فروشگاه های اینترنتی

در برخی از فروشگاه های اینترنتی کالای دست دوم به جای کالای نو عرضه می‌شود

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت برخی از فروشگاه های اینترنتی نامعتبر تخلف‌های متعددی را انجام می‌دهند که بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد برخی از آن‌ها کالای دست دوم را به جای کالای نو به مشتریان تحویل می‌دهند.

سیدمهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناورانه رایانه تهران عنوان کرد برای جلوگیری از کلاهبرداری‌هایی که در خریدهای اینترنتی انجام می‌شود، افزایش آگاهی مردم یک موضوع بسیار جدی محسوب می‌شود. در حال حاضر بسیاری از مردم به خرید کالا در فروشگاه اینترنتی عادت کرده‌اند که به همین دلیل باید نسبت به عرضه کالاهای ارزان و فریبنده هوشیار باشند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود ارزان بودن یک کالا مانند لپ تاپ تا حدود یک میلیون تومان نسبت به فضای واقعی واقعیت ندارد و اختلاف 50 هزار تومانی قابل قبول خواهد بود؛ زیرا مشتریان باید آگاه باشند که اگر یک باتری یا رم اصل از روی آن دستگاه برداشته شود، بیشتر از آن مبلغی که تخفیف داده است برای فروشنده سود به همراه دارد. از این رو مشتریان باید هوشیار باشند تا سودجویان از آگاه نبودن آن‌ها سوءاستفاده نکنند.

تخلف فروشگاه های اینترنتی نامعتبر

سیدمهدی میرمهدی در ادامه بیان کرد اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی مرجع نظارت و رسیدگی به تخلفات این فروشگاه‌ها است. در حال حاضر فروشگاه‌های مشهور و معتبر تخلف کمتری را مرتکب می‌شوند، اما در فروشگاه های اینترنتی نامعتبر شاهد تخلف‌های متعددی هستیم. این مقام مسئول در ادامه افزود زمانی که شاکی به سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت شکایت خود را مطرح می‌کند و درخواست کارشناسی توسط اتحادیه تخصصی فناوران رایانه را می‌دهد، موضوع برای بررسی به این اتحادیه ارجاع خواهد شد، در غیر این صورت این اتحادیه مرجع رسیدگی به این تخلفات نیست.

فروشگاه های اینترنتی

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد برخی از فروشگاه‌ها کالایی را به مشتریان می‌فروشند که پس از دریافت پول، به خریدار پاسخگو نبوده و خریداران نیز مجبور می‌شود از آن فروشگاه شکایت کند. در برخی از بررسی‌ها متوجه شدیم که کالایی با کیفیت پایین، بازسازی شده و دست دوم به عنوان کالای نو و درجه یک به مشتریان عرضه می‌شود. حتی شاهد این موضوع بوده‌ایم که کالا‌هایی با مدت کارکرد طولانی به جای کالای نو به مشتریان عرضه می‌شوند.