هواوی متهم به سرقت فناوری شیشه الماسی شرکت Akhan شد!

هواوی متهم به سرقت فناوری شیشه الماسی شرکت Akhan شد!

دقیقا یک سال پیش گزارشی از فناوری جدید محافظتی شرکت Akhan برای نمایشگرهای موبایل منتشر کردیم و حالا به نظر می‌رسد که هواوی متهم به سرقت این فناوری از گروه مورد نظر شده است!

خبرگزاری Gizmochina برای اولین بار گزارشی از فناوری نوآورانه محافظت از شیشه‌های نمایشگرهای موبایل که تحت عنوان Miraj Diamond Glass شناخته شده و توسط شرکت آمریکایی Akhan Semiconductor به تولید می‌رسد را در فوریه ۲۰۱۷ منتشر کرد. در آن زمان کمپانی مورد نظر امیدوار بود که این تکنولوژی در اسمارت فون هایی که قبل از پایان سال ۲۰۱۷ روانه بازار می‌شوند، به کار گرفته شود. البته این موضوع تا همین الان هم عملی نشده است، اما کمپانی Akhan یک دعوای حقوقی جدید را با هواوی به راه انداخته است زیرا آنها معتقدند که هواوی فناوری مورد نظر آنها را سرقت کرده است!

این دعوای حقوقی حتی پای پلیس فدرال را نیز به میان کشیده و اف بی آی یک عملیات شناسایی بر علیه این غول چینی را در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ اجرا کرده است. ماجرا از این قرار است که کمپانی Akhan صحبت‌هایی با مسئولان هواوی برای فروش حق امتیاز استفاده از این تکنولوژی به غول چینی داشته است. Akhan مدعی است که فناوری انحصاری آنها ۶ برابر قوی‌تر و ۱۰ برابر محافظت بالاتری در برابر خط و خش از محصولات مشابهی مانند پنل‌های گوریلا گلس به ارمغان می‌آورد؛ پنل‌هایی که استاندارد حال حاضر دنیای موبایل محسوب می شوند و درآمدی معادل ۳ میلیارد دلار را سالانه روانه‌ی جیب مدیران کمپانی کورنینگ می‌کنند.

مهندسی معکوس فناوری شیشه الماسی دردسرساز می‌شود!

هواوی متهم به سرقت فناوری شیشه الماسی شرکت Akhan شد!

کمپانی Akhan نمونه‌های اولیه از این شیشه الماسی جدید را برای سامسونگ و هواوی ارسال کرده است و یک نمونه اولیه از شیشه مقاوم Miraj برای آزمایشگاه های هواوی در سن دیگو آمریکا ارسال می‌شود. با این توافق که آنها به هیچ وجه حق ندارند شیشه را از وسط یا قسمت‌های دیگر آن برش دهند. این یک استاندارد رایج در این حوزه محسوب می‌شود تا مهندسان کمپانی‌های رقیب نتوانند از طریق مهندسی معکوس، پروسه ساخت پوشش‌های محافظتی شیشه‌ای را به دست آورند.

هرچند که زمانی که نمونه‌های شیشه‌ی ارسال شده برای هواوی به کمپانی Akhan بازگردانده شد، نشانه‌هایی از این وجود داشت که این شیشه برش داده شده و بخش‌های بسیار ریزی از آن جدا شده است! همین هم باعث می‌شود که این استارت آپ آمریکایی یک شکایت رسمی ثبت کند و همین هم در نهایت منجر به عملیات پلیس فدرال آمریکا بر علیه هواوی در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ می‌شود. شرح عملیات به طور کامل در خبرگزاری بلومبرگ پوشش داده شده است که شما می‌توانید در این لینک آن را مشاهده کنید.

همه بر علیه هواوی، هواوی بر علیه مالکیت معنوی!

به نظر می‌رسد که اخیرا با بالاگرفتن دعواهای اقتصادی سطح کلان بین آمریکا و چین، اتهامات زیادی روانه‌ی کمپانی هواوی می‌شود و البته قطعا مدیران این برند چینی با دعواهایی که بر سر مالکیت معنوی فناوری‌های انحصاری کمپانی‌های رقیب پیش می‌آید، غریبه نیستند! در سال ۲۰۰۲ کمپانی سیسکو هواوی را متهم به سرقت سورس کد مربوط به روترهای خود کرد موتورولا نیز در سال ۲۰۱۰ دعوای حقوقی دیگری بر علیه هواوی شروع کرد. موتورولا مدعی بود که هواوی عدادی از کارمندان چینی موتورولا را برای خبررسانی از داخل این کمپانی اجیر کرده است. در سال ۲۰۱۲ نیز کمیته گجت‌های خانگی هوشمند ایالات متحده آمریکا هواوی را یک تهدید بر علیه امنیت ملی این کشور اعلام کرد و از دولتمردان و شرکت‌های تجاری آمریکایی خواست تا از خرید محصولات این برند چین خودداری کنند.

البته هواوی تمام این ادعاها را تکذیب کرده است؛ دعواهای حقوقی سیسکو و موتورولا در نهایت به توافق دو طرفه منجر شد، اما دعواهای سطح بالا بین آمریکا و چین همچنان هم ادامه دارد و وزارت دادگستری آمریکا به تازگی هواوی را به سرقت اطلاعات محرمانه تجاری از اپراتور مخابراتی تی موبایل متهم کرده است که گزارش آن را چندی پیش در گجت نیوز منتشر کردیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. دزدی کرده یا ن برای من مشتری خوب بوده

  2. 1. بحث را شخصی نکنیم
    2. تعصب حماقت است و [به هیچ وجه] توجیه‌پذیر نیست
    3. اینکه کالای چینی کیفیت پایین دارد، واقعیتی انکارناپذیر است که توجیه [ناموجّه] ‌اش قیمت نسبتاً پایین آنست
    4. ماجرای فعلی به مالکیت معنوی (چماق امپریالسیم انقلاب صنعتی برای دوشیدن ملّت و اسکات خرده رقبا) هم مربوط نمیشود
    5. اصل ماجرا اینست:
    آ. صنعت غرب (امریقا) زادۀ کاپیتالیسم است که از اوّل:
    – رأس هرم قدرت [خرید] را نشانه رفته
    – برای طبقۀ اشراف (خرپول) کیفیت [کالا / خدمت] مهم است نه قیمت
    ب. صنعت چین زادۀ کمونیسم است که از اوّل:
    – قاعدۀ هرم خرید (طبقات پایین اجتماعی) را نشانه رفته
    – برای طبقات پایین (کم‌پول) ناچاراً قیمت بر کیفیت، ارجحیت دارد
    6. نظام سرمایه‌داری، فاصلۀ طبقاتی را روزافزون کرده [صدای ملّتشان درآمده]
    7. طبقۀ اشراف به طبقات پایین وابسته است
    8. اگر موبایل منحصر به گرانقیمت (x) بود که به این گستردگی و کارایی نبود
    9. اساس جنگ تجاری امریقا و چین:
    مدل غرب: (کیفیت بیشتر = سود بیشتر) > فروش کمتر > سود کمتر
    مدل چین: (سود کمتر = فروش بیشتر) > سود بیشتر

  3. دسیسه ها برا هواوی زیاد شده

  4. هواوی تبدیل شده به یه دزد حرفه ای

  5. زنده باد چین و مرگ بر سامسنگ

  6. این که چیز جدیدی نیست،چین همیشه به کپی متهم بوده و تو عمل هم این اتهام رو عملی کرده و کپیشو کرده و حالش رو هم برده

  7. هر روز داره به شاکی های هواوی افزوده میشه

  8. مالتُ قرص بگیر، همسایتُ دزد نگیر