گوشی‌های سونی اکسپریا 1 ، اکسپریا 10 و اکسپریا ال 3

اطلاعات کاملی از گوشی‌های سونی اکسپریا 1 ، اکسپریا 10 و اکسپریا ال 3 به بیرون نشت کرد

اطلاعات کاملی از گوشی‌های سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1)، سونی اکسپریا 10 (Sony Xperia 10) و سونی اکسپریا ال 3 (Sony Xperia L3) که همگی در کنگره جهانی موبایل بارسلون 2019 معرفی می‌شوند،‌ به بیرون درز کرد.

حتی اگر نخستین رندرهایی که سه ماه پیش منتشر شد و بازطراحی عظیمی در نسل جدید گوشی‌های پرچمدار سونی را نشان می‌داد کنار بگذاریم، گوشی‌ساز ژاپنی بهتر از رقبای خود موفق شده جلوی نشت اخبار داخلی به بیرون را بگیرد. اما حالا همه چیز به یک باره تغییر کرد و چند ساعت پیش از معرفی رسمی گوشی‌های جدید سونی، یک منبع موثق اطلاعاتی از آن‌ها را افشا کرده است. اول از همه اینکه تایید شده گوشی اکسپریا ایکس زد 4 با نام اکسپریا 1 عرضه خواهد شد.

همانطور که بارها در چند هفته‌ی گذشته شنیده بودیم، سونی یک جفت گوشی میان رده به نام‌های اکسپریا 10 و 10 پلاس را نیز با خود به بارسلون خواهد آورد که در کنار آن‌ها گوشی رده ابتدایی اکسپریا ال 3 را نیز می‌توان دید. سونی سه روز دیگر میزبان یک رویداد خبری در کنفرانس MWC 2019 است و در آنجا از جدیدترین دستاوردهای حوزه موبایل خود پرده برداری خواهد کرد.

سونی اکسپریا 1 – همه چیز درباره‌ی نمایشگر

وقتی کاربری فناوری 4K HDR OLED را در اختیار داشته باشد، دیگر چه نیازی به حفره‌های عجیب و غریب یا بریدگی (ناچ) روی صفحه است؟ سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم از یک نمایشگر با وضوح 4K برخوردار بود، اما نوع پنل آن LCD بود. اکسپریا ایکس زد 3 نیز از وضوح کمتر 2880 در 1440 پیکسلی بر روی یک نمایشگر زیبای OLED بهره می‌برد.

گوشی‌های سونی اکسپریا 1 ، اکسپریا 10 و اکسپریا ال 3

در این سمت، سونی اکسپریا 1 از یک نمایشگر غول پیکر 6.5 اینچی به نام CinemaWide برخوردار است که ظاهرا نسبت ابعاد غیرمعمولی 21:9 را با وضوح Ultra HD 4K ارائه می‌کند. این نمایشگر که از فناوری OLED ساخته شده، از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. تمام این‌ها به شما اجازه می‌دهند تا فیلم‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن در گوشی خود مشاهده کنید. اما فراتر از آن، شما می‌توانید لذت فیلمبرداری 4K HDR با فرمت 21:9 را نیز با گوشی که داخل جیبتان قرار می‌دهید، تجربه کنید.

سونی اکسپریا 1 یک دیوایس با جنسی از فلز و شیشه است که در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است، یک اسکنر اثر انگشت در کنار قاب آن قرار دارد و یک باتری کوچک‌تر از آنچه شایعات می‌گفتند، زیر قاب آن حضور دارد. در حالی که گفته می‌شود سونی قصد دارد یک باتری غول پیکر 4000 میلی‌آمپر ساعتی را در این گوشی به کار ببرد، اما در نشت اطلاعات جدید، ظرفیت این باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده است. این باتری کمی نگرانی برای ما ایجاد کرده است، به خصوص اینکه ما در اینجا با یک نمایشگر بسیار باکیفیت طرف هستیم. اکسپریا ایکس زد 3 با یک باتری مشابه و وضوح نمایشگر کمتر عرضه شده است که عمر باتری متوسطی را ارائه می‌کند.

انتظار می‌رود تراشه‌ی جدید اسنپدراگون 855 کوالکام همراه یک رم 6 گیگابایتی چه از نظر سرعت و چه مصرف انرژی، در این گوشی مناسب عمل کند. این میزان رم، هنوز هم برای یک گوشی پرچمدار عالی به نظر می‌رسد، در حالی که فضای ذخیره سازی نسخه‌ی پایه‌ی گوشی سونی اکسپریا 1 نیز 128 گیگابایت اعلام شده است. از دیگر جزئیات می‌توان به حضور یک درگاه USB-C زیر قاب، سیستم عامل اندروید 9 پای به صورت پیشفرض در راس بخش نرم افزاری و همچنین حضور دوربین سه گانه، برای نخستین بار پشت قاب یک گوشی برند سونی اشاره کرد.

درست همانن سایز باتری، ظاهرا در مورد دوربین‌های این گوشی نیز اطلاعات اشتباهی به ما رسیده بود. هر سه دوربین پشتی از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که هرکدام وظایف مختلفی را دنبال خواهند کرد. یکی از آن‌ها برای عکاسی معمولی استفاده می‌شود، دیگری می‌تواند عکس‌های عریضی بگیرد و با سومین دوربین که تله فوتو است می‌توانید عکس‌هایی همچون پرتره را بگیرید.

سونی اکسپریا 1 یک دیوایس جذاب است که می‌تواند با قیمتی نزدیک به اکسپریا ایکس زد 3 عرضه شود. این بدان معناست که چیزی در حدود 1000 دلار برای خرید آن باید بپردازید. اما نکته‌ی منفی اینجاست که گوشی جدید سونی تا ماه ژوئن (خرداد یا تیر) عرضه نخواهد شد.

سونی اکسپریا 10 و 10 پلاس – به اندازه کافی اقتصادی نیستند

همانطور که گفته شد سونی از نام اکسپریا 10 برای نسل جدید گوشی‌های خانواده اکسپریا ایکس ای خود استفاده خواهد کرد. اما این تغییر نام برای مشتریان گران تمام می‌شود و باید هزینه‌ی بیشتری را برای خرید گوشی‌های این خانواده بپردازند. گفته می‌شود مدل اصلی اکسپریا 10 با قیمت 350 دلار و مدل پلاس‌ آن با قیمت 450 دلار به فروش خواهند رسید.

گوشی‌های سونی اکسپریا 1 ، اکسپریا 10 و اکسپریا ال 3

این دو گوشی میان رده نیز باید نسبت ابعاد بلند 21:9 را برای نمایشگر خود دنبال کنند، در حالی که وضوحخ نمایشگر آن‌ها کاهش پیدا کرده و حالا به فول اچ دی پلاس رسیده است. اندازه نمایشگر سونی اکسپریا 10، 6 اینچ است و از تراشه‌ی اسنپدراگون 630 همراه 3 گیگ رم قدرت می‌گیرد. یک باتری 2870 میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی تامین انرژی مورد نیاز گوشی را تامین خواهد کرد. در آن سمت مدل پلاس از یک نمایشگر بزرگ‌تر 6.5 اینچی برخوردار خواهد بود و از تراشه‌ی اسنپدراگون 636 همراه 4 گیگ رم قدرت خواهد گرفت. ظرفیت باتری این گوشی نیز 3000 میلی‌آمپر ساعت است که متاسفانه خوب به نظر نمی‌رسد.

گوشی‌های سونی اکسپریا 1 ، اکسپریا 10 و اکسپریا ال 3

در سمت روشن قضیه، هر دو دیوایس با دوربین دوگانه پشتی عرضه خواهند شد. پیکربندی این دوربین 13 + 5 مگاپیکسلی در اکسپریا 10 با قابلیت فیلمبرداری 21:9 و افکت بوکه است، در حالی که پیکربندی دوربین دوگانه مدل پلاس 12 + 8 مگاپیکسلی با پشتیبانی از افکت بوکه و زوم اپتیکال دوبرابری است.

سونی اکسپریا ال 3 – نماینده‌ای از گذشته

ما زیاد در مورد گوشی رده ابتدایی کمپانی سونی صحبت نکرده‌ایم، زیرا جزئیات زیادی نیز از آن در دست نبود. طراحی این گوشی قدیمی است و از تراشه‌ای 6762 مدیاتک قدرت خواهد گرفت. همچنین در حالی که وارد سال 2019 شده‌ایم، اما متاسفانه این گوشی ارزان قیمت به اندروید 8 اوریو مجهز است. اما خبر خوب اینکه باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی حتی از دو گوشی خانواده اکسپریا 10 نیز بزرگ‌تر است، در حالی که یک نمایشگر کوچک‌تر 5.7 اینچی با وضوح اچ دی پلاس نیز در قاب جلویی در دسترس خواهد بود.

گوشی‌های سونی اکسپریا 1 ، اکسپریا 10 و اکسپریا ال 3

درست همانند سه گوشی دیگر سونی که قرار است در نمایشگاه MWC معرفی شوند، انتظار می‌رود این گوشی اقتصادی نیز به یک اسکنر اثر انگشت کناری تجهیز شود. همچنین دوربین دوگانه‌ای متشکل از دو سنسور 13 + 2 مگاپیکسلی و یک رم 3 گیگابایتی نیز در این گوشی جای گرفته‌اند که نمی‌تواند برای یک محصول ارزان قیمت، موارد بدی باشد. مشکل اینجاست که برای خرید این دیوایس باید 150 تا 200 دلار بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*