سونی اکسپریا ال 3

گوشی اقتصادی سونی اکسپریا ال 3 با همان طراحی همیشگی معرفی شد

گوشی میان رده و اقتصادی سونی اکسپریا ال 3 (Sony Xperia L3) در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شد. در ادامه با مشخصات سخت افزاری، نرم افزاری، دوربین و طراحی سونی اکسپریا L3 آشنا می‌شویم.

در کنار گوشی پرچمدار اکسپریا 1 (Sony Xperia 1) و گوشی میان رده اکسپریا 10 (Sony Xperia 10)، سونی در نمایشگاه MWC 2019 از یک گوشی اقتصادی به نام اکسپریا ال 3 (Sony Xperia L3) نیز رونمایی کرد. این گوشی برای تکمیل خط تولید سونی و حضور یک گوشی پایین رده و ارزان‌قیمت در سبد محصولات این شرکت معرفی شده است.

طراحی

سونی اکسپریا ال 3 همان سبک طراحی سایر گوشی‌های تازه معرفی شده سونی را دنبال می‌کند، اما آن را به نحوی مدیریت کرده تا طراحی گوشی خسته‌کننده و تکراری نباشد. در این گوشی باز هم شاهد حاشیه‌های زیاد در بالا و پایین نمایشگر هستیم. صفحه نمایش 5.7 اینچی LCD با نسبت 18:9 در این گوشی استفاده شده است. ابعاد گوشی برای گرفتن آن در دست مناسب است و به راحتی می‌توانید با آن کار کنید، اما وقتی می‌خواهید گوشی را در جیب خود بگذارید، ارتفاع آن ممکن است کمی مشکل‌ساز باشد. خوشبختانه سونی با استفاده از گوریلا گلس 5، مقاومت بیشتری به صفحه نمایش اکسپریا L3 بخشیده است.

سونی اکسپریا ال 3

در پشت سونی اکسپریا ال 3 ، دوربین دوگانه در گوشه بالا سمت چپ دیده می‌شود. این دوربین دوگانه شامل یک سنسور 13 مگاپیکسلی اصلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان است و در جلو نیز دوربین 8 مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی تعبیه شده است.

حسگر اثر انگشت سونی اکسپریا ال 3 در کنار گوشی و جایی قرار گرفته است که به طور طبیعی انگشت شست شما به آن می‌رسد. یکی از کارهای جالب سونی این است که حسگر اثر انگشت را از دکمه پاور گوشی جدا کرده است. این به شما اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری و بدون باز کردن قفل گوشی، نوتیفیکیشن‌ها را بررسی کنید. البته باید دید این ویژگی تا چه حد مفید واقع می‌شود.

سونی اکسپریا ال 3 دارای رنگ‌های خیلی جذاب و خلاقانه‌ای نیست و فقط در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و طلایی عرضه می‌شود.

سخت افزار و نرم افزار

باید بگوییم که قدرت سخت افزاری سونی اکسپریا ال 3 در برابر بدنه خسته‌کننده آن راضی‌کننده است. این گوشی از پردازنده 8 هسته‌ای مدیاتک P22 SoC استفاده می‌کند که از لحاظ عملکردی به چیپست میان رده کوالکام اسنپدراگون 625 نزدیک است. این قدرت سخت افزاری برای انجام کارهای روزمره شما مثل تماشای فیلم و گوش کردن موسیقی از اسپاتیفای و بازی‌های معمولی کافی است، اما انتظار عملکرد خارق‌العاده‌ای از آن در هنگام انجام بازی‌های سنگین نداشته باشید.

فعلا مشخصات رم و حافظه داخلی اکسپریا L3 به صورت رسمی اعلام نشده، اما انتظار می‌رود این گوشی از 3 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی بهره ببرد. باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی نیز برای چنین مشخصات سخت افزاری و صفحه نمایشی مناسب به نظر می‌رسد. سونی از قابلیت Xperia Adaptive Charging برای کنترل میزان شارژ باتری استفاده می‌کند و از USB Power Delivery که استاندارد شارژ سریع است نیز پشتیبانی خواهد کرد.

در کل مشخصات اعلام شده برای سونی اکسپریا ال 3 هیجان‌انگیز نیست، اما ناامیدکننده نیز به نظر نمی‌رسد. اما در بخش نرم افزاری کمی مایوس‌کننده است؛ این گوشی به سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو مجهز شده و خبری از اندروید 9 و حتی اندروید 8.1 نیست.

هنوز قیمت سونی اکسپریا L3 به صورت رسمی و دقیق اعلام نشده است. سونی اعلام کرده که قیمت اکسپریا ال 3 به بازار هدف بستگی دارد، اما قطعا این گوشی اقتصادی‌ترین و ارزان‌قیمت‌ترین گوشی سونی در میان گوشی‌های تازه معرفی شده این شرکت در نمایشگاه MWC 2019 خواهد بود.

مشخصات فنی سونی اکسپریا ال 3

بدنهپلاستیک و فلز با گوریلا گلس 5 در جلو
ابعاد154 در 72 در 8.9 میلی‌متر
وزن156 گرم
رنگ‌بندیمشکی، نقره‌ای و طلایی
صفحه نمایش5.7 اینچی IPS LCD با رزولوشن HD+
نسبت صفحه نمایش18:9
دوربین اصلی13+2 مگاپیکسلی با قابلیت افکت بوکه، ایزو 3200 برای عکس‌ها و ویدیوها، زوم دیجیتال 4 برابری
دوربین جلو8 مگاپیکسلی سوپرواید (عریض 83 درجه، ایزو 1600
تراشهمدیاتک MT6762 هلیو P22 دوازده نانومتری، پردازنده 8 هسته‌ای شامل 8 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A53
پردازشگر گرافیکیPowerVR GE8320
حافظه رم3 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی داخلی32 گیگابایت، امکان افزایش تا 512 گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی
سیستم عاملاندروید 8.0 اوریو
باتری3300 میلی‌آمپرساعتی لیتیوم یونی با قابلیت شارژ USB Power Delivery
اتصالاتدو سیم کارت، Cat.6 LTE، یو اس بی 2.0 تایپ سی، بلوتوث 5.0، جک هدفون 3.5 میلی‌متری
سنسور اثر انگشتدارد، در کنار گوشی