مایکروسافت التماس می‌کند که دیگر از اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید!

مایکروسافت التماس می‌کند که دیگر از اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید!

عادت‌های قدیمی به سختی از بین می‌روند اما در نهایت آنها نیز باید ترک شوند. مایکروسافت می‌داند که بسیاری از شرکت‌ها و نهادها هنوز هم از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند و از آنها ملتمسانه خواهش می‌کند که به سراغ یک مرورگر مدرن‌تر بروند!

هنوز هم بسیاری از نهادهای اداری و شرکت‌های بزرگ از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند زیرا این نسخه‌ی از دور خارج شده هنوز هم از اپلیکیشن‌های وب قدیمی پشتیبانی می‌کند. اما مایکروسافت از آنها می خواهد که این روش قدیمی را ترک کنند و به سراغ استفاده از یک مرورگر جدید بروند.

در یک پست جدید که بر روی وبلاگ مایکروسافت منتشر شده است، معمار ارشد امنیت سایبری مایکروسافت، کریس جکسن (Chris Jackson)، می گوید که ادامه دادن استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر هزینه‌های فنی بسیاری را برای کمپانی‌ها به وجود خواهد آورد. در واقع با ادامه دادن استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر، نهادها در حال به وجود آوردن هزینه‌های اضافی برای خودشان در آینده هستند، زیرا با انتخاب آسان‌ترین و راحت‌ترین راه حل به جای این که به سراغ استفاده از راه‌حلی بروند که در طولانی‌مدت به آن‌ها جوابگوی خوبی داشته باشد، در سال‌های بعدی دچار مشکلات زیادی خواهند شد.

مایکروسافت التماس می‌کند که دیگر از اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید!

آقای جکسن یک سناریو را در این شرح توضیح می‌دهد که در آن، کمپانی آسان‌ترین مسیر ممکن از زمان اینترنت اکسپلورر ۶ را به کار می‌گیرد و با ساختن یک صفحه وب در امروز در نهایت مجبور به به‌کارگیری ۱۹۹۹ استاندارد به صورت پیش‌فرض می‌شود! البته مایکروسافت تلاش کرده است تا این مشکلات فنی را در زمان استفاده از اینترنت اکسپلورر کاهش دهد که ساخت یک مود اینترپرایز برای این مرورگر در سال ۲۰۱۴ از جمله‌ی آن اقدامات بوده است. Enterprise Mode به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد که مانند نسخه‌های قبلی اینترنت اکسپلورر مشکلات سازگاری با اپلیکیشن‌های وب قدیمی را دور بزنند.

هرچند که در نهایت هم بهترین راه حل برای این مشکل، تعویض مرورگر و استفاده از یک نسخه مدرن‌تر است. مایکروسافت پشتیبانی خود از اینترنت اکسپلورر ۸، ۹ و ۱۰ را در سال ۲۰۱۶ به پایان رساند و بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها نیز سازگاری برنامه خود با مرورگر اینترنت اکسپلورر را آزمایش نمی‌کند زیرا اکثر مردم دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. بنابراین ممکن است که اجرا کردن اپلیکیشن‌های وب قدیمی در اینترنت اکسپلورر آسان باشد، اما راه‌حل بهتر و هوشمندانه‌تر و امن‌تر برای طولانی‌مدت، استفاده از مرورگر مدرن است.