آکیولس ریفت اس

آکیولس ریفت اس ، هدست واقعیت مجازی جدید آکیولس به زودی معرفی می‌شود

جدیدترین هدست واقعیت مجازی کمپانی آکیولس با نام آکیولس ریفت اس (Oculus Rift S)‌ به زودی معرفی می‌شود. در ادامه با برخی از قابلیت‌های این هدست آشنا شوید.

روز گذشته، سایت Upload VR گزارش داد که نام هدست واقعیت مجازی جدید آکیولس، احتمالا آکیولس ریفت اس نام خواهد داشت. این سایت نام جدید اعلام شده را در نرم افزار کامپیوتری آکیولس رویت کرده است. با این حال، ماهیت هدست یاد شده برای نخستین بار، سال گذشته میلادی توسط TechCrunch تایید شده بود. اما این دفعه، منبع اطلاعات جالبی از این دیوایس جدید نظیر بهبود وضوح آن و تجهیز به یک سیستم ردیابی از داخل به بیرون، چیزی شبیه به هدست مدل Quest را ارائه می‌کند.

به گزارش منبع، گزینه‌های تنظیم در کدهای رابط کاربری جدید، نشان می‌دهند که آکیولس ریفت اس به یک دوربین داخلی تجهیز خواهد بود. این می‌تواند بدان معنا باشد که کاربر دیگر نیازی به استفاده از یک دوربین خارجی برای ردیابی بدن نخواهد داشت. بی‌تردید این یک امتیاز مثبت برای هدست واقعیت مجازی جدید Oculus Rift S خواهد بود.

آکیولس ریفت است چگونه هدستی خواهد بود؟

برای نخستین بار در نوامبر سال گذشته بود که نام Rift S را شنیدیم و از همان زمان اعتقاد بر این بود که این هدست جدید به توانایی ردیابی از داخل به بیرون، تجهیز می‌شود. بنابراین، نسل جدید هدست آکیولس به دوربین‌ها و سنسورهایی تجهیز می‌شود که اجازه می‌دهد خود دیوایس موقعیتش را شناسایی کرده و بدون نیاز به هرگونه تجهیزات جانبی خارجی، کاربر در محیط کاملا سه بعدی قرار داشته باشد. بسیاری از محصولات واقعیت مجازی در دست عرضه به این روش ردیابی مجهز هستند، زیرا دیگر کاربر نیازی به خرید لوازم جانبی گران قیمت نخواهد داشت و می‌تواند به معنای واقعی هدستی بیسیم و قابل حمل را خریداری کند.

البته نمی‌توان این دیوایس را تماما بیسیم دانست؛ درست همانند هدست جدید اچ تی سی Vive Cosmos که ارائه کننده‌ی قابلیت‌های یکسانی با آکیولس ریفت است است، این هدست نیز احتمالا نیازمند اتصال به یک کامپیوتر برای پردازش‌های خارجی است. در گزارشی که سال گذشته منتشر شده بود، نشان داده شد که این هدست با وضوح نمایشگر بهینه شده‌ای عرضه خواهد شد که این امر به واسطه‌ی قطعات پردازش داخلی ممکن نخواهد بود. در هر صورت اچ تی سی آداپتورهای بی‌سیم را برای هدست‌های وایو و وایو پرو عرضه کرد و به نظر می‌رسد آکیولس نیز پا جای پای این کمپانی تایوانی بگذارد. پس اگر قصد خرید یک هدست واقعیت مجازی به معنای واقعی بیسیم را می‌خواهید، توصیه‌ی ما به شما خرید هدست رده ابتدایی آکیولس Go یا هدست آکیولس Quest است که به زودی عرضه خواهد شد.

همچنین، در حالی که آکیولس ریفت اس می‌تواند به عنوان یک هدست باکیفیت در اختیار کاربران کامپیوترها قرار بگیرد، اما بدون یک آداپتور بیسیم، نباید انتظار داشته باشید که آن عملکرد بیسیم واقعی را به شما ارائه کند. در واقع تفاوت این هدست با هدست‌های دیگر این است که کاربر دیگر نیازی به نصب دوربین‌های خارجی در بیرون هدست خود ندارد، زیرا خود این دیوایس می‌تواند همه چیز را به صورت مستقل ردیابی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*