریق فضای مجازی بر بازار حاکم شد بطوری که در مدت کوتاهی حدود 4 ماه در بخش مسکن افزایش قیمتی اتفاق افتاد که معادل این افزایش قیمت در سال 89 ،90 و 91 طی 3 سال اتفاق افتاد و این نشون میده که فضای مجازی با توجه به اینکه اکثریت مردم ما (با عرض پوزش) خوی دلالی دارند باعث شده ملت سرمایه های خودشون رو به سمت مسکن سوق بدن و از طریق فضاسازی در سایتهایی مثل دیوار و شیپور باعث بالا بردن قیمت بشن.کافیه یه نگاهی به روند افزایش قیمت در دیوار بندازین و آگهی های دو ماه اول سال رو با آگهی های سه ماه اخیر مقایسه کنین متوجه میشین چقدر تاثیر گذار بوده. من این آگهی ها رو با توجه به وضعیت شغلیم ذخیره میکنم فاصله افزایش قیمت 80 درصدی ملک طی 5 ماه اخیر برابر با افزایش حدود 50 درصدی در سه سال 89،90 و 91 اتفاق افتاده.

  9. باسلام،
    باز هم صورت مسئله را پاک کردند! “دیوار” یک سایت عام المنفعه است که حداقل 30 میلیون ایرانی از خدمات رایگان آن بهره می برند. بنده بعنوان یک شهروند توانستم در این بیدادگاه گرانی و عدم بضاعت مادی با خرید چند کالای دسته دوم فرزند کوچکم را شاد کنم. در این سایت تذکرات فراوان و هشدارهای پلیس فتا عیناً درج شده. اگر بی توجهی برخی به هشدارها باعث زیان شود و مثلاً 3000 نفر زیان کنند، آیا باید 30 میلیون ایرانی را از خدمات این سایت محروم کرد؟ تخلافات زیادی نیز از طریق تلفن صورت می گیرد. پس باید مخابرات را هم تعطیل کرد؟ باید دید رقیب دیوار کیست و چه کسی از حضور این سایت سودمند عصبانی است و با رفتن آن سود خواهد برد!

  10. راستی
    جریان دزدی ، هم علتی دااارد …
    جریان تجاوز هم
    عللتیی دارد ….
    جریان تجاوز مدیر مدرسه هم علتییی داااارد ….
    خلاصه
    حق با اونیه که راشو گم کرده …
    ظالم اونیه که
    همرو دزد کرررد …همرو جلوی خدا شرمنده کرد
    و ظالم اونیه که باعث کافر شد ، و گفت کااافررر ….
    بالاخره نمیدونم
    کسی که اسی شد
    اسیش کردن ………………..
    راستی
    مرگ برای همس ( حقه)
    پس تا میتونی بد باشششش
    فک کنم ریسکش بیشتر از اونیه که معدت حزمش کنه …

    • در این دنیا
      کسانی بجای هویت انسانی، زندگی در نقش ربات را دوست دارند، آنهم علّتی دارد …
      بعضیها بجای ترس از شیر، از قورباغه می‌ترسند، آنهم علّتی دارد …
      عده‌ای بجای فعالیت، نقش مفعول را می‌پسندند، آری آنهم علّتی دارد …
      ولی هیچکدام توجیه ندارد!
      اصلاً مگر چیز بی‌علّت هم هست؟ که صرفِ علّت‌داشتن، مهم باشد؟
      ما همگی در جهانی سراسر علّت و معلول، زندگی میکنیم؛
      مهم اینست که در بین دوسر علّت، دوسر اجبار، دوسر بیچارگی، دوسر تحریم و دوسر منفی، شکاف و روزنه‌ای برای ابراز وجود مثبت هست که با هزار بهانه نمیشود نادیده‌اش انگاشت
      پست فطرتی‌ را به حساب غرق در باتلاق / منجلاب بگذارم، شیرۀ توجیه فقط برسر خود مالیده‌ام؛ همه که مثل من سرشان زیر برف نیست!
      وانگهی، چرا فقط تنبلها و رفوزه‌ها را می‌بینم؟ مگر شاگرد اوّل‌های هم‌کلاس، هم‌محلّ / هم‌سطح نیستند؟
      سؤال: ما هر دو باهم یکسال زیر یک آسمانِ آفتابی / بارانی، به یک کلاس آمدیم، چطور شد یکی قبول و دیگری مردود شد؟
      جواب: آنکه قبولش کردند، تلاش کرد خودش را بقبولاند، ولی آنکه ردّش کردند، سعی نکرد قبولش کنند، بلکه کوشید تا از نظرها بیفتد!
      توجیه: معلم عقده‌ای و — آنقدر بیکار بود که فقط نقشه میکشید تا برای ارضای حسادتش مرا رفوزه بیند و دلش خنک شود!

  11. یه سوال؟
    الان با این گرونی یکی میخواد واسایل خونشو بفروشه تا زنده بمونه …. کجا بفروشه ؟
    خیابون ؟
    شهرداریم از اون جا بیاد جمش کنه ….
    نه دیگه خدا وکیلی
    کار که نیس
    حداقل فک کنم لوازم منزل تا دو سال زنده نگه داره ، نیازمند دیوار بودیم ، اونم بسته میششه ، راستی شیپور یادت نره …
    به خدا
    جواب از خداس
    نه مردم بی جون

  12. باید امنیت خرید و فروش ها رو دیوار برسی کنه

  13. بهتر .هم کسب و کار دیگران رونق میگیره هم با قیمت های مسخره مواجه نیستیم. وقتی آگهی مجانی بشه انتشار داد هم جرم بیشتر میشه هم آدم هایی که فروشنده نیستن قیمت پرت میذارن. نتیجه این میشه مبدا قیمت نفر بعد میشه قیمت پرتی که نفر قبل گذاشته و این یعنی گرونی بیخود. مردم واسه آگهی مثل همشهری پول بدن فقط فروشنده ها آگهی میدن و بعضی ها واسه تفریح و مسخره بازی آگهی های بیخود و قیمت نجومی نمیدن

  14. اگر آویزان شدن “نامرد شیطان صفت” [در همان سایت] نمایش داده میشد، دیگری این غلطها را نمیکرد و ساده‌لوح آگاه میشد؛
    متأسفانه دوربین با پوشاندن چهرۀ محکومین، ضامن امنیتِ دشمنان امنیت شده؛ ولی همین دوربین، پروای آبروریزی محرومین ندارد!
    اگر دوربین ضامن است، چرا محرومین را نه اخلاقاً رعایت میکند و نه الزام قانونی دارد؟
    چنانچه ضامن نیست، لاپوشانی برای گردن کلفتِ غل و زنجیر بسته، چه وجهی دارد؟
    اگر کسی کالای کهنه‌اش را کنار کوچه رها کرد و رفت، ادعای مالکیتش را سلب نموده؛
    فاسق متجاهر نیز حق ادعای شرف را از خودش سلب کرده (قبلاً پیِ بی‌حیایی را بر تنش مالیده)
    لذا دوربین، طبق کدام شرع، وجدان و عقل سلیم، ضامن حفظ آبروی اعراض شدۀ مجرمین است؟

  15. خیلی خوب شد بسته شد
    مردم جنسای اشغالشونو نمیندازن بهم
    جنسای اشغالشونو به قیمت خون باباشون میزارن سایت توقع دارن مردم بخرن