سامسونگ گلکسی اس 10 5G

سامسونگ گلکسی اس 10 5G با نمایشگر بزرگ و 6 دوربین معرفی شد

در خانواده گلکسی S10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10) علاوه بر سه مدل عمومی‌‌‌تر، یک مدل پیشرفته‌تر هم حضور دارد. تفاوت گلکسی اس 10 5G با برادرانش، تنها در پشتیبانی از شبکه 5G خلاصه نمی‌شود و یکی از ویژگی‌های مهم آن، سایز بسیار بزرگش است.

سامسونگ گلکسی اس 10 5G دارای یک صفحه نمایش 6.7 اینچی دینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) با لبه‌های خمیده و وضوح +1440p است. با چنین سایزی، حتی گلکسی نوت 9 هم در مقابل آن کوچک جلوه می‌کند. توانایی پشتیبانی از محتوای ویدیویی +HDR10، دیگر ویژگی ممتاز آن محسوب می‌شود. همچنین یکی از نخستین دستگاه‌های مجهز به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک به شمار می‌رود.

همان‌طور که از نام این محصول پیداست، اولین گوشی 5G سامسونگ است و از هر دو شبکه mmWave (موج میلی‌‌متری) و زیر 6 گیگاهرتز (sub-6GHz) پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه به لطف سازگاری با وای فای 6، اتصال متقارن با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان می‌آورد.

نکته جالب اینکه گلکسی اس 10 5G بسته به بازار هدف، با تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام یا اگزینوس 9820 سامسونگ عرضه خواهد شد. حافظه رم دستگاه 8 گیگ و حافظه داخلی آن، 256 گیگابایت ظرفیت دارد؛ اما فاقد اسلات میکرو اس دی است.

ترکیب‌‌بندی دوربین‌های این گوشی را می‌توان ورژن ارتقا یافته‌ گلکسی S10 توصیف کرد. ماژول دوربین هم در جلو و هم در پشت دستگاه، یک سنسور سه‌بعدی ToF دارد که امکان فوکوس زنده و ثبت تصاویر 3D را فراهم می‌کند.

در واقع گلکسی اس 10 5G در پنل پشتی خود چهار دوربین با لرزش‌گیر اپتیکال دوگانه دارد. دوربین اصلی این مجموعه، دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر (f/1.5 and f/2.4) و قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل (Dual Pixel AF) است که سرعت و دقت بیشتری نسبت به فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد. یک دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و توانایی زوم 2x نیز آن را همراهی می‌کند. این دو دوربین، مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هستند. دیگر عضو این ماژول چهارگانه، یک دوربین اولترا-واید 16 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه است. پیش‌تر به سنسور ToF هم که اشاره شد.

دوربین‌های پشتی می‌توانند ویدیوهای +4K HDR10 ضبط کنند تا کاربران از نمایشگر گران‌قیمت دستگاه، کمال استفاده را ببرند. اما دوربین سلفی نیز یک سنسور 10 مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدیوهای 4K دارد. همان‌طور که از تصاویر پیداست، حفره روی نمایشگر گوشی اندکی پهن‌تر است، تا فضا برای گنجاندن سنسور ToF هم وجود داشته باشد.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ 5G باتری بزرگی با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت دارد و اولین گوشی هوشمندی است که از فناوری شارژ Super Fast با توان 25 وات پشتیبانی می‌کند. این را اضافه کنید به قابلیت شارژ وایرلس (Fast Wireless Charging 2.0) و PowerShare که به کاربران امکان می‌دهد از آن به عنوان یک پاور بانک برای شارژ سایر دستگاه‌ها استفاده کنند.

برخورداری از استاندارد IP68 (ضد آب و گرد و غبار)، اسپیکرهای استریوی Dolby Atmos و سازگاری با سامسونگ DeX (برای شبیه‌سازی محیط دسکتاپ) از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر گلکسی اس 10 5G هستند. ناگفته نماند که این محصول در فصل بهار عرضه خواهد شد.

سامسونگ گلکسی اس 10 5G

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بازم حاضر نیستم با گوشیم طاق بزنیم این غولو درضمن گوشیم نوت نه هست