مسدود شدن اکانت اینستاگرام

6 دلیل مسدود شدن اکانت اینستاگرام

مسدود شدن اکانت اینستاگرام ممکن است گریبان‌گیر برخی کاربران شود. در این مطلب 6 دلیلی که ممکن است منجر به مسدود شدن اینستاگرام شوند را بررسی خواهیم کرد.

شرایطی را در نظر بگیرید که برای کسب و کار خود، از مدت‌ها قبل یک صفحه اینستاگرامی به راه انداخته و برای افزایش فالوورهای آن، هزینه‌های زیادی متحمل شده‌اید. صفحه اینستاگرامی شخصی کاربرانی که از سال‌ها قبل، آن را تبدیل به یک آلبوم خاطرات کرده‌اند نیز برایشان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. با مسدود شدن اکانت اینستاگرام تمام زحماتی که برای حساب کاربری خود کشیده‌اید بر باد رفته و ارتباطتان با فالوورها قطع خواهد شد.

مسدود شدن اکانت اینستاگرام

متاسفانه در اغلب مواقع، اینستاگرام توضیحات کافی درباره دلیل مسدود شدن حساب کاربری ارائه نمی‌کند. از طرفی برای برطرف کردن مشکل مسدود شدن اکانت اینستاگرام ابتدا باید فهمید این اتفاق، به چه علت رخ داده است. در ادامه به بررسی دلایلی که ممکن است به بسته شدن حساب کاربری اینستاگرام شما ختم شده باشند خواهیم پرداخت.

بعد از این مطلب، به زودی طی پستی دیگر، روش‌های آنبلاک کردن اکانت اینستاگرام را توضیح می‌دهیم. ابتدا عناوین زیر را خوانده و برای افرایش سرعت فرآیند، ریشه مشکل را پیدا کنید.

تعدد فالووینگ‌ها و لایک‌ها

بر اساس تجربه، یکی از مهم‌ترین دلایلی که به مسدود شدن اکانت اینستاگرام منجر می‌شود، فالو کردن صفحه‌های زیاد یا لایک کردن تعداد زیادی پست طی مدت زمانی کوتاه است. چنین اتفاقی معمولا در زمان استفاده از ابزارهای جانبی رخ می‌دهد. به عنوان نمونه ممکن است حساب کاربری اینستاگرام خود را به یک اپلیکیشن افزایش لایک یا فالوور متصل کرده باشید. افزایش حجم درخواست‌ها در یک بازه زمانی خاص، دردسرساز خواهد شد.

اینستاگرام درباره این محدودیت، اعداد و ارقامی در اختیارمان قرار داده است. سقف تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، پیام‌ها و فالوها در هر ساعت 60 مورد است. اگر حساب کاربری به تازگی ایجاد شده باشد، این محدودیت به 30 مورد کاهش پیدا خواهد کرد، چرا که احتمال اسپمر بودن یک اکانت تازه ایجاد شده بیشتر است. فراموش نکنید آنفالو یا بلاک کردن نیز جزو 60 محدودیت فالو یاد شده در بالا محسوب می‌شوند.

در مجموع، برای جلوگیری از بسته شده حساب کاربری اینستاگرام، تعداد اعمال انجام شده در این شبکه اجتماعی نباید از 1440 مورد در روز تجاوز کند، پس بهتر این محدودیت را به درستی مدیریت کنید. زیر پا گذاشتن قوانین اینستاگرام همچون تعدی از محدودیت‌های اعلام شده، سبب بلاک شدن موقتی حساب کاربری شده و از انجام یک سری اعمال مشخص توسط کاربر جلوگیری خواهد شد. به عنوان نمونه برای مدت زمانی مشخص، قادر به کامنت‌گذاری برای دیگر کاربران، لایک کردن پست‌ها، دنبال‌ کردن صفحه‌های جدید و ارسال پیام به صورت دایرکت نخواهید بود. این محدودیت زمانی ممکن است فقط 2 ساعت به طول بینجامد یا این که تا 2 هفته گریبان کاربر را بگیرد.

مسدود شدن اکانت اینستاگرام

اکنون متوجه شده‌اید افرادی که با انتشار استوری، از دیگران درخواست لایک و کامت زیر پست‌هایشان می‌کنند، به چه سرنوشتی دچار شده‌اند! پیشنهاد می‌کنیم اگر مسدود شدن اکانت اینستاگرام شما موقتی است، هیچ فعالیتی در این حساب کاربری انجام نداده و دست و پا زدن برای جمع‌آوری لایک و کامنت را کنار بگذارید. کمی صبور باشید تا محدودیت شدید وضع شده برطرف شود.

انتشار پست‌های زیاد

اینستاگرام، الگوریتم و روالی که یک اکانت بر اساس آن اقدام به انتشار پست می‌کند را همواره زیر نظر دارد. نکته اینجاست که فقط خود اینستاگرام می‌داند تعداد دقیق و ایمن برای هر حساب کاربری چه رقمی است. به عبارتی برخلاف اعداد اعلام شده در بالا، درباره سقف مجاز تعداد پست‌های منتشر شده در هر روز نمی‌توان مقدار مشخصی تعیین کرد. به همین دلیل بهتر است تعداد پست‌های منتشر شده روی صفحه خود را به تقلید از اکانت‌های محبوب، به یکباره افزایش ندهید.

مسدود شدن اکانت اینستاگرام

برای جلوگیری از مسدود شدن اکانت اینستاگرام ، سقف خاصی نمی‌توان برای تعداد در نظر گرفت، اما توصیه می‌کنیم بین انتشار هر دو پست، یک بازه زمانی را به عنوان استراحت در نظر بگیرید. به این ترتیب، اینستاگرام به شما مشکوک نشده و حساب کاربری‌تان را به عنوان یک اسپمر بلاک نخواهد کرد. یکی دیگر از توصیه‌ها به منظور جلوگیری از بسته شدن حساب کاربری اینستاگرام، عدم انتشار پست‌های مشابه روی چند صفحه به صورت همزمان است.

عدم رعایت کپی رایت (حق کپی)

در اینستاگرام، دیگر شبکه‌های اجتماعی و در کل دنیای وب، کپی رایت یک معضل اساسی است. بر اساس قوانین اینستاگرام، تمام عکس‌ها و ویدیوهای منتشر شده روی صفحه شخصی‌تان می‌بایست متعلق به شما باشند، در غیر این صورت باید از خالق آن کسب اجازه کرده باشید. در صورتی که می‌خواهید یک فایل چند رسانه‌ای متعلق به فردی دیگر را منتشر کنید، باید یوزرنیم مربوط به صفحه وی را حتما تگ کنید. همچنین باید توضیحاتی درباره این کار در کپشن بنویسید. در صورتی که خالق اثر فاقد صفحه اینستاگرامی است، نوشتن توضیحات کامل در کپشن برای جلوگیری از مسدود شدن اکانت اینستاگرام اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مسدود شدن اکانت اینستاگرام

در صورتی که از فایل تصویری یا ویدیوی فرد یا شرکتی دیگر برای اهداف تجاری استفاده می‌کنید، کسب اجازه از صاحب اثر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. نکته مهم درباره ویدیوها، حذف شدن فایل‌های ویدیویی دارای موزیک در صورت نداشتن حق استفاده از آن‌ها است. اینستاگرام بعد از اخطار درباره ویدیوی منتشر شده، آن را از صفحه‌تان حذف خواهد کرد.

اما نتیجه عدم توجه به قوانین کپی رایت در اینستاگرام چیست؟ در صورتی که این اتفاق به سمع و نظر خالق اثر برسد، وی می‌تواند تخلف شما را به اینستاگرام گزارش کند. بخش پشتیبانی شبکه اجتماعی بعد از بررسی، در صورت صحت ادعا، صفحه‌تان را به خاطر عدم رعایت حق کپی بلاک خواهد کرد.

انتشار تصاویر خارج از چارچوب قوانین

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از اندام برهنه بدن، غیر اخلاقی و جنسی و همچنین محتواهایی که به نوعی خشونتی درونشان مشاهده شده یا خشونت را ترویج می‌دهند، خط قرمز اینستاگرام محسوب می‌شوند. فارغ از هدفتان از انتشار چنین پستی، اینستاگرام در صورت رد کردن خط قرمز آن، شما را بلاک خواهد کرد.

اعتراضات کاربران

ممکن است فردی به هر دلیلی اعم از کینه‌توزی یا مخالفت با افکارتان، در صفحه شما دکمه Report را لمس کرده باشد. در صورت ریپورت شدن توسط یک فرد، در اغلب مواقع اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، مگر این که تعداد زیادی اکانت، گزارش تخلف شما را تسلیم اینستاگرام کنند. بعید نیست دشمن یا دشمنانتان با گرد هم آوردن یک ارتش از مخالفان، در پی مسدود شدن اکانت اینستاگرام شما باشند! با افزایش تعداد شاکی‌ها، اینستاگرام دیر یا زود صفحه‌تان را بلاک خواهد کرد.

مسدود شدن اکانت اینستاگرام

کاربران می‌توانند به دلایل مختلف، یک صفحه را به عنوان متخلف گزارش کنند. لایک کردن تعداد زیادی پست، توهین به سایر افراد و مقدسات یا انجام درگیری‌های لفظی، انتشار پست‌های نامناسب، تولید اسپم در شبکه اجتماعی و دیگر موارد، از جمله اقداماتی است که به ریپورت شدن توسط دیگران منجر می‌شود. متاسفانه برخی افراد تنها از روی غرض‌ورزی و بدون وجود دلیلی موجه، گروهی از کاربران را گرد هم آورده و به صورت دست جمعی، یک صفحه خاص را به عنوان متخلف گزارش می‌کنند.

اتصال از طریق دستگاه‌ها و آی پی‌های مختلف

اگر با وجود لاگین از دستگاه‌های مختلف، در هر مرتبه ورود خود را به وسیله وارد کردن کد پیامک شده از طرف سیستم تایید کنید، احتمال مسدود شدن اکانت اینستاگرام کاهش پیدا می‌کند. به عبارتی فعال شدن احراز هویت دو مرحله‌ای سبب خواهد شد احتمال بسته شدن حساب کاربری به این دلیل کاهش یابد.

اما در صورتی که احراز هویت دو مرحله‌ای فعال نشده و به صورت مداوم، از دستگا‌ه‌ها و آی پی‌های متفاوت اقدام به لاگین به حساب کاربری‌تان کنید، بلاک خواهید شد. سیستم این کار را با فرض هک شدن اکانت و به منظور تامین امنیت آن انجام می‌دهد.

بر اساس تحربه شما، آیا اعمال یا قوانین دیگری نیز وجود دارند که انجام یا تعدی از آن‌ها، منجر به بسته شدن حساب کاربری شود؟ تجربه خود را با دیگر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. در مطلب بعدی، به نحوه بازیابی مجدد اکانت بعد از بسته شدن آن اشاره خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. روزی 100 نفر منو فالو میکنن ولی به فالوور های من اضافه نمیشه. ممنون میشم اگه جواب بدین و راه حل رو بگین.

  2. حسابم مسدوده

  3. این انفالو کردنا رو باید پاک کرد

  4. یکی دیگه از دلایلی که اینجا ذکر نشده
    رفتن به پی وی دختر مردمه که سبب بلاک شدن میشه

  5. اینستا گرام نابود کننده زندگی حال و آینده بشر

  6. از خدا خواستمونه ک