ال اس دی

ال اس دی یا اسید خودآگاهی افراد را تغییر می‌دهد!

بررسی جدید گروهی از محققان بیمارستان روانی در زوریخ آلمان نشان می‌دهد که ال اس دی یا اسید خودآگاهی افراد را تغییر می‌دهد و از این یافته‌ها می‌توان برای درمان اختلالاتی چون افسردگی و اسکیزوفرنی استفاده کرد.

داروی ال اس دی (LSD) یا اسید در سال 1983 با نام شیمیایی اسید لایزرژیک دی اتیل آمید در جهان معرفی شد. محققان از همان زمان تمامی جوانب این دارو را مورد بررسی قرار دادند و بر این باورند که داروی ال اس دی بر روی مغز افراد تاثیر عمیقی می‌گذارد. از سویی این محققان معتقد بودند که این دارو فرد را متوهم کرده و خودآگاهی آن را تغییر می‌داد، اما دلیل آن را دقیقا نمی‌دانستند.

تاثیر ال اس دی خودآگاهی

گروهی از محققان بیمارستان روانی در زوریخ آلمان با تکیه بر بررسی‌های خود مدعی هستند از تاثیر ال اس دی بر روی خودآگاهی افراد اطلاعات دقیقی به‌دست آورده‌اند و می‌دانند برای مغز چه اتفاقی می‌افتد. در این بررسی‌ها، 25 فرد به صورت داوطلبانه شرکت کرده‌اند و مغز آن‌ها مورد اسکن قرار گرفت. این داوطلبان داروی ال اس دی را به همراه دارو کتانسرین (مسدودکننده گیرنده‌های سروتونین) مصرف کردند. گفتنی است سروتونین وظیفه انتقال‌دهنده عصبی را برعهده دارد و در تجربه این دارو نقش زیادی را ایفا می‌کند.

ال اس دی

از داوطلبان این تحقیق خواسته شد تا به تعدادی از سوالات یک پرسشنامه جامع پاسخ دهند، پس از بررسی پاسخ‌ها، محققان متوجه شدند که آن دسته از افرادی که دارو کتانسرین را مصرف کرده‌اند، بر روی مغز آن‌ها اثری از داروی LSD وجود نداشت. همچنین محققان متوجه شدند که دارو ال اس دی فعالیت عادی 4 بخش اساسی ذهن نظیر تالاموس را مختل می‌کند. تالاموس یک فیلتر اطلاعاتی ذهن محسوب می‌شود که این دارو باعث شد تا اطلاعات این بخش از مغز را به سایر بخش‌ها هدایت شود.

ال اس دی برای درمان افسردگی و اسکیزوفرنی

این گروه تحقیقی عنوان می‌کنند به واسطه درک بهتری که از تاثیر ال اس دی بر روی مغز به‌دست آورده‌ایم، می‌توانیم از این اطلاعات برای درمان اختلالاتی چون افسردگی و اسکیزوفرنی استفاده کنیم. کاترین پرلر، یک نویسنده و محقق در این خصوص عنوان کرد:

ما به تدریج در حال یافتن نتایجی جالبی در ارتباط با تاثیر داروی ‌LSD در مغز هستیم. اگر قصد داریم داروهای جدیدی تولید کنیم، مهم است که در این موضوع نتایج مفیدی را به‌دست آوریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ال اس دی دوستتتت

  2. پس نمیگی دیگ از این حال کوفتی ور میایم

  3. ما ک خلاف سنگینمون همون قلیونه اونم سبک