خودرو برقی یاس

طرح مفهومی خودرو برقی یاس توسط محققان دانشگاه علم و صنعت رونمایی شد

طرح مفهومی خودرو برقی یاس در نخستین همایش بین‌المللی قوای محرکه نوین توسط محققان دانشگاه علم و صنعت رونمایی شد. این خودرو دو نفره پس از هر بار شارژ می‌تواند تا 100 کیلومتر را بپیماید و حداکثر سرعت آن حدود 45 کیلومتر بر ساعت است.

محققان پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت توانستند طرح مفهومی خودرو برقی یاس را بسازند که هم‌اکنون طرح آن تکمیل شده و برای ساخت مدل نمونه و تولیدی آماده است. خودرو برقی یاس یک خودرو دو نفره بوده که برای حمل‌ونقل محیط‌های شهری طراحی شده است. این خودرو قادر خواهد بود پس از هر با شارژ، حدود 100 کیلومتر را بپیماید و حداکثر سرعت آن نیز 45 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

خودرو برقی یاس

مشخصات خودرو برقی یاس

طراحان با توجه به شرایط تهران شیب روی آن را 15 درصد در نظر گرفته‌اند و ارتفاع آن نیز بر اساس ناهمواری‌های شهر تهران تعیین شده است. برای بدنه این خودرو برقی از طرح سازه فضایی و پوششی از جنس کامپوزیت استفاده شده است. شاسی این خودرو کاملا همانند یک خودرو بوده و رانندگی با آن آسان است. البته خودرو برقی یاس مابین کلاس موتورسیکلت و خودرو معمولی قرار دارد.

شارژ این خودرو در شرایط مناسبی قرار دارد و برای آن دو نوع باتری لیتیوم یونی و سرب اسیدی در نظر گرفته شده است. این خودرو از آداپتور ویژه‌ای بهره می‌برد که به همین دلیل می‌توان آن را در پارکینگ خانه نیز شارژ کرد. قرار است ایستگاه‌هایی را شهرداری‌ها تعیین کنند تا مالکان خودرو باتری مصرف شده را تحویل دهند و یک باتری شارژ شده تحویل بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اوووف اصلی ترین رقیب تسلا

  2. بازم جای خوشحالی داره

  3. به حال دانشگاه های کشور باید گریست

    این جور وسیله ها تو مدارس بقیه کشور ها ساخته میشه