تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات گلکسی فیت ؛ دستبند تناسب اندام جدید سامسونگ

تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات گلکسی فیت ؛ دستبند تناسب اندام جدید سامسونگ

مراسم بزرگ سامسونگ ماه‌ها منتظر آن بودیم سرانجام شب گذشته برگزار شد و در کنار گوشی های جدید اندرویدی، یک ساعت هوشمند و دستبندهای تناسب اندام گلکسی فیت نیز به طور رسمی رونمایی شد که حالا مشخصات، تاریخ عرضه، قیمت و قابلیت های آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

با وجود این که بسیاری از غول‌های دنیای تکنولوژی نظیر اپل وارد حوزه دست بندهای تناسب اندام ارزان قیمت نمی‌شوند، سامسونگ به نظر می‌رسد که قصد دارد این بازار را نیز مال خود کند. محصولات سامسونگ در حوزه گجت های پوشیدنی نظیر گیر فیت ۲ پرو پیش از این در رنج قیمتی ۲۰۰ دلار به فروش می‌رسیدند، اما حالا سامسونگ قصد دارد با ورود به رده‌های پایین‌تر، به جنگ رقبایی نظیر فیت بیت، گارمین، شیائومی و بندهای تناسب اندام آنها برود.

طراحی سبک و رنگ‌های زنده؛ برگ برنده گلکسی فیت

تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات گلکسی فیت ؛ دستبند تناسب اندام جدید سامسونگ

آیا شما می توانید حدس بزنید که کدام کمپانی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ توانست بیشترین فروش گجت های هوشمند پوشیدنی را داشته باشد؟ نه جواب اپل نیست! در واقع این شیائومی بود که توانست این عنوان را به خود اختصاص دهد. اپل در جایگاه دوم قرار گرفت و فیت بیت نیز توانست جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد و بالاتر از هواوی قرار گیرد؛ اما سامسونگ نتوانست جایگاهی بهتر از رده‌ی پنجم کسب کند.

با وجود این که فیت ‌بیت به تازگی موفق شده در بازار ساعت ‌های هوشمند نیز موفقیتی در زمینه فروش کسب کند، اما همچنان هم بهترین آمار فروش این کمپانی متعلق به گجت های ارزان‌قیمت‌تر نظیر Charge 3 ،Alta، و Ace بوده است. همچنین دستبندهای می بند بسیار ارزان‌قیمت شیائومی در چین بسیار محبوب هستند و در کشور خودمان نیز بسیاری از کاربران از آنها استقبال می‌کنند. سامسونگ در گلکسی فیت (Samsung Galaxy Fit) تلاش کرده تا با الهام از این محصولات موفق، طراحی بدنه را به ساده‌ترین و مینی‌مالیستی‌ترین شکل ممکن انجام دهد و ما شاهد یک نمایشگر کوچک و یک بدنه بسیار سبک تنها با وزن ۲۴ گرم (علاوه بر محاسبه‌ی وزن بند)، یک بند پلاستیکی ساده و ارزان‌قیمت و تعدادی قابلیت های مخصوص ورزشکاران و افرادی که به تناسب اندام خود در کنار عمر باتری بالا اهمیت می‌دهند، هستیم .

دستبند اقتصادی جدید سامسونگ رنگ‌های بدنه جذابی نیز دارد و در دو مدل نقره‌ای و مشکی به همراه یک مدل زرد قناری مشابه گلکسی اس ۱۰ ای عرضه خواهد شد.

مشخصات دستبند ورزشی گلکسی Fit سامسونگ

تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات گلکسی فیت ؛ دستبند تناسب اندام جدید سامسونگ

سامسونگ Galaxy Fit از نظر طراحی ظاهری تفاوت زیادی با ساعت‌های سری گیر فیت و به‌خصوص مدل گیر فیت ۲ پرو دارد، اما درون آنها تفاوت‌ها آنچه که شما فکر می‌کنید گسترده نیستند. نمایشگر کوچک اما با‌کیفیت گلکسی فیت ۰.۹۵ اینچ مساحت دارد و پنل تمام رنگی آن از نوع نمایشگرهای اولد سامسونگ با رزولوشن ۲۴۰ در ۱۲۰ انتخاب شده است.

یک پردازنده ساده درون گلکسی فیت به کار رفته تا نوتیفیکیشن‌ها را از گوشی های اندرویدیِ پشتیبانی شده و آیفون ها به صفحه ساعت ارسال کرده و البته ورزش و حرکات تناسب اندام شما را دنبال کند.

شما در اپلیکیشن Health سامسونگ بر روی گوشی هوشمندتان می‌توانید از میان بیش از ۹۰ فعالیت مختلف، حرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس دستبند گلکسی Fit به راحتی حرکت شما را شناسایی می‌کند و فعالیت ورزشی شما را به طور اتوماتیک دنبال خواهد کرد. این حرکات شامل دویدن، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری و راه رفتن قدرتی می‌شود. درست مشابه گیر فیت ۲ پرو، این محصول تا عمق ۵ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است و با برخورداری از استانداردهای سطح نظامی MIL-STD 810G مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، حرارت، ضربه و برخورد دارد.

با وجود این که باتری ۱۲۰ میلی‌آمپر ساعتی این دیوایس کمی کوچک به نظر می‌رسد، اما با توجه به ابعاد و رزولوشن پایین نمایشگر و فعالیت‌های نه چندان پیچیده پردازنده، شما می‌توانید تا چندین روز بدون این که نیاز به شارژ مجدد داشته باشد از گلکسی فیت استفاده کنید و احتمالا این میزان به یک هفته کامل برسد. جذاب‌ترین قابلیت گلکسی فیت این است که حالا دستبند سلامتی سامسونگ با یک سنسور ضربان قلب عرضه می‌شود که در میان اکثر رقبای هم‌رده از نظر قیمتی شاهد چنین قابلیتی نیستیم. همچنین سامسونگ در تبلیغات خود درباره این دستبند به یک قابلیت تحلیل خواب کاربر به شکل پیشرفته و یک سیستم مدیریت استرس هوشمند اشاره کرده است که همین هم می‌تواند گلکسی فیت را به محصول کاملا برتر از محصولاتی نظیر می بند شیائومی‌ تبدیل کند.

از حیث نرم‌افزاری، رابط کاربری ساده و جذاب طراحی شده است و امکان نمایش هشدارهای مختلف، اطلاعات آب و هوا و اتفاقات ثبت شده در تقویم به صورت مستقیم بدون نیاز به در آوردن تلفن همراه از جیب‌تان وجود دارد.

قیمت و تاریخ عرضه دستبند سلامتی سامسونگ

تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات گلکسی فیت ؛ دستبند تناسب اندام جدید سامسونگ

متاسفانه کمپانی سازنده هنوز قیمت رسمی گلکسی فیت را اعلام نکرده و ما نمی‌دانیم این دیوایس تا چه حد ارزان خواهد بود. همچنین مشخص نیست که گلکسی فیت ای (Galaxy Fit e) که چندی پیش در گزارش‌ها نام آن به میان آمده بود و در کنفرانس خبری رسمی سامسونگ به آن اشاره‌ای نشد، چه زمانی معرفی خواهد شد.

اما احتمالا در چند روز آینده و در جریان نمایشگاه MWC ۲۰۱۹ جزئیات مربوط به قیمت این دستبند تناسب اندام و مدل گلکسی فیت ای که احتمالا ورژنی ارزانتر از مدل استاندارد باشد را خواهیم فهمید. گلکسی Fit قرار است در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ (حدودا اواسط بهار ۹۸) روانه بازار شود و ما حدس می‌زنیم که حدود ۱۰۰ دلار برای خرید آن باید بپردازید.