گوشی ویوو وی 15 پرو

گوشی ویوو وی 15 پرو با دوربین پاپ آپ 32 مگاپیکسلی معرفی شد

امروز در کشور هند، گوشی ویوو وی 15 پرو (vivo V15 Pro) رونمایی شد. این محصول با داشتن یک دوربین پاپ آپ 32 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی، از این لحاظ بی‌همتاست. در ادامه به دوربین سه‌گانه پشتی و حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای آن هم اشاره خواهیم کرد.

همانند مدل NEX، گوشی ویوو وی 15 پرو نیز دارای یک دوربین سلفی پاپ آپ و حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای است؛ بنابراین هیچ عامل مزاحمی روی نمایشگر تمام صفحه (Ultra FullView) این دستگاه وجود نخواهد داشت. البته دوربین‌های محصول جدید به مراتب بهتر از قبلی هستند.

ویوو وی ۱۵ پرو یک دوربین سلفی با سنسور 32 مگاپیکسلی دارد؛ یعنی 8 مگاپیکسل بالاتر از دوربین گوشی نکس اس. همچنین دوربین اصلی آن در ماژول سه‌گانه پشتی، افزایش 4 برابری رزولوشن را تجربه کرده است؛ به طوری که یک سنسور 48 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.8 میکرومتری و گشودگی دیافراگم f/1.8 دارد. در صورت فعال بودن حالت شب (Super Night Mode) نیز، گشودگی دیافراگم بسته به شرایط نوری محیط تغییر خواهد کرد تا تصاویری با بهترین شفافیت ثبت شوند.

گوشی ویوو وی 15 پرو

یک دوربین اولترا-واید هم با میدان دید 120 درجه‌ای در خدمت کاربران خواهد بود. البته اگر اصلاح اعوجاج تصویر را فعال کنید، میدان دید آن به 108 درجه کاهش می‌یابد. دیگر عضو این ماژول دوربین سه‌گانه، یک سنسور عمقی 5 مگاپیکسلی است که از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد.

اما پنل صفحه نمایش وی 15 پرو، از نوع سوپر آمولد و 6.39 اینچی است. ضخامت حاشیه بالای آن از 2.22 میلی‌متر تجاوز نمی‌کند و از دو طرف، تنها 1.75 میلی‌متر حاشیه دارد. البته این ارقام هنوز تایید شده نیستند ولی در صورت صحت داشتن، نسبت نمایشگر به بدنه گوشی را به 91.64 درصد می‌رسانند.

نه تنها یک حسگر اثر انگشت نسل پنجمی، بلکه اسپیکر مکالمه و سنسورهای مجاورت و نور محیطی نیز در زیر صفحه نمایش دستگاه جای دارند. این نمایشگر، محدوده رنگی DCI-P3 را به طور کامل پوشش می‌دهد و دارای حالت Always-On هم هست.

برای مدیریت اطلاعات، ویوو وی 15 پرو به تراشه اسنپدراگون 675 همراه با 6 یا 8 گیگ حافظه رم و 128 گیگ حافظه داخلی متکی خواهد بود. ضمن اینکه با رابط کاربری Funtouch OS 9 (مبتنی بر اندروید 9) کار می‌کند. کمپانی ویوو با اضافه کردن قابلیت Game Mode 5.0 به این گوشی، بهبود پرفورمنس و جلوگیری از افت شدید فریم را هنگام اجرای بازی‌ها نیز نوید داده است.

گوشی ویوو وی 15 پرو

ویوو V15 Pro یک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی با امکان شارژ سریع Dual Engine دارد. میزان شارژ این باتری تنها در عرض 15 دقیقه، از صفر به 24 درصد می‌رسد. کاربران برای شارژ باتری به درگاه USB-C و برای اتصال لوازم جانبی صوتی خود، به جک 3.5 میلی‌متری هدفون دسترسی خواهند داشت.

گوگل اسیستنت و Jovi نیز، به کاربران این گوشی سرویس‌دهی می‌کنند. احضار دستیار مجازی گوگل، از طریق یکبار فشردن Smart Button انجام می‌گیرد و با دوبار فشردن این دکمه، شناساگر تصویری Jovi فعال می‌شود.

در پنل پشتی دستگاه، نوعی طراحی موسوم به Spectrum Ripple پیاده‌سازی شده است که باعث دیده شدن رگه‌های موج‌داری در آن می‌شود. این گوشی در دو رنگ آبی  و قرمز با قیمتی معادل 405 دلار آمریکا به فروش می‌رسد. ثبت سفارش برای گوشی ویوو وی 15 از همین امروز آغاز شده؛ اما عرضه آن به بازار، به تاریخ 6 مارس (15 اسفند) موکول شده است.

گوشی ویوو وی 15 پرو

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این گوشی ویوو وی 15 را یکی از دوستانم خریده البته نه ایران در کشور اندونزی ولی روزی کی رفتیم و خریدم صاحب مغازه یک چیزی گفت کی هنگ کردم . گفت کی دوربین سلفی بیشتر از 3000هزار بار باز و بسته نمیشه و بعد ازون باید چنج کنید . راست و دروغ شو نمیدانم زیاد تو سایت های فارسی انگلیسی در بارش خاندم چیزی نه نوشته بود بازم اگر اطلاعات دقیق دارید درمیان بگزارید تشکر

  2. 32 دوتا دیگه چیزی نیست شیائومی 48 زده