خانواده هواوی P30

اطلاعات تازه‌ای از گوشی های خانواده هواوی P30 به بیرون درز کرد

جزئیات تازه‌ای از گوشی های خانواده هواوی P30 به بیرون درز کرد. این اطلاعات شامل زمان معرفی٬ برخی از مشخصات فنی و تصاویری از گوشی های هواوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو هستند.

هواوی در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از گوشی‌های پرچمدار پی 30 و پی 30 پرو٬ دیوایس‌های 5G خود و همچنین برگزاری یک کنفرانس در نمایشگاه MWC است. تا آنجا که ما می‌دانیم٬ این کمپانی در تاریخ 24 فوریه (5 بهمن) میزبان یک رویداد خبری در بارسلونا خواهد بود٬ اما قصد ندارد از گوشی‌های جدیدش در آن‌جا پرده برداری کند. اخیرا اسنادی از سوی سایت هواوی لهستان منتشر شده که اتفاقی٬ اطلاعاتی از گوشی های خانواده هواوی P30 را افشا کرده است. بر اساس این اسناد٬ گوشی‌های جدید هواوی انتهای ماه مارس (8 فروردین) رونمایی خواهند شد.

پروفایل User Ageng گوشی های خانواده هواوی P30

اطلاعات ضد و نقیض زیادی در مورد گوشی های خانواده هواوی P30 وجود دارد که عمدتا از طریق تامین کنندگان شخص ثالث شرکت هواوی به بیرون درز کرده‌اند. پروفایل User Agent به بیرون درز کرده که مربوط به گوشی‌های هوشمند ELE-L29 و VOG-L29 است. این دو٬ نام داخلی گوشی‌های هواوی پی 30 و پی 30 پرو هستند. از آنجایی که ماهیت اطلاعات موجود در یکسری قطعه کد استخراج شده است٬ بسیاری از موارد گنگ هستند. به طور مثال جلوی وضوح نمایشگر دو عضو این خانواده 1080×2340 پیکسل قرار گرفته است. همچنین موارد متعددی به اندروید 9 پای اشاره دارند که بعید به نظر می‌رسد مربوط به نسخه نهایی این گوشی‌ها باشد.

به جز این‌ها اطلاعات دیگری از گوشی های خانواده هواوی P30 به دست نیامده است. همچنین رندرهایی مربوط به قاب محافظ این گوشی‌ها منتشر شده که با خود اطلاعات جالبی را به همراه دارند. این رندرها نشان می‌دهند که چهار دوربین به صورت عمودی در پشت قاب گوشی هواوی وی 30 پرو جای گرفته است که فلاش LED دوگانه نیز در سمت راست این دوربین‌ها جای دارد. این درحالیست که مدل اصلی پی 30 به سه دوربین با یک فلاش LED در زیرشان تجهیز خواهد بود. و در جلوی این گوشی‌ها٬ نمایشگرهایی همراه با بریدگی شبیه به قطره‌ی آب٬ بسیار شبیه به آنچه در گوشی‌های سری هواوی میت 20 دیدیم قرار دارند.

خانواده هواوی P30

دیگر جزئیاتی که وجود دارد٬ همگی بر اساس حدس و گمان هستند. به طور مثال گفته می‌شود زیر پنل OLED این گوشی‌ها٬ یک اسکنر اثر انگشت جای گرفته است. همچنین٬ مجددا تراشه‌ی کایرین 980 به چند دلیل قدرت‌بخش اعضای این خانواده خواهد بود. یک دلیل محکم٬ طراحی مودم 5G Balong 5000 متناسب با کایرین 980 خواهد بود. همچنین هواوی عادت دارد برای نخستین بار یک تراشه‌ی جدید را با گوشی‌های خانواده میت خود امتحان کرده و سپس به خانواده پی بیاورد.

سوال‌های زیادی در مورد رویداد هواوی در MWC 2019 وجود دارد. ما بار دیگر به یک گوشی منعطف 5G اشاره می‌کنیم که شبیه به گوشی های خانواده هواوی P30 نخواهد بود. این کمپانی همچنین یک روتر خانگی 5G را نیز احتمالا با خود به بارسلونا خواهد آورد.