خودروهای گذر موقت

خودروهای گذر موقت قابل خرید و فروش نیستند

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا گفت خودروهای گذر موقت قابل نقل و انتقال مالکیت یا حتی واگذاری موقت نیستند. از این رو متقاضیان این خودروها باید به این موضوع توجه کنند تا متضرر نشوند.

سرهنگ سعید روحی، معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص شرایط خودروهای گذر موقت عنوان کرد مالکان خودروهای پلاک گذر موقت اجازه ندارند بیشتر از تاریخ درج شده در اسناد و پلاک در خیابان‌ها تردد کنند. خودروهای مناطق آزاد حداکثر یک‌ماه و سایر خودروهایی که از مرزهای کشور وارد می شوند با توجه به کشور مبدا بین 3 تا 6 ماه حداکثر مجاز هستند تا در سرزمین اصلی تردد کنند. سرهنگ روحی افزود در اسناد صادره از سوی راهنمایی و رانندگی نام راننده مجاز خودروهای پلاک گذر موقت درج شده است و به همین دلیل سایر اشخاص اجازه رانندگی با آن خودرو را ندارند.

ممنوعیت خرید و فروش خودروهای گذر موقت

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه افزود خودروهای پلاک گذر موقت در برخی از سایت‌های خرید و فروش به صورت آگهی فروش عرضه می‌شوند که بسیاری از متقاضیان تبلیغاتی نیز از آن اطلاعی ندارند، اما خودروهای گذر موقت قابل نقل و انتقال مالکیت یا حتی واگذاری موقت نیستند. از این رو متقاضیان این خودروها باید به این موضوع توجه کنند تا متضرر نشوند. همچنین تمدید پروانه ورود موقت توسط گمرک بدون دریافت پلاک از راهنمایی و رانندگی به عنوان مجوز تردد نخواهد بود و تردد آن ممنوع است؛ به بیانی دیگر اگر آن خودرو پس از اتمام اعتبار تردد کند، با آن همانند یک خودرو قاچاق برخورد خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ب حق چیزای نشنیده