اینتل ادیسه

اینتل ادیسه کارت گرافیک مجزای غول سیلیکون ولی خواهد بود

می‌دانیم که اینتل سخت مشغول توسعه کارت گرافیک مجزای خود است تا وارد تجارت ساخت پردازشگرهای تصویر شود. این کمپانی اخیرا سرنخ‌هایی از کارت گرافیک خود داده که به نظر اینتل ادیسه نام خواهد گرفت.

اواخر سال 2017 بود که اینتل راجا کدوری، رئیس بخش رادئون در کمپانی AMD را به استخدام خود در آورد تا به طور جدی کارت گرافیک مجزای خود را توسعه دهد و به رقابت با AMD و انویدیا بپردازد. در این مدت هر از گاهی اخبار و شایعاتی درباره کارت گرافیک اینتل شنیده می‌شد تا این که روز گذشته اینتل در توییتر اشاره‌ای به نام کارت گرافیک خود کرد که به نظر اینتل ادیسه نام دارد.

تا قبل از ادیسه توان پردازش گرافیکی اینتل برای کاربران محدود به پردازشگر گرافیکی یکپارچه با پردازنده اصلی بود که به صورت اشتراکی از حافظه رم کامپیوتر به عنوان حافظه GPU استفاده می‌کرد. این توان پردازش گرافیکی پاسخگوی نیازهای سبک و روزمره کاربران بود و البته در مدل‌های Iris و Iris Pro (که در جدیدتریم مدل‌ها یک حافظه رم 128 مگابایتی یکپارچه دارند) توان انجام برخی امور نسبتا سنگین را نیز داشت. اما اینتل نمی‌توانست دست رو دست بگذارد و تماشا کند که AMD و انویدیا برای بازار GPUها با یکدیگر مبارزه می‌کنند، درحالی که خود گوشه‌ای نشسته و جز معرفی CPU (که تعدادشان در سال کم هم نیست) کاری انجام نمی‌دهد.

اینتل ادیسه

اشاره به نام پردازنده جدید که فعلا آن را با نام ادیسه می‌شناسیم، از جمله تلاش‌های اینتل برای برانگیختن هیجان علاقه‌مندان به این حوزه است. اینتل وعده داده که برای پروژه کارت گرافیک ادیسه روی بهبود پردازش گرافیکی تمرکز دارد و در صدد عرضه کارتی است که نه تنها گیمرها را هدف قرار می‌دهد، بلکه افرادی که حوزه تولید محتوای گرافیکی نیز فعال هستند را به خود جذب کند و البته برای رسیدن به این مهم درخواست کمک از کاربران را دارد تا با ارائه پیشنهادهای خود، غول بزرگ دره سیلیکون را همراهی کنند.

اینتل در اقدامی جالب نظر دارد تا کامنت‌ها و ایده‌های گیمرها را که به صورت آنلاین از طریق وبسایتش دریافت می‌کند را به تیم توسعه کارت گرافیک خود انتقال دهد تا آن‌ها بدانند گیمرها که گروه مهمی از خریداران سخت افزار هستند چه انتظارتی دارند و چه می‌خواهند. اینتل این همراهی را به یک ادیسه تشبیه کرده که به احتمال زیاد اشاره‌ای به نام کارت گرافیک مجزایش نیز است.

اینتل ادیسه

اینتل اودیسه قرار است در سال 2020 معرفی و راهی بازار شود. باید صبر کرد و دید آیا در یک سال باقی مانده اخبار بیشتری درباره آن فاش می‌شود یا اینتل همانطور که همچنان از ویژگی‌های اصلی کارت اطلاعاتی را لو نداده، تا دقیقه 90 علاقه‌مندان را تشنه نگه خواهد داشت یا خیر.

شما فکر می‌کنید کارت گرافیک اینتل اودیسه چه مشخصاتی خواهد داشت؟ آیا اینتل ماینرها از قلم می‌اندازد یا بازیکن تازه واردش برای ماین نیز مناسب خواهد بود؟ آیا اینتل همچون انویدیا و AMD به دیگر کمپانی‌ها همچون ایسوس، گیگابایت، ام اس آی و… نیز چیپ پردازش گرافیکی خواهد فروخت تا آن‌ها نیز کارت گرافیک‌های اینتلی بسازند یا کارت خود را تماما به صورت انحصاری عرضه خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه