سقوط ارزش سهام سونی در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است

سقوط ارزش سهام سونی در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است

در ادامه این روند ناامیدکننده‌ی چند وقت اخیر کمپانی ژاپنی، ارزش سهام سونی باز هم کاهش پیدا کرده است و در روز های گذشته سقوطی رکورد شکن در سه سال گذشته را تجربه کرد.

جذابیت اولیه گزارش‌های فروش بالای پلی استیشن ۴ در حال کمرنگ شدن است و برنامه بازی‌هایی که قرار است توسط سونی در سال جاری عرضه شوند نیز آن جذابیت گذشته را ندارد. سوپراستارهای سال گذشته یعنی اسپایدرمن و نسخه دوم رد دد ریدمپشن از راکستار حالا دیگر کمی عادی شده‌اند. البته احتمالا میزان فروش کنسول های پلی استیشن ۴ همچنان هم رشد داشته باشد و اواسط سال جاری میلادی به رقم باورنکردنی ۱۰۰ میلیون دستگاه برسد، اما اما سودآوری این بخش سونی نیز کمی ‌رقیق‌تر از قبل شده تا آمار و ارقام مربوط به میزان فروش این دستگاه بالاتر برود.

سقوط ارزش سهام سونی در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است

روز دوشنبه ارزش سهام سونی ۸.۱ درصد کاهش پیدا کرد که این رقم بزرگترین سقوط از زمان سپتامبر ۲۰۱۵ محسوب می‌شود. کمپانی ژاپنی گزارش داده است که میزان سود عملیاتی بخش گیمینگ آن برای سومین دوره سه ماهه سال مالی نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده است. دلیل اصلی این موضوع کاهش قیمت فروش کنسول‌های پلی استیشن برای فروش ویژه پایان سال بوده است تا آمار تعداد دستگاه‌های فروش رفته بالاتر برود.

بخش موبایل سونی همچنان هم ضرر می‌دهد!

سقوط ارزش سهام سونی در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است

همچنین سود بخش موبایل های اکسپریا نیز مدت‌هاست که محقق نمی‌شود و این بخش همواره در حال ضرر دهی متوالی بوده است. البته مدیر جدید سونی پیشنهاد کمپانی‌های دیگر برای فروش بخش موبایل را رد کرده است و باور دارد که با آمدن اینترنت 5G، بخش تجارت موبایل می‌تواند رونق ویژه‌ای به دست بیاورد و فروش این بخش در حال حاضر یک ضرر جبران‌ناپذیر به کمپانی وارد می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ادمین بخش پلستشن رو یجوری نوشتی انگار داره برشکست میشه😐 هرروز خبر میاد ک فلان رکورد رو زد و صد البته بعد این همه سال نسبت به روز اول فروشش کمتر میشه نمیشه ک با همون شدت فروش بره بخش موبایلم واقعا هیچ مشکل و کم کاستی نداره و همه چیزش عالیه حتی تو برخی زمینه هابهتره اینو من نمیگم مقایسه های یوتویوب و موسسات معتبر میگن و همه به طراحیش گیر میدادن ک عوض شد حالام نمیدونن چی بگن حرف مفت میزنن تنها مشکلش اینه ک طرفدار نداره وسلام

  2. بیچاره نمیدونم چرا اینجوری شد

  3. [البته مدیر جدید سونی پیشنهاد کمپانی‌های دیگر برای فروش بخش موبایل را رد کرده است و باور دارد که با آمدن اینترنت 5G، بخش تجارت موبایل می‌تواند رونق ویژه‌ای به دست بیاورد]

    5G هم بیاد به سونی چه ربطی داره؟؟؟ فروش همه شرکت ها بالا میره و سونی رو به دلیل حاشیه کمتر می خرن. چرا فکر می کنی فروش گوشی سونی رونق پیدا می کنه؟؟؟

    گوشی های سونی قدیمی و تکراری و خسته کننده هستند و بهتره سونی فقط فیلم و انیمیشن تولید کنه

    با سپاس

  4. صنعت گیم فقط با حضور پلی استیشن جذابیت داره و وسلام
    این بازار رو هیچ وقت سونی از دست نمیده چون هیچ کنسولی با هیچ قدرتی یارای مقابله با این سوپر لوکس رو نداشته و نخواهد داشت…
    فقط پلی استیشن و تمام

  5. انتظار میرفت این جوری بشه